Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد حوزه و دانشگاه گفت: امام (ره) به مسئولین توصیه می کردند این حکومت های ظاهری چهار صباحی بیش نیست و گذراست؛ ریاست‌ها تمام می‌شود و به فکر این باشید که حق را به ذی حق برسانید و عدالت را برپا کنید.

حجت الاسلام «محسن غرویان»، استاد حوزه و دانشگاه، درباره ویژگی‌ های شخصیتی امام خمینی (ره) به خبرنگار سیاسی برنا گفت: بنده در این باره چند نکته عرض می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته اول، جامعیت شخصیت امام خمینی (ره) است. ایشان از نظر منظومه فکری یک ویژگی منحصر به فردی داشتند و آن جامعیت ایشان در علوم مختلف اسلامی بود. ایشان فلسفه، عرفان، فقه و اصول، تاریخ، تفسیر و همه این علوم حوزوی را در سطحی عالی کار کرده بودند و شخصیت فکری ایشان با همه این دانش ها و علوم اسلامی در کنار یکدیگر، شکل گرفته بود. در واقع اینها در حضرت امام یک سعه وجودی و بینش و دانش و فکر ایجاد کرده بود.

او افزود: بنابراین ریزبینی امام (ره) بدین معنا که کوته نگر باشند، نبودند و مسئله نظام، اسلام و جامعه ایران را در نگاه کلان جهانی مشاهده می کردند. این جنبه از شخصیت ایشان قابل توجه و تامل است و امام خودشان را به عنوان مصلح بزرگ و مصلح جهانی می دانستند. از این رو شاهدیم که آیت الله جوادی آملی را در اوایل انقلاب به شوروی سابق می فرستند که کتاب فلسفه و عرفان اسلامی را به گورباچف توصیه کردند و دعوت کردند که که اسلام و عرفان و فلسفه اسلامی را مطالعه کنید. این شخصیت بزرگ و گسترده امام (ره) باید بیشتر روی آن کار شود و از آن، برای زمان حاضر استفاده شود.

غرویان در مورد بیانات امام (ره) نیز اشاره کرد: حضرت امام به فکر عدالت و مردم بودند، از ظلم تنفر داشتند. همان گونه که در زندگینامه ایشان آمده است امام در دوران کودکی خود شاهد بودند که نیروهای حکومت رضاخان می آیند و سیلی محکمی به پدر ایشان جلوی چشمان حضرت امام که یک نوجوان بودند، زدند. از آنجا بود که امام (ره) یک بغض شدیدی نسبت به حکومت ظالمانه پیدا می کنند و می گویند چرا باید چنین ظلمی به مردم شود. همین دغدغه در وجود امام بود و ایشان بالاخره در تمام عمر با حکومت ظالمانه مبارزه کردند و گفتند که مظلومان، بیچارگان و توده مردم چرا باید تحت ظلم ظالمان باشند؟ به هر حال ایشان انقلاب را به پیروزی می رسانند و حکومت تشکیل می‌ دهند.

این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: ایشان در صدد این بود که حقوق مردم پایمال و ضایع نشود و در همه بیانات امام خمینی این معنا دیده می شود که ایشان به دنبال حقوق پابرهنگان، مستضعفین و بیچارگان هستند. به مسئولین هم توصیه می کردند که این حکومت های ظاهری چهار صباحی بیش نیست و گذرا است. ریاست ها تمام می شود و به فکر این باشید که حق را به ذی حق برسانید و عدالت را برپا کنید. اینها آرمان ها و ایده های حضرت امام بود. از آن جهت می فرمودند مجلس در رأس امور است که مجلس نمایندگان ملت هستند و اینها باید از حقوق مردم و موکلین خودشان واقعا دفاع کنند و قوانینی که در مجلس تصویب می شود به نفع مردم باشد و زندگی را برای آنها، آسان کنند. مردم در رفاه و آسایش و آزادی باشند. ثروت هایی که متعلق به بیت المال است به دست مردم برسد. این مجموعه برداشت بنده از زندگی و شخصیت امام (ره) است.2/5

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: 14 خرداد رحلت امام خمینی ره حضرت امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۰۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم گفت: طلاب و روحانیت باید برای مردم و در کنار مردم باشند و نسبت به مطالعه تاریخ دفاع مقدس و تبیین آن در میان آحاد جامعه اهتمام داشته باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام سیدحسن اکبری؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قم در سومین همایش خاطره گویی کارمندان ایثارگر مرکز مدیریت حوزه های علمیه که در مدرسه امام کاظم (ع) قم برگزار شد، با ذکر خاطره ای از شهید قدوسی انقلاب اسلامی را بین الحرمین توصیف کرد و گفت: این انقلاب بین حکومت پیامبر اکرم (ص) و حکومت جهانی مهدی موعود (عج) قرار دارد، لذا باید برای رسیدن به حکومت عدل گستر مهدوی روحانیت با مردم، در کنار مردم و برای مردم باشد و با جهاد تبیین خود انسانیت را به سوی عصر ظهور راهنمایی کند.

وی به ذکر خاطراتی از جنگ پرداخت و افزود: در منطقه ای از دهلران منطقه امنی آماده شده بود تا آن دسته از طلاب که به منطقه جنگی می آمدند در دو مقطع زمانی به ادامه تحصیل هم بپردارند، زیرا یک روحانی به سین سواد هم در کنار سین سلامت نفس و سین سیادت و آقایی نیاز دارد.

حجت الاسلام اکبری انقلاب را بین حکومت پیامبر خاتم(ص) و حکومت مهدوی برشمرد و گفت: روحانیت باید برای مردم و در کنار مردم باشد و نسبت به مطالعه تاریخ دفاع مقدس و تبیین آن در میان آحاد جامعه اهتمام داشته باشند.

انتهای پیام/

   

دیگر خبرها

  • سلیمی نمین: مسائل فرهنگی را نمی‌توانیم یک سویه حل کنیم/ صفارهرندی: نسل ما انقلاب را از معبری دریافتند که پیشانی آن امام بود؛ خدشه به امام کل آن معبر را نابود می‌کند
  • کابل: از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین حمایت می‌کنیم
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان
  • جاده شهرک صنعتی سلیمان صباحی بیدگلی ایمن نیست
  • طلاب نسبت به تبیین تاریخ دفاع مقدس اهتمام داشته باشند
  • شعار سال، یک دستور عملیاتی است
  • ارسال ۳۰ اثر ادبی به کنگره ملی امام‌زادگان محروق(ع) نیشابور
  • تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
  • «وعده صادق» هدیه بزرگ سپاه به ملت ایران و مظلومان فلسطین