Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- دانشگاه صنعتی اصفهان در راستای مسئولیت‌ اجتماعی و با تکیه بر توانمندی های تخصصی تلاش دانشجویان اصفهانی در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از موج، محققان دانشگاه صنعتی اصفهان با طراحی و تولید دو محصول ارزشمند جهت ضدعفونی اشیاء، تولید روزانه قریب به  40 هزار ماسک بهداشتی و 100 عدد گان بیمارستانی، توانمندی های فنی و تخصصی خود در راستای مسئولیت‌ اجتماعی دانشگاه در مقابله با بیماری کرونا را به منصه ظهور رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به اقدامات دانش بنیان گسترده، مؤثر و سازنده محققان این دانشگاه پس از شیوع ویروس کرونا، گفت: این اقدامات در راستای مسئولیت اجتماعی این دانشگاه، پشتیبانی از فعالیت های ارزنده مجموعه بهداشت و درمان کشور و نیز حفظ و ارتقاء سلامت و آرامش روانی جامعه در حال انجام است.
در مهم ترین اقدام و در یک تعامل بسیار خوب میان دانشگاه صنعتی اصفهان و شرکت فولاد مبارکه و با سرمایه گذاری این صنعت، یکی از بزرگترین و پیشرفته ترین خطوط تولید ماسک های استاندارد N95 کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان در حال راه اندازی است.
از ویژگی های منحصربه فرد این خط تولید ماسک می توان گفت: تولید روزانه بالغ بر 20 هزار ماسک استاندارد پنج لایه و شش لایه N95 با بالاترین کیفیت، تولید محصول در محیط کاملاً تمیز و ایزوله  و بهره گیری از سیستم مکانیزه و سطح اتوماسیون بالا، از جمله خصوصیات بارز این خط تولید است.
همچنین کل فرآیند طراحی و ایجاد این خط تولید پیشرفته توسط محققان دانشگاه صنعتی اصفهان و با محوریت بنیاد حامیان این دانشگاه به انجام رسیده و پیش بینی می شود که حداکثر تا پایان فروردین ماه به بهره برداری کامل برسد.
طبق مشاهدات دانشگاه صنعتی اصفهان با تلاش های دیگر متخصصان این دانشگاه در حوزه تولید ماسک های استاندارد بهداشتی به همّت متخصصان پژوهشکده های نانوفناوری و زیست فناوری این دانشگاه در شرکت نانوزیست صنعت اهورا که از جمله شرکت های دانش بنیان رویشی دانشگاه صنعتی اصفهان است، خط تولید پارچه های نانو منطبق با استاندارد N95 طراحی، ساخته و راه اندازی گردید.
لازم به ذکر است  این خط تولید نیز به طور روزانه، پارچه های استاندارد به منظور تولید بیش از 15 هزار ماسک نانو را فرآوری و تولید می نماید.
همّت اعضای هیئت علمی دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان در تولید ماسک های تنفسی را از دیگر تلاش های محققان این دانشگاه در عرصه حمایت از بهداشت و سلامت جامعه برشمرد و بیان کرد: از نخستین روزهای شیوع کرونا در اسفندماه سال گذشته و با همکاری نزدیک شرکت ماهوت اصفهان و شرکت الیاف توانمند صنعتی اصفهان که از دیگر شرکت های رویشی این دانشگاه است، روزانه بیش از 3 هزار و 500 ماسک سه لایه مطابق با استانداردهای بهداشتی درحال تولید است.
محققان دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان در ادامه تلاش ها به منظور مقابله با شیوع بیماری کرونا و پیشگیری از انتقال این ویروس، دستگاه های ارزشمندی را به منظور گندزدایی و ضدعفونی نمودن اشیاء مختلف ساخته و به تولید انبوه رسانده اند.
همچنین دستگاه ضدعفونی کننده خانگی با بهره گیری از پرتو فرابنفش و نیز دستگاه فرابنفش پرتابل با استفاده از فناوری های نوین، دو محصول ارزشمندی است که به طور مجزا و توسط محققان این دانشگاه طراحی و ساخته شده است.
تلاش های ارزنده دانشجویان در انجمن علمی دانشجویی دانشکده مهندسی نساجی این دانشگاه به منظور تولید گانهای استریل جهت ارائه به کادر درمانی کشور از دیگر خدمات این دانشگاه است و به همّت این دسته از دانشجویان و با همکاری خودجوش تعدادی از دانشجویان داوطلب، روزانه بیش از 100 عدد لباس استریل بیمارستانی در دانشگاه صنعتی اصفهان تولید می گردد.
این محصولات نیز که با تأیید معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت تولید می شود، از ابتدای سال جاری و با همکاری بیش از 20 تن از دانشجویان، در یکی از کارگاه های دانشکده مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان در حال تولید است.
دانشگاه صنعتی اصفهان تولید بیش از هزار بسته محلول ضدعفونی کننده توسط گروه های دانشجویی در حوزه معاونت فرهنگی این دانشگاه، توزیع ماسک، دستکش و محلول های ضدعفونی کننده در تعدادی از مناطق محروم استان و همیاری با گروه های جهادی فعال در حوزه سلامت در اصفهان را نیز از جمله اقدامات دانشجویی در حوزه مسئولیت های اجتماعی دانشگاهیان در این بحران بیان کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دانشگاه اصفهان دانشگاه صنعتی اصفهان دانشکده مهندسی خط تولید تولید ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۰۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا

افراد بسیاری همه گیری مرگبار جهانی اخیر به واسطه ویروس کرونا را با همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی در سال ۱۹۱۸ مقایسه می‌کنند.

به گزارش عصر ایران، در شرایطی که تاریخ به طور دقیق خود را تکرار نمی‌کند، اما موارد مشابه را می‌توان در آن مشاهده کرد. به عنوان نمونه، بار دیگر شاهد یک همه گیری مرگبار جهانی به واسطه ویروس کرونا بوده ایم که آن را با همه گیری مرگبار آنفلوآنزا اسپانیایی مقایسه می‌کنند.

در سه موج از مارس ۱۹۱۸ تا بهار ۱۹۱۹، آنفلوآنزا اسپانیایی به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت. این بیماری همه گیر مرگبار حدود یک سوم از جمعیت جهان را مبتلا کرد و حداقل جان ۵۰ میلیون نفر را گرفت. این آنفلوآنزای جدید و کشنده بسیار عجیب عمل می‌کرد. به نظر می‌رسید ویروس افراد جوان و سالم را هدف قرار می‌دهد و به ویژه برای افراد در بازه سنی ۲۰ تا ۳۵ سال کشنده بود.

نخستین مورد ثبت شده آنفلوآنزا اسپانیایی در مارس ۱۹۱۸ در ایالت کانزاس، آمریکا بود و موارد بیشتر در ماه آوریل در فرانسه، آلمان و بریتانیا ثبت شدند.

در آن زمان، واکسن‌ها هنوز ساخته نشده بودند، از این رو، تنها روش‌های مبارزه با همه گیری آنفلوآنزا اسپانیایی شامل استفاده از ماسک پزشکی، قرنطینه، رعایت بهداشت خوب، استفاده از ضد عفونی کننده‌ها و محدودیت تجمعات عمومی می‌شد.

در عکس، سربازان آمریکایی مبتلا به بیماری آنفلوانزا اسپانیایی بستری در یک بیمارستان صحرایی در کمپ فانستون دیده می‌شوند.

همه گیری اخیر بیماری کرونا اگرچه به واسطه ویروسی متفاوت شکل گرفت، اما ما را به روش‌هایی مشابه تحت تاثیر قرار داد.

محل بستری و قرنطینه بیماران کرونایی در چین

محل بستری و قرنطینه بیماران کرونایی در آمریکا

دیگر خبرها

  • ۴۱ واحد تولیدی و صنعتی سیستان و بلوچستان به مدار تولید بازگشت
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی اردبیل
  • تولید قطعات پیچیده صنعتی با پرینتر سه بُعدی فلزی ایران ساخت
  • تولید قطعات پیچیده صنعتی با پرینتر سه بعدی فلزی «ایران ساخت»
  • تولید قطعات صنعتی با چاپگر‌های سه بعدی فلزی در کشور
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • تعیین مسئول ویژه پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی در استان اردبیل ضرورت دارد
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی
  • هوش مصنوعی بیماری‌های ریه را شناسایی می‌کند/ ردیابی کرونا به روش تشخیص چهره