Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-16@20:58:56 GMT

خودکشی سلول‌های بویایی مقابل کرونا

تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۰۰۸۲

خودکشی سلول‌های بویایی مقابل کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، دانشمندان موسسه علمی غیرانتفاعی Monell Chemical Senses Center در پنسیلوانیا (ایالات متحده آمریکا) معلوم کردند که چرا بدن انسان هنگام مبتلا شدن به ویروس کرونا اغلب قوه بویایی خود را از دست می دهد.

مطالعات دانشمندان آمریکایی حاکی از این است که حدود یک چهارم از بیماران کرونایی بهبود یافته مورد بررسی، از نظر بویایی مشکل داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته آنها، احساس بویایی حدود دو هفته پس از ناپدید شدن سایر علائم بیماری کووید ـ ۱۹ ، به میزان قابل توجهی تضعیف می شود. پزشکان گفتند بازگرداندن حس بویایی ممکن است تا چندین ماه طول بکشد اما این موضوع به تحقیقات بیشتر نیاز دارد.

در همین حال، متخصصان این امر را رد نمی کنند که برای برخی از بیماران کووید ـ ۱۹ از بین رفتن بویایی  جبران ناپذیر شده و آنها برای همیشه قوه بویایی خود را از دست دهند. پدیده از بین رفتن توانایی حس کردن بو توسط پزشکان آمریکایی به عنوان یک واکنش محافظتی سیستم ایمنی بدن توضیح داده شده است. آنها احتمال می دهند  اعصاب بویایی مرتبط با مغز به معنای واقعی کلمه "خودکشی می کنند" تا از شیوع بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کنند.

یکی از مبتلایان درمان شده از کرونا گفت: به دلیل از بین رفتن قوه بویایی  دچار استرس شدید شده و حتی به شدت لاغر شده چون از خوردن غذا لذت نمی برد و اکنون طعم پیتزای مورد علاقه وی اکنون کثل مقوا شده است. وی همچنین اعتراف کرد که از تنها ماندن در خانه می ترسد زیرا به دلیل از بین رفتن قوه بویایی  نخواهد توانست نشت گاز احتمالی یا بوی دود را حس کند.

کد خبر 517871 برچسب‌ها كروناويروس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس بین رفتن قوه بویایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۰۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه اسرائیلی: نجات یافتگان از طوفان الاقصی خودکشی می‌کنند

یک رسانه عبری زبان از شرایط وخیم روحی وروانی نجات یافتگان از طوفان الاقصی به ویژه کسانی که در جشنواره موسوم به نووا شرکت کرده بودند، خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گای بن شمعون یکی از صهیونیست‌‌هایی که از آن جشنواره جان سالم به در برده بود خبر داد، بسیاری از مردم به دلیل مشکلات روحی و روانی ناشی از شوک این عملیات دست به خودکشی زده‌اند اما نهادهای اسرائیلی هنوز زمینه معالجه آنها را فراهم نکرده‌اند.

به گفته این فرد، باید ما از سال گذشته تحت درمان قرار می‌گرفتیم اما همچنان در پیچ و خم بروکراسی در حال جنگ هستیم و به جای آنکه به دنبال معالجه خود باشیم در حال طی کردن مراحل بروکراسی می‌باشیم.

این رسانه اعلام کرد، داده‌های تحقیقات انجام گرفته توسط کنست، اخبار بسیار فجیعی را گزارش می‌دهد و حکایت از آن دارد که حدود 50 نفر از کسانی که از جشنواره نووا جان سالم به در برده بودند، تا کنون دست به خودکشی زده‌اند.

این عده روز هفتم اکتبر همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی در یک جشنواره موسیقی در نزدیکی مرز با نوار غزه حضور داشتند و از آن زمان تاکنون هیچ نهادی حاضر به ارائه خدمات روانی به آنها نیست.

گفتنی است روزنامه هاآرتص در گزارشی که چند روز بعد از 7 اکتبر منتشر شد، فاش کرد، یک بالگرد نظامی اسرائیلی حاضران در این جشنواره را به رگبار بست و تعداد زیادی از آنها را قتل عام نمود.

براساس آمار اعلام شده توسط پلیس رژیم صهیونیستی 364 نفر از شهرک نشینان حاضر در این جشنواره روز هفت اکتبر کشته شدند.

بی‌سابقه‌‌ترین تظاهرات ضد نتانیاهو از 7 اکتبر برگزار شدارتش صهیونیستی تحقیقات درباره شکست 7 اکتبر را کلید زدامیرعبداللهیان: عادی‌سازی با اسرائیلِ پس از هفت اکتبر هزینه سنگینی خواهد داشتهاآرتص: بعد از 7 اکتبر اسرائیل نشان داد ضعیف‌تر از آنی است که حتی تصور می‌کردیم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (ویدئو) «سعید بی‌ناموس» که بود و چگونه در ساختمان وزرا خودکشی کرد؟
  • رسانه اسرائیلی: نجات یافتگان از طوفان الاقصی خودکشی می‌کنند
  • «سعید بی‌ناموس» چگونه خودکشی کرد؟‌ + ویدئو | گوشه ای از رعب و وحشت شروری که در ساختمان وزرا فوت کرد
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • قتل همسر پس از اقدام به خودکشی
  • خودکشی ناکام پس از همسرکشی
  • (ویدیو) حمله با چاقو به کشیش کلیسای آشوری
  • تغییر سازه مشهور نیویورک برای جلوگیری از خودکشی
  • توصیه‌هایی برای پیشگیری از بیماری‌های شایع در فصل بهار/ از آلرژی فصلی تا ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا
  • نخستین پرستار قربانی کرونا به روایت مادرش