Web Analytics Made Easy - Statcounter

روحانی به وزیر بهداشت بر لزوم نظارت مستمر بر اجرای دقیق پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا از سوی همه مسئولان کشوری و استانی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «حسن روحانی» امروز (چهارشنبه ۱۴ خرداد) در گفت‌وگو با سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با اشاره به نزدیک شدن کشور به مرحله مهار شیوع بیماری کووید ۱۹، گفت: اجرای دقیق پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های طراحی شده از سوی مسئولان امر، برای مقابله با شیوع کرونا توسط مردم عمده شهر‌ها و استان‌ها در هفته‌های گذشته، تجربه موفقی بود که موجب حصول سطح قابل قبولی از کنترل بر گسترش این بیماری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع نشان می‌دهد تنها راه مهار همه‌گیری کرونا، رعایت دقیق پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط است.

رییس جمهوری یکی دیگر از پیش شرط‌های موفقیت تلاش‌ها برای کنترل شیوع کرونا را اطلاع‌رسانی فراگیر، موثر و مداوم رسانه‌ها و صدا و سیما عنوان کرد و افزود: اطلاع‌رسانی گسترده در صدا و سیما و فضای مجازی، عاملی مهم در جلب همراهی و همکاری مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اعمال موثر نظارت‌ها و مراقبت‌های مسئولان در اجرای دستورالعمل‌های مصوب خواهد بود.

او در پاسخ به ابراز نگرانی وزیر بهداشت در خصوص افزایش سفر‌ها در روز‌های اخیر و احتمال اوج گیری شیوع بیماری در شهر‌های مسافرپذیر تاکید کرد: اخطار‌ها و هشدار‌های مسئولین در خصوص اوج گیری مجدد بیماری در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌ها و فاصله گذاری هوشمند اجتماعی، باید از سوی مردم و کسب و کار‌ها به طور جدی مورد توجه قرار گیرد. مردم شریف ایران باید بدانند چنانچه در هر بخشی از کشور این هشدار‌ها جدی گرفته نشود و خدای ناکرده شیوع بیماری دوباره اوج بگیرد، مسئولین ناگزیر از بازگرداندن محدودیت‌ها خواهند بود که این موضوع هم زندگی عادی شهروندان را دچار مشکل خواهد کرد و هم آسیب‌های اقتصادی جدی به جامعه خواهد زد.

‎رئیس جمهور تصریح کرد: اوج‌گیری مجدد کرونا فراتر از هر آسیب اقتصادی، سلامت مردم عزیز کشورمان را مورد تهدید قرار خواهد داد و شایسته نیست اکنون که با همراهی مردم و جدیت مسئولین به مراحل موفقیت آمیزی در کنترل شیوع این بیماری رسیده‌ایم، این دستاورد بزرگ در اثر اهمال از دست برود.

او با قدردانی مجدد از زحمات و فداکاری‌های کادر درمانی و بهداشتی کشور اظهارداشت: ملت شریف ایران باید در نظر داشته باشند که با توجه به زحمات و فعالیت چند ماهه و سخت کادر درمانی کشور و در عین حال نیاز آنان به آرامش برای مراقبت و تامین سلامت مردم، شهروندان می‌بایست دقت لازم را در رعایت پروتکل‌ها به کار گیرند تا کادر درمانی کشور خدای ناکرده دوباره دچار بحران و فرسایش در انجام وظایف خود نگردند.

‎وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گزارش خود به رئیس جمهور به اعزام تیم‌های با تجربه‌ای از استان‌های موفق در کنترل بیماری به برخی استان‌های جنوبی و غربی کشور که شیوع بیماری مجددا و به طور نسبی در آن‌ها اوج گرفته اشاره کرد و توضیح داد که اعزام این تیم‌ها علاوه بر امکان تبادل تجربه در این استان‌ها، زمینه افزایش میزان تست‌گیری از افراد مشکوک را نیز بالا برده است.

نمکی همچنین حضور این تیم‌ها را باعث افزایش روحیه و توان کادر درمانی مقیم و در نتیجه پایین آوردن آمار بیماران بدحال بستری و نیز کاهش تعداد فوتی‌ها عنوان کرد که دکتر روحانی این اقدام را موثر خوانده و از آن تقدیر کرد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: حجت الاسلام روحانی حسن روحانی روحانی دقیق پروتکل ها دستورالعمل ها شیوع بیماری وزیر بهداشت کادر درمانی استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۹۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است

ایسنا/خراسان جنوبی ‌مالاریا یک بیماری خطرناک است و اگر دیر تشخیص داده شود خطرآفرین خواهد بود.

محمد ابراهیم عبدالرزاق نژاد، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: مالاریا یک بیماری عفونی خطرناکی است که با علائم لرز، تب، تعریق، بدن درد، بی حالی، سردرد و... در افراد بیمار بروز می‌کند که از خصوصیات  این بیماری دوره‌ای بودن این علائم است و در صورتی که دیر تشخیص داده شود می‌تواند برای فرد خطر آفرین باشد.

وی با بیان اینکه درحال حاضر تمامی مراحل تشخیص و درمان بیماری رایگان در مراکز فوق انجام می‌شود، بیان کرد: این بیماری ازطریق گزش پشه‌های آلوده به انسان منتقل می‌شود و افرادی که دارای علائم فوق است و خصوصا اگر سابقه مسافرت به کانون‌های مالاریای کشور شامل مناطق جنوبی و جنوب شرق کشور را داشتند و یا سابقه مسافرت به کشورهای خارجی را داشتند، می‌بایست برای بررسی از نظر بیماری مالاریا به مراکز بهداشتی، خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های بهداشتی مراجعه کند.

عبدالرزاق نژاد گفت: خوشبختانه با اجرای موفق برنامه‌های مراقبت بیماری مالاریا، این بیماری در کشور در مرحله پیش حذف قرار گرفته است، هرچند که در یکی دو سال اخیر به دلایل متعدد افزایش موارد وارده بیماری از کشورهای همسایه شرقی، موارد بروز بیماری در سطح کشور افزایشی بوده است ولی با تشدید برنامه‌های مراقبت توسط مراکز بهداشتی و همکاری سایر ادارات مرتبط، حذف این بیماری در کشور هدف گذاری شده است.

رییس مرکزبهداشت خراسان جنوبی اظهار کرد: درسال گذشته 4 بیمار مثبت مالاریا در افرادی که سابقه مسافرت به استان سیستان و بلوچستان داشتند شناسایی شده که خوشبختانه همه موارد با پیگیری اکتیو مراقبین سلامت بطورکامل درمان و بهبودی کسب کردند.

وی افزود: در حال حاضر مراقبت این بیماری شامل آموزش، بیماریابی، درمان و....به منظور پیشگیری از شیوع و بروز آن در شهرستان، در سطح مراکز خدمات جامع سلامت تشدید یافته است.

عبدالرزاق نژاد بیان کرد: برای مبارزه با این بیماری باید با افزایش آگاهی مردم، بیماریابی فعال خصوصا در بیماران دارای علائم ذکر شده، درمان به موقع و کامل بیماران، خشکاندن آب‌های راکد بلا استفاده، دفن بهداشتی فاضلاب و جلوگیری از رها سازی فاضلاب در معابر و... انجام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • اُفت ۴۰ سانتی متری آب از سفره‌های زیرزمینی خراسان شمالی/ ابلاغ دستورالعمل مهار اضافه برداشت آب از چاه‌های کشاورزی
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ فشارخون و دیابت دو عامل نارسایی کلیه
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ علت نارسایی کلیه
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است