به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، برنامه تلویزیونی آموزش مکمل برای مقاطع مختلف تحصیلی که ازطریق شبکه‌های آموزش و چهار امروز پنجشنبه ۱۵ خردادماه ۱۳۹۹ پخش می‌شود به شرح زیر است:   **شبکه آموزش
متوسطه اول:
 ساعت ٩:٠۵ تا ٩:٢۵ درس علوم تجربی پایه ٩
ساعت ٩:٢۵ تا ٩:۴۵ درس ریاضی پایه٨
ساعت ٩:۴۵ تا ١٠:٠۵ درس علوم تجربی پایه٧
ساعت ١٠:٠۵ تا ١٠:٢۵ درس زبان انگلیسی پایه٨

متوسطه دوم:
ساعت ١۴:۴٠ تا ١۵:١٠ درس شیمی ٣ پایه ١٢ رشته ریاضی فیزیک و علوم تجربی
ساعت ١۵:١٠ تا ١۵:۴٠ درس زبان انگلیسی٣ پایه١٢ تمام رشته‌ها
ساعت ١۵:۴٠ تا ١۶:١٠ درس زیست شناسی٣ پایه١٢ رشته علوم تجربی
ساعت ١۶:١٠ تا١۶:۴٠ درس علوم ومعارف قرآنی٣ پایه١٢ رشته علوم و معارف اسلامی
ساعت ١۶:۴٠ تا ١٧:١٠ درس دین و زندگی٣ پایه١٢ رشته ریاضی فیزیک و علوم تجربی
ساعت ١٧:١٠ تا١٧:۴٠ درس علوم و معارف قرآنی ٣ پایه١٢ رشته علوم و معارف اسلامی

دوره ابتدایی:
ساعت١٠:٣٠ تا۱۱درس فارسی و زندگی پایه اول
ساعت ۱۱ تا١١:٣٠ درس هدیه‌های آسمانی و زندگی پایه دوم
ساعت ١١:٣٠ تا١٢ درس هدیه‌های آسمانی و زندگی پایه سوم
ساعت١٢تا١٢:٣٠ درس مهارت‌های اجتماعی و زندگی پایه چهارم
ساعت ١٢:٣٠ تا١٣ درس ریاضی و زندگی پایه پنجم
ساعت ١٣:١۵ تا۱۳:۴۵درس هدیه‌های آسمانی و زندگی پایه ششم

**شبکه چهار

ساعت٧ تا ٧:٢٠ استاندارد قالی بافی درجه ٢-پایه١٠و١١- مبحث عیوب فرش-شاخه کاردانش
ساعت ٧:٢٠ تا ٧:۴٠ توسعه سلامت و سبک زندگی با ورزش-پایه١٢-رشته تربیت بدنی-شاخه فنی و حرفه‌ای
ساعت ٧:۴٠ تا ٨:٠٠ کار با فلش -پایه١٢- مدیریت صفحه و برنامه نویسی در فلش -رشته رایانه -شاخه کاردانش
ساعت ٨:٠٠ تا ٨:٣٠ دانش فنی تخصصی -پایه١٢- مبحث آزمون ها- رشته تربیت بدنی
ساعت٨:٣٠ تا ٩:٠۵ تفکر رسانه‌ای -پایه١١-شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش
ساعت ۹:٠۵ تا ٩:۴٠ نویس تراش CNC -پایه١٢- رشته ماشین ابزار -شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش انتهای پیام/ز.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش آموزش مکمل شبکه آموزش و چهار برنامه درسی دانش آموزان زندگی پایه پایه١٢ رشته درس علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت www.yjc.ir بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه این خبر را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ۲۸۱۷۰۷۱۰ را به همراه موضوع به آدرس info@khabarban.com ارسال فرمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

افشای راز‌های بدن مایکل جکسون

مردم منتظر واریز حدود ۵ میلیون تومان باشند!

امروز به ناموسم توهین شد

مخاطرات یک قرارداد؛ آیا شگرد چین برای تصاحب بنادر دنیا در قرارداد ۲۵ ساله ایران تکرار می‌شود؟

خواستگاری قاتل تهرانی از زن مقتول +عکس

خبر بعدی:

ارتباط سنتورسازی با علم مثلثات و ریاضی / سنتور کنار مجسمه حکیم ‌فردوسی زاده شد

یک نوازنده سنتور ضمن اشاره به خاطراتی از زبان استاد سازنده سنتور نوین، از قرابت خلق این ساز با زمان نصب مجسمه حکیم فردوسی در میدانی در تهران سخن گفت. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، علی‌محمد عظیمی سازنده ساز سنتور با اشاره به علاقه‌مندی به ساز سنتور از دوران کودکی گفت: در زمان کودکی به عنوان نان‌آور خانواده بودم و بضاعت مالی اجازه تهیه ساز سنتور را نمی‌داد؛ لذا دست به کار شدم و یک سنتور ساختم. بعد از فوت پدر، نزد پسرعمویم در شغل نجاری مشغول بودم و در حقیقت پیش‌زمینه کار با چوب را می‌دانستم.

نگاهی به آلبوم مشترک شجریان و پورناظری/ گردشی در نغمه‌های ایران من

عظیمی که در سال 61 به تهران عزیمت می‌کند با مهدی تهرانی آشنا می‌شود، ادامه داد: بعدها ضمن آشنایی با استاد مهدی ناظمی (تاثیری شگرف از ایشان گرفتم) در اولین مواجهه با سنتوری که به دست خودم ساخته بودم، چنین مرا خطاب کرد که دیگر از این «آشغال‌ها» نساز! به خاطر اینکه مردم آن را با سنتور اشتباه می‌گیرند و در واقع همان جا اولین درس را گرفتم! در انتخاب مواد اولیه برای ساختنِ سنتور باید خیلی دقت کرد؛ پیشتر از چوب گردو استفاده می‌کردیم. چوب این ساز باید خشک باشد تا صفحه دچار پیچش نشود و همچنین هیچ ترکی در بدنه آن نباشد.

عظیمی گفت: انواع چوب برای ساخت سنتور امتحان شده است اما به عقیده من بهترین نوع آن، چوب گردو است که البته چوب درختان گردو در نواحی مختلف، صدادهی متفاوتی در ساز سنتور دارد. همچنین به تازگی از چوب راش استفاده می‌کنند که در برخی شرایط خوب بوده و صدایی خاص تولید می‌کند.

عظیمی همچنین به نکته‌ای باریک در باب چگونگی شکل‌گیری سنتور به فرم امروزی اشاره کرد و گفت: آن‌هایی که جناب ناظمی را می‌شناختند و با او مراوده داشتند، دقیقاٌ می‌دانند ایشان در اوج هنر سازندگی سنتور فعال بود و دیگر هنرمندان همگی در سن جوانی به سر می‌بردیم. در آن دوران با مضیقه و شرایطی سخت کار می‌کردیم. ساز و آواز ممنوع بود و حتی اگر یک مضراب در وسایل کسی پیدا می‌شد، به شدت او را توبیخ می‌کردند.

عظیمی همچنین به چگونگی نخستین دیدار با استاد ناظمی و عدم همکاری هنرمندان برای دادن آدرس و نشانی اشاره کرد و گفت: من ایشان را به صورت اتفاقی در قصابی دیدم و چون این دیدار بدون واسطه بود، بسیار دلچسب و ماندگار شد. دیدن استاد برایم افتخار بود؛ چه رسد به آنکه با ایشان مصاحبت داشته باشم. خلقیاتی خاص داشت و هرگز دوست نمی‌داشت کسی درباره ساز سنتور سؤالی بپرسد. در آن سال‌ها فقط ساز ایشان در دست هنرمندان بود و حتی زنده یاد استاد پایور فقط از ساز ایشان استفاده می‌کرد و استاد ناظمی را می‌شناختم.

وی گفت: رابطه میان ما بسیار صمیمی شده بود و روزهای چهارشنبه مغازه کوچک من، وعده‌گاه ما بود. در پستوی مغازه کار موسیقی انجام می‌دادم و در بخش جلویی مغازه کابینت فروشی داشتم. با اینکه جوان بودم و تازه کار، اما فرق میان سازهای استاد ناظمی و سنتورهای دست‌ساز خودم را درمی‌یافتم. روزی از استاد درباره خاص بودن صدای سنتورهای ساخته دست ایشان پرسیدم. در پاسخ گفتند باید روی شنیدن کار کنی و اشاره می‌کرد باید در علم مثلثات و فیزیک خود را تقویت کنی!

این سازنده ساز ادامه داد: روزی از من سؤال کرد که می‌دانی چگونه زوایای ساز سنتور و این شکل هندسی را پیدا کرده‌ام؟ تصورم این بود که با استفاده از زوایای چوب و مثلثات بدین اشکال دست یافته است. استاد اما پاسخی دیگر داشت... او برایم تعریف کرد؛ روزی که قرار بود مجسمه حکیم فردوسی را در میدان نصب کنند، در حضور نماینده همه سفارتخانه‌ها در ایران، ساز حبیب سماعی را در گوشه‌ای از میدان گذاشتم و ایشان نواخت و این افراد خارجی برای نخستین بار صدای ساز سنتور را شنیدند.

عظیمی تأکید کرد: استاد ناظمی نقل می‌کردند که توجه بسیار به ساز استادشان، حبیب سماعی داشته است و روزی با دقت بسیار متوجه می‌شود که در قسمت‌هایی از ساز صدایی بسیار دلنشین به گوش می‌رسد. با متر اندازه‌گیری می‌کند و درمی‌یابد که در حد فاصله 4 سانت از بالا و پایین ساز، صدا بسیار عالی است و همین اندازه را در ساز دست‌ساز خودش پیاده می‌کند و به همین سنتور فعلی می‌رسد که طول 90 و عرض 27 سانت دارد. استاد ناظمی بعدها این اندازه گیری‌ها را با علم مثلثات و قوانین فیزیک مطابقت داده و به نتایج مثبتی دست یافته بود.

علی‌محمد عظیمی سازنده ساز سنتور اواخر هفته پیش مهمان برنامه «گفتاهنگ» در شبکه رایوییِ «گفت‌وگو» بود و این سخنان را در گفت‌وگو با این برنامه بیان کرد.

انتهای پیام/

R33357/P/S4,40/CT1

دیگر خبرها

  • تقسیم امتیازات در آبادان؛ زور صنعت به نساجی نرسید
  • درسی از نسل کشی سربرنیتسا برای اروپا
  • خودداری سازمان ملل از اقدام مناسب در سربرنیتسا درسی برای امروز است
  • تاجگردون بعد خداحافظی از مجلس کجا رفت؟
  • درس‌هایی که آنجلینا جولی از دخترش آموخت
  • قیمت آهن آلات ساختمانی در ۲۱ تیر
  • دانلود فیلم کلاس درس فیزیک رشته ریاضی فیزیک و علوم تجربی مقطع متوسطه دوم مورخ ۲۱ تیر
  • دانلود فیلم کلاس درس ریاضی پایه ١٢ رشته علوم تجربی مقطع متوسطه دوم مورخ ۲۱ تیر
  • توزیع ۷۵ هزار جلد درس نامه ویژه دانش آموزان دوره ابتدایی کردستان با عنوان «هاوین»
  • شروع ترم جدید بر پایه آموزش مجازی استاندارد / در مورد ارائه اینترنت رایگان مشکل داریم
  • چگونه مغز خود را برای شادتر شدن آموزش دهیم (+توصیه‌هایی برای حال خوب)
  • شرط ثبت‌نام برای دریافت کتاب درسی
  • ثبت نام ۱۱۵ هزار داوطلب در دوره های کاردانی نظام جدید
  • به‌روزرسانی آموزش‌های امداد در کتاب‌های درسی/آموزش مباحث زلزله و ایمنی به ۱۴میلیون دانش‌آموز
  • پیوند مهارت ها به اشتغال به عوامل گوناگونی بستگی دارد
  • آغاز فعالیت دو شاخه جدید اسکیت در کرمانشاه
  • جدول شماره ١٣۴ مدرسه تابستانه تلویزیون اعلام شد
  • شرط ثبت نام برای دریافت کتاب درسی کلاس اولی‌ها
  • برنامه‌های آموزشی دوشنبه 21 تیر تلویزیون اعلام شد