Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-19@11:18:36 GMT

اطلاعات 5.5 میلیون نفر از مشترکان رایتل هک شد

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۶۹۹۶۸

اطلاعات 5.5 میلیون نفر از مشترکان رایتل هک شد

خرداد: گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که اطلاعات شخصی 5.5 میلیون نفر از مشترکان اپراتور رایتل در اینترنت به دست هکرها افتاده و در حال خرید و فروش است!  این اطلاعات که با هک شدن دیتابیس رایتل در اختیار قرار گرفته، شامل نام و نام خانوادگی، کد ملی، شماره تلفن، آدرس و کد پستی مشترکان می‌شود.

به گزارش خرداد به نقل از فارنت ،بر اساس تصاویری که شخص فروشنده این اطلاعات منتشر کرده این شخص ظاهرا برای عدم انتشار این اطلاعات درخواست 5 بیت‌کوین از شرکت رایتل را داشته که حالا با عدم اجابت درخواست وی، فروش این اطلاعات آغاز شده است!

رایتل هنوز به این موضوع واکنشی نشان نداده اما حسین فلاح جوشقانی، ‏معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پستی در صفحه توییتر خود از تایید درز اطلاعات مشترکان رایتل توسط مرکز ماهر خبر داده و البته اظهار داشته که اطلاعات لورفته متعلق به چهار سال پیش بوده و توسط عامل انسانی رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هر حال رایتل مسئول حفاظت از داده‌ی مشترکین است و باید برخورد مسئولانه‌ای از خود نشان دهد. طبق ضوابط پروانه برخورد جدی خواهیم کرد.

درز اطلاعات مشترکان واقعیت دارد / هک رایتل 4 سال پیش رخ داده است

البته مشخص نیست منظور فلاح جوشقانی از برخورد جدی طبق ضوابط پرونده چیست و احیانا مد نظر ایشان جریمه‌های نقدی است که گریبانگیر شرکت‌ها می‌شود و در ظاهر هم اتفاقی بابت افزایش و ارتقای امنیت اطلاعات شخصی مشترکان صورت نمی‌پذیرد و شرکت‌ها نیز معمولا در این موارد بر روی گذشت زمان و فراموشی کاربران حساب ویژه‌ای باز می‌کنند!



برچسب ها: رایتل ، هک

منبع: خرداد

کلیدواژه: رایتل هک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۶۹۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش زارع پور به خبر خرید سهام دیجی کالا توسط همراه اول

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه ماهواره‌های متعددی در ساخت داریم و ماهواره‌هایی آماده پرتاب داریم، گفت: سعی می‌کنیم ماهواره‌های سنجشی متعددی را داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: سیاست ما در وزارت ارتباطات این است که اولویت اپراتور‌ها توسعه شبکه باشد. اگر اپراتور‌های تلفن همراه پولی دارند باید نخست به این بخش (توسعه شبکه) اختصاص دهند.

وی افزود: من نه خریدارم نه فروشنده که بخواهم خرید دیجی‌کالا از سوی همراه اول را تأیید یا تکذیب کنم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با بیان اینکه سال گذشته در تعامل وزارت علوم با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پنجره واحد برای دانشگاه‌ها راه‌اندازی شد که تا کنون بیش از ۲۶۰ دانشگاه عضو آن شده‌اند، اظهار کرد: این اقدام مشترک در ارزیابی اتحادیه بین‌المللی مخابرات به عنوان یکی از طرح‌های برتر انتخاب شد که مایه خوشحالی و افتخار است.

زارع پور تاکید کرد: انشاءلله امسال مانند سال گذشته مسیر هوشمندسازی دولت را دنبال خواهیم کرد؛ در حال حاضر ۷۰ درصد خدمات دولت از طریق پنجره هوشمند دولت به مردم ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه ماهواره‌های متعددی در ساخت داریم و ماهواره‌هایی آماده پرتاب داریم، گفت: سعی می‌کنیم ماهواره‌های سنجشی متعددی را داشته باشیم، یعنی چند ماهواره تصویربرداری در فضای کشور داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • اپراتورها متعهد به افزایش ۵۰ درصدی سرعت اینترنت شدند
  • تعهد مهمی که وزارت ارتباطات از اپراتورهای تلفن همراه گرفت
  • بیش از هفت هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • هفت هزار و ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • راه‌اندازی ۵ ایستگاه سنجش کیفیت هوا توسط شهرداری قم
  • ۲۴۳ خانوار روستایی لرستان به اینترنت پرسرعت متصل شدند
  • واکنش زارع پور به خبر خرید سهام دیجی کالا توسط همراه اول
  • قطع گاز در رشت
  • ۱۶۶ خانوار روستایی و محروم در شهرستان سرخس طعم شیرین فناوری را چشیدند
  • افزایش مشترکان برق فارس به بیش از یک میلیون نفر