Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان جهانی بهداشت یک هفته پس از متوقف کردن استفاده آزمایشی از داروی ضدمالاریا برای بیماران مبتلا به کرونا، اعلام کرد که آزمایش بالینی این دارو را از سر می‌گیرد.

به گزارش ایرنا؛ شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی گزارش داد «تدروس آدهانوم» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه در یک کنفرانس آنلاین در مقر این سازمان در ژنو، گفت که کارگروه اجرایی نظارت بر آزمایش بالینی «هیدروکسی‌کلروکین»، داروی ضدمالاریا، پس از بررسی آزمایش‌های پیشین به این نتیجه رسیده که هیچ دلیلی برای توقف آزمایش بالینی این دارو وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آدهانوم گفت که کارگروه اجرایی این توصیه را برای ازسرگیری آزمایش بالینی هیدروکسی‌کلروکین و همه شاخه‌های دیگر دارویی دریافت کرده و ادامه آزمایش را تایید کرده است.

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت اوایل خرداد به تشکیل کارگروهی (موسوم به Solidarity Trial) برای کارآزمایی بالینی چهار دارو برای درمان کووید۱۹،اشاره کرد و گفت که این سازمان استفاده از داروی ضد مالاریای «هیدروکسی‌کلروکین» را در این آزمایش‌ها متوقف کرده است.

آدهانوم افزود که نشریه پزشکی معتبر «لنست» مطالعه‌ای را درباره تاثیر «هیدروکسی‌کلروکین» و «کلروکین» روی بیماران بستری مبتلا به کرونا منتشر کرد که حاکی از نرخ بالای مرگ در آنان در مقایسه با نرخ مورد انتظار بوده است.

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت توضیح داد که پس از انتشار این مطالعه، گروه اجرایی کارآزمایی بالینی این سازمان متشکل از ۱۰ کشور از میان ۳۵ کشور شرکت‌کننده در این کارگروه آزمایشی، تشکیل جلسه داده و تصمیم به بازنگری و تحلیل این موضوع گرفته‌اند.

گروه اجرایی کارآزمایی بالینی سازمان جهانی بهداشت همچنین تصمیم گرفته است که به صورت موقت استفاده از داروی «هیدروکسی‌کلروکین» را در این آزمایش‌ها متوقف کند.

در گزارش نشریه لنست آمده است که در این تحقیقات نتایج استفاده از این داروها با ردگیری وضعیت چهار گروه از بیماران، ارزیابی شد. گروه اول تنها با هیدروکسی‌کلروکین تحت درمان قرار گرفتند، گروه دوم تنها با کلروکین تحت درمان قرار گرفتند، دو گروه دیگر نیز با استفاده از این داروها به همراه آنتی‌بیوتیک تحت درمان قرار گرفتند. یک گروه کنترل نیز تحت نظر قرار گرفت که هیچ ‌کدام از این داروها را مصرف نکردند.

براساس این گزارش، در پایان مطالعه حدود ۹ درصد از اعضای گروه کنترل جان خود را از دست دادند. در گروه‌هایی که تنها با کلروکین یا هیدروکسی کلروکین تحت درمان قرار گرفتند، به ترتیب ۱۸ درصد و ۱۶.۴ درصد جان خود را از دست دادند.

در گروه‌هایی که داروها را به همراه آنتی‌بیوتیک دریافت کردند، ‌وضعیت بدتر بود. در واقع ۲۲.۸ درصد از گروهی که کلروکین و آنتی‌بیوتیک دریافت کردند و ۲۳.۸ درصد از اعضای گروهی که با هیدروکسی‌کلروکین و آنتی‌بیوتیک تحت درمان قرار گرفتند، جان خود را از دست دادند.
به گفته محققان، نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد مصرف کلروکین و هیدروکسی‌کلروکین نه تنها موجب بهبود بیماران مبتلا به کووید ۱۹ نمی‌شود، بلکه خطر ابتلا به مشکلات قلبی و مرگ را نیز افزایش می‌دهد.

لینک کوتاه: asriran.com/0034LB

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: سازمان بهداشت جهانی تحت درمان قرار گرفتند سازمان جهانی بهداشت هیدروکسی کلروکین آزمایش بالینی آنتی بیوتیک گروه اجرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۰۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ برگزار شد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ همزمان با چهارمین روز از هفته سلامت با حضور دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سردار سرتیپ حسینی، فرمانده پلیس راهور فراجا، معاونین و مدیران وزارت بهداشت و سازمان اورژانس کشور و جمعی از تلاشگران سازمان اورژانس و حوزه‌های بهداشت و درمان در سالن امام جواد (ع) ستاد وزارت بهداشت برگزار شد.

گفتنی است، در این مراسم با اهدای لوح به صورت نمادین از منتخبین سلامت نوروزی ۱۴۰۳ تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است
  • دستاوردهای ایران در کنترل مالاریا باوجود تحریم‌ها
  • زنگ خطر مالاریای وارداتی/ مالاریای بومی نداریم
  • دارو باز هم داد مجلس را درآورد؛ دارویار پس از ۲ سال به کجا رسید؟
  • عرضه اینترنتی دارو کلید خورد | اطلاعات بیماران در اختیار پلتفرم‌ها قرار می‌گیرد؟
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • اختصاص ۷ همت به طرح دارویار
  • همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ برگزار شد
  • ۲۲ عطاری متخلف در قم طی سال گذشته پلمپ شدند
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد