Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-19@20:32:02 GMT

جزئیات آتش سوزی پالایشگاه تهران

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۰۴۷۷

رئیس روابط عمومی شرکت پالایش نفت تهران گفت: در حادثه آتش سوزی ظهر امروز در پالایشگاه یک نفر جان خود را از دست داد و یک نفر مصدوم شد.

حمیدرضا جعفری رئیس روابط عمومی شرکت پالایش نفت تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرری اظهار داشت: ظهر امروز در یکی از واحدهای پالایشگاه تهران بر اثر نشت بنزین به بیرون و شعله ور شدن آن  متاسفانه یکی از همکاران بهره برداری که در کنار تجهیزات بود دچار سوختگی شد و فوت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در این حادثه دیگر همکارمان  درحال درمان سرپایی می باشد و وضعیتش مطلوب است.

جعفری با بیان اینکه این حادثه حوالی ساعت ۱۲ و ۵۰ دقیقه به وقوع پیوست، گفت:  آتش سوزی این واحد پالایشگاه تهران به سرعت مهار شده و وقفه ای در تولید ایجاد  نکرده است و پرسنل پالایشگاه هم اکنون در حال بررسی شرایط ایمنی واحد هستند تا پس از اطمینان کامل بلافاصله در مدار تولید قرار گیرد.

 

 

فارس /

برچسب ها: پالایشگاه ، تهران ، آتش سوزی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000IVg

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: پالایشگاه تهران آتش سوزی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۰۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تازه از مرگ ۶ کارگر در آتش سوزی شرق تهران | علت آتش سوزی چه بود؟

همشهری آنلاین - حوادث: ساعت ۱۳:۰۲ دقیقه ظهر پنجشنبه به آتش نشانی تهران خبر رسید که در حوالی بزرگراه شهید یاسینی آتش سوزی مهیبی اتفاق افتاده است. دقایق کوتاهی پس از این خبر بود که آتش نشانان خود را به محل حادثه رساندند. آتش سوزی در یک اتاقک که محل استراحت کارگران یک پروژه بود رخ داده و در حال گسترش بود. در این شرایط آتش نشانان عملیات اطفای حریق را آغاز کردند.

سید جلال ملکی، سخنگوی آتش نشانی تهران درباره این حادثه گفت:‌ در یک پروژه در حال ساخت، چندین اتاقک ۱۲ متری که محل استراحت کارگران بود قرار داشت که یکی از این اتاقک‌ها که حدود ۱۰ متری مساحب داشت دچار حریق شده بود. داخل اتاقک وسیله خاصی جز پتو و موکت وجود نداشت اما اتاقک شعله ور بود. بررسی ها نشان می‌داد ۷ نفر در این اتاقک در حال استراحت بودند که آتش سوزی از سمت در خروجی آغاز شده است. در این شرایط یکی از کارگران موفق شد از مهلکه فرار کند؛ اما ۶ کارگر که همگی از اتباع غیرایرانی بودند در اتاقک گرفتار شده و نتوانسته بودند خود را نجات دهند و جان‌شان را از دست دادند.

در همین حال بنابر اعلام محمد اسماعلی توکلی، رئیس مرکز اورژانس استان تهران در این حادثه علاوه بر ۶ نفری که جان خود را از دست دادند کارگر دیگری نیز دچار سوختگی شده بود که به بیمارستان مطهری منتقل شد.

عصر پنجشنبه وقتی خبر این حادثه مرگبار در رسانه‌ها منتشر شد برخی شایعات از وقوع این حادثه در پایانه شرق حکایت داشت اما سخنگوی آتش نشانی ارتباط این حادثه با پایانه شرق را تکذیب کرد و گفت این آتش سوزی ارتباطی با این پایانه ندارد و حادثه در یک‌کارگاه ساختمانی اتفاق افتاده است.

پرونده در دادسرای جنایی

دقایقی بعد از مرگ ۶ کارگر در این حادثه ماجرا به قاضی سالار صنعتر، بازپرس شعبه هشتم دادسرای جنایی تهران نیز گزارش شد. بررسی‌های انجام شده نشان می‌داد که قربانیان که ۴ نفر از آنها با یکدیگر برادر بودند، کارگران یک پروژه ساختمانی بودند و هنگام وقوع آتش سوزی در حال استراحت بودند که این اتفاق رخ داد. سایر کارگران با دیدن دود و شعله‌های آتش تلاش کردند به دوستان‌شان کمک کنند اما آتش به یکباره گسترش یافت و کاری از دست آنها ساخته نبود و در این شرایط از آتش نشانی و اورژانس درخواست کمک کردند.

علت حادثه چه بود؟

علت وقوع این آتش سوزی مرگبار هنوز به طور دقیق مشخص نشده است اما بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که اجاق گاز خوراک پزی که در اتاق کارگران قرار داشت و با آن در حال درست کردن غذا بودند به یکباره منفجر شده و باعث آتش سوزی شده است. با این وجود بازرس جنایی دستور انجام تحقیقات تکمیلی را صادر کرده و قرار است به زودی کارشناسان آتش نشانی علت اولیه وقوع حادثه را تعیین کنند.

در همین حال بازپرس جنایی کارفرما و مدیر پروژه را به دادسرا احضار کرده است تا از آنها تحقیق شود. این در حالی است که تنها مصدوم حادثه در بیمارسان بستری است و شرایطی وخیمی دارد.

کد خبر 845602 برچسب‌ها آتش‌ سوزی آتش‌ نشانی تهران حوادث ایران

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی یک واحد آپارتمانی در شهر رشت
  • آتش گرفتن یک واحد آپارتمانی در شهر رشت
  • جزئیات تازه از مرگ ۶ کارگر در آتش سوزی شرق تهران | علت آتش سوزی چه بود؟
  • آتش سوزی یک واحد مسکونی و یک واحد صنفی در بلوار لاکان رشت
  • ماجرای آتش‌سوزی در شرق تهران چه بود؟
  • جزئیات آتش‌سوزی در شرق تهران | حادثه هیچ ارتباطی با پایانه شرق ندارد
  • انفجار در شرق تهران / ۶ نفر کشته شدند
  • آتش سوزی کارگاه ساختمانی در تهران ۶ کشته داشت
  • جزئیات آتش‌سوزی در شرق تهران با ۶ کشته
  • ببینید | آتش سوزی مرگبار در شرق تهران