Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، میشل باشله، مسئول حقوق بشر سازمان ملل از "نژادپرستی ساختاری" در آمریکا انتقاد و درباره "حمله بی سابقه" به خبرنگارانی که اعتراضات مردمی در این کشور را پوشش می‌دهند، ابراز نگرانی کرد.

بر این اساس، میشل باشله تاکید کرد: اگر آمریکا می‌خواهد رو به جلو حرکت کند، نارضایتی‌های مربوط به اعتراضاتی که در صد‌ها شهر آمریکا روی داده است، باید شنیده شود و مورد رسیدگی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: صدا‌هایی که خواهان پایان یافتن کشتار آمریکایی‌های آفریقایی تبار غیرمسلح هستند، باید شنیده شوند. همچنین صدا‌هایی که خواهان پایان یافتن خشونت پلیس هستند و صدا‌هایی که خواهان پایان یافتن نژادپرستی ساختاری و رایج در جامعه آمریکا هستند، باید شنیده شوند.

این اظهارات در شرایطی بیان می‌شود که هزاران نفر در سراسر آمریکا علیه نژادپرستی پلیس در پی مرگ جورج فلوید تظاهرات کرده اند. باشله همچنین بر لزوم رهبری سازنده و روشن در آمریکا برای گذراندن این کشور از بحران تاکید کرد. وی گفت: "به ویژه در طول بحران، یک کشور نیاز دارد که رهبرانش نژادپرستی را به صراحت محکوم کنند؛ بیاندیشند که چه چیزی مردم را به نقطه جوش رسانده است؛ گوش کنند و درس بگیرند؛ و اقداماتی را اتخاذ کنند که واقعا به نابرابری‌ها بپردازد".

در این بیانیه همچنین به "گزارش‌های معتبری درباره توسل بی جهت و نامتناسب ماموران انتظامی به زور" در جریان این اعتراضات اشاره شده است. باشله به ویژه درباره گزارش‌هایی ابراز نگرانی کرد که دست کم ۲۰۰ خبرنگار هنگام پوشش اعتراضات مورد حمله قرار گرفته یا دستگیر شده اند.

وی گفت: آن چه اتفاق افتاده، یک حمله بی سابقه به خبرنگاران است. با توجه به این که آزادی بیان و رسانه‌ها از اصول بنیادی آمریکا است، که برای هویت این کشور اهمیت دارد، این مسئله تکان دهنده‌تر می‌شود. گزارشگران باید بتوانند به دور از حملات یا سرکوب، فعالیت‌های مهم خود را انجام دهند.

باشله همچنین درباره اظهارات برخی که می‌خواهند معترضان را تروریست بخوانند، به شدت ابراز نگرانی کرد. وی همچنین، اذعان کرد "نژادپرستی ساختاری و خشونت پلیس" در سراسر جهان به چشم می‌خورد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان ملل جورج فلوید تظاهرات در امریکا نژادپرستی ساختاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۰۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: در مباحث کنترل تسلیحاتی با روسیه و چین شرکت می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، نماینده آمریکا در سازمان ملل مدعی تمایل این کشور برای مشارکت در مذاکرات کنترل تسلیحاتی شد.

«لیندا توماس گرینفیلد» نماینده آمریکا در سازمان ملل روز دوشنبه اعلام کرد که این کشور تمایل دارد در مباحث و مذاکرات مربوط به کنترل تسلیحات با روسیه و چین شرکت کند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل تاکید کرد که واشنگتن بدون پیش شرط مایل به شرکت در این مباحث است.

اواسط بهمن ماه، «جیل هروبی» رییس اداره امنیت ملی هسته‌ای آمریکا در نشست بازدارندگی هسته ای ۲۰۲۴ گفت که دولت آمریکا باید آماده باشد که در یک دهه آینده با روسیه و چین، به طور هم‌زمان مقابله کند.

به گفته این مقام آمریکایی روسیه «رفتار بی‌ثبات‌کننده» از جمله با استقرار تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی خود در بلاروس از خود نشان داده است و گفته می‌شود «به شدت گفتگوی کنترل تسلیحات با ایالات متحده را رد می‌کند».

کد خبر 6058380

دیگر خبرها

  • آمریکا: در مباحث کنترل تسلیحاتی با روسیه و چین شرکت می‌کنیم
  • انتقاد صریح عباس عبدی از مخالفت دولت با افزایش ۴۰ درصدی حقوق کارگران و کارمندان
  • انتقاد سازمان‌های مردم نهاد از رویکرد کمیته حقیقت یاب
  • گسترده‌تر شدن اختلافات بین نتانیاهو و مقامات ارشد آمریکا درباره جنگ غزه
  • واکنش نتانیاهو به انتقاد‌های آمریکا: چه زود ۷ اکتبر را فراموش کردید؟!
  • ترامپ بار دیگر رویکرد بایدن در قبال اسرائیل را به باد انتقاد گرفت
  • حل مشکل حقوق پایان سال معلمان با مجوز سران قوا
  • انتقاد مسکو از حربه آمریکا برای ضربه به انتخابات روسیه
  • انتقاد مسکو از حربه آمریکا برای ضربه زدن به انتخابات روسیه
  • مسئول صهیونیست: اگر کمک‌های نظامی به اسرائیل نرسد در جنگ شکست می‌خوریم