Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور وزیر اطلاع‎رسانی دولت مستعفی یمن ضمن انتقاد شدید از امارات به دلیل عدم حمایت از یمن در نشست ریاض، گفت که امارات حتی یک دلار هم برای کمک به مردم یمن هزینه نکرده است. ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۶ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «مختار الرحبی» مشاور وزیر اطلاع‌رسانی دولت مستعفی یمن به ریاست عبدربه منصور هادی دیروز چهارشنبه در صفحه توئیتر خود گفت که امارات در کنفرانس کمک به یمن در ریاض هیچ هزینه‌ای نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الرحبی نوشت: امارات در کنفرانس کمک به یمن در ریاض شرکت کرده، اما حتی یک دلار هم برای ملت یمن اختصاص نداده است.

وی با بیان اینکه ابوظبی تنها به فکر پیش بردن طرح‌های تخریبی خود در یمن است، تصریح کرد: امارات در کنفرانس کمک به یمن فقط به «لبخند» ریم بنت ابراهیم الهاشمی وزیر همکاری‌‌های بین المللی امارات متحده‌ عربی بسنده کرد.

مشاور وزیر اطلاع‌رسانی دولت مستعفی یمن افزود: پول امارات برای ساخت زدان‌های سری در یمن و شبه‌نظامیان شورشی و تیم‌های قتل و ترور مخالفان در عدن، خرج می‎شود.

مختار الرحبی درباره «اهداف واقعی» امارات در یمن گفت: ابوظبی با ورود به یمن به دنبال تسلط بر خصوص تجارت جهانی و جلوگیری از هرگونه رشد و توسعه عدن و بقیه استان‌های یمن است، چراکه با دبی رقابت می‌کنند.

وی با اشاره به اشغالگری امارات در جزیره سقطری یمن تاکید کرد که امارات متحده عربی مسئول تلاش برای تسلط بر این جزیره مهم است.

روز سه شنبه در ریاض نشستی با هدف ادعایی جمع‌آوری کمک‌های مالی برای یمن، به صورت ویدیو کنفرانس و با مشارکت بیش از 100 کشور برگزار شد. در پایان این نشست ادعا شده که بیش از یک میلیارد دلار برای کمک به یمن جمع‌آوری شده است.

انتهای پیام

 

R1283/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "امارات" اخبار "یمن"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار امارات اخبار یمن اخبار امارات اخبار یمن کمک به یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۰۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص یارانه گسترده فرهنگی برای نمایشگاه کتاب/ اعزام حاجیان از اواخر اردیبهشت انجام می‌شود

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به هماهنگی خوبی که با سازمان برنامه و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی داشتیم مقرر شد، برنامه پیشنهادی وزارت فرهنگ در موضوع تخصیص یارانه فرهنگی برای نمایشگاه کتاب امسال با ابعاد بسیار گسترده تری نسبت به سال‌های گذشته انجام شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در وزارت فرهنگ سال‌های سال است که برای دانشجویان، طلاب و اساتید حوزه و دانشگاه، یارانه خرید کتاب تخصیص می‌یابد، اما امسال با برنامه ریزی انجام شده این طرح را توسعه خواهیم داد و مناطق محروم در این طرح دیده می‌شود و با استفاده از سامانه‌های فروش برخط که در اختیارمان قرار گرفته تحول مهم برای برقراری عدالت فرهنگی صورت گرفته است.

اسماعیلی اضافه کرد: در خرید برخط این امکان فراهم شده که همزمان با تهران همه نقاط کشور شهر‌ها و روستا‌ها در عرض ۱۰ دقیقه می‌توانند وارد سامانه شوند و کتاب مورد نظر خود را خرید کنند و کتاب‌ها به صورت رایگان درب منزل آنها تحویل شود. 

وی افزود: هر شهروند ایرانی در دورترین نقطه در سرخس، چابهار، خرمشهر و جزیره قشم کتابی را خریداری کند کتاب به صورت رایگان درب منزل آنها تحویل داده می‌شود.

تخصیص ارز مبادله‌ای برای حجاج انجام می‌شود 

وزیر فرهنگ همچنین گفت: تخصیص ارز حجاج اتفاق افتاده است و حاجیان که قریب به ۹۰ هزار نفر هستند و از اواخر اردیبهشت ماه اعزام شروع خواهد شد و با ارز مبادله ای این اعزام ها صورت خواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • تاکید ایران و امارات بر توقف جنایت اسرائیل در غزه
  • آمادگی ایران برای کمک به مردم در معرض سیل در امارات
  • اعلام آمادگی ایران برای کمک به امارات
  • واکنش واعظی به ادعای خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف
  • واکنش واعظی به ادعایِ خیالی مشاور وزیر کشور درباره روحانی و ظریف /دولت به دنبال انحراف افکار عمومی است
  • میزان اختصاص ارز واردات و نرخ آن اعلام شد
  • وزیر ارشاد از راه‌اندازی موزه تئاتر و اختصاص بودجه ویژه برای بخش موسیقی خبر داد
  • مشاور وزیر کشور: معلوم نبود اگر حسن روحانی یا ظریف بودند چه بلایی سرمان می آمد!
  • اختصاص یارانه گسترده فرهنگی برای نمایشگاه کتاب/ اعزام حاجیان از اواخر اردیبهشت انجام می‌شود
  • بازدید مشاور وزیر راه و شهرسازی از پروژه ریلی رشت کاسپین