Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین  این روزها وضعیت نمودار ابتلاء به بیماری کرونا در استان بوشهر و شهرستان گناوه سیر صعودی تندی دارد و هر روز بر مبتلایان این ویروس افزوده می‌شود.

شیب تند افزایشی در نمودار مبتلایان به ویروس کرونا نشان از خطر نگران کننده در ارتباط با آلودگی به این ویروس مرگبار است و در این شرایط کنترل و نظارت بیشتر از سوی مسئولان و رعایت دستورهای بهداشتی از سوی مردم بیش از گذشته ضروری است و نباید با سهل انگاری شرایط را از این سخت‌تر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دوره‌ای که تعداد مبتلایان به کرونا در شهرستان گناوه و استان بوشهر بسیار پایین‌تر از شرایط کنونی بود شرایط بسیار سختی برای عبور و مرور و رعایت نکات بهداشتی اتخاذ شد و مردم نیز با حساسیت و دقت بیشتری نکات بهداشتی را رعایت می‌کردند، در حالی که این روزها شاهد سهل انگاری‌های زیاد در اوج گیری این ویروس هستیم.

درحالیکه تعداد مبتلایان شهرستان گناوه در اسفند ماه سال گذشته، فروردین و اردیبهشت کمتر بود ولی در خرداد خیز برداشته و تاکنون به ۱۱۷ مورد مثبت رسیده‌است.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، تعداد مبتلایان به کرونا در استان بوشهر تا ۱۴ خرداد با شناسایی ۱۲۳ نفر دیگر، در حال حاضر به هزار و ۳۸۳ نفر رسید.

شهرستان بوشهر با ۵۷۹، دشتستان با ۳۱۰ و گناوه با ۱۱۷ نفر، رتبه اول تا سوم موارد ابتلاء به ویروس کرونا را در استان دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استان بوشهر را یکی از استان‌هایی اعلام کرد که در شرایط هشدار قرار دارد.

کیانوش جهانپور گفت: وضعیت خوزستان علی‌رغم کاهش نسبی موارد بستری همچنان قرمز است و استان‌های هرمزگان، آذربایجان‌های شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه، بوشهر، سیستان و بلوچستان، قزوین و خراسان رضوی در وضعیت هشدار قرار دارند.

با توجه به این شرایط و نظر به اینکه صنوف و کسب و کارها بازگشایی شده، تردد بین شهرها و استان‌ها در جریان است و کرونا در حال اوج گیری باید قبل از آنکه وضعیت باز هم بدتر شود بیش از گذشته به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی، عدم حضور در مکان‌های شلوغ، مراسم ختم، عروسی، تولد و دور همی های خانوادگی اهتمام جدی ورزید.

در کنار آن نظارت کامل بر اجرای دستورات بهداشتی و برخورد با متخلفان در زمینه نادیده گرفتن قوانین وضع شده برای حفظ سلامت جامعه نیز با قاطعیت انجام شود.

روند افزایشی ابتلاء به کرونا در گناوه

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان گناوه در مصاحبه با خبرنگار مهر گفت: روند افزایشی ابتلاء به ویروس کرونا در گناوه نگران کننده است.

هادی جوانبخت اظهار داشت: از ابتدای خرداد ماه با ازدیاد مبتلایان به بیماری کرونا، بازدیدهای بهداشتی از واحدهای صنفی و سایت‌های تجاری و بازار در قالب بازرسی‌های کارشناسان بهداشت و گشت‌های مشترک ستاد مقابله با کر ونا به دو برابر افزایش یافته است.

وی افزود: تا کنون ۴۶۶ بازدید از صنوف توسط کارشناسان این شبکه انجام گرفته است و تعداد ۴۹ اخطاریه صادر و ۲۰ واحد صنفی به تعزیرات معرفی شده است.

جوانبخت بیان کرد: از این تعداد ۱۲ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل بهداشتی و توجه به اخطاریه‌های بازرسان بهداشت محیط این شبکه پلمپ شده است.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان گناوه تاکید کرد: سخت‌گیری‌ها و تاکید به رعایت پروتکل‌های بهداشتی تنها جهت تأمین سلامت متصدیان واحدهای صنفی و خانواده‌های آنها و شهروندان است.

وی بیان کرد: از همه شهروندان گناوه ای در خواست می‌کنیم با توجه به روند صعودی این بیماری در شهرستان از شرکت در هر گونه تجمعی بپرهیزند زیرا شرکت در مراسم ختم، عروسی، تولد و دور همی های خانوادگی، حتی صف‌های شلوغ خرید احتمال ابتلاء به بیماری را بالا می‌برد.

بی‌توجهی‌ها باعث افزایش ابتلا

فرماندار گناوه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: اصل و اساس کار حفظ و صیانت از سلامت مردم است و هرگونه بی توجهی و سهل‌انگاری به کرونا باعث خواهد شد تا آمار بیماران همچنان سیر صعودی داشته باشد.

غلامرضا مهرجو اظهار داشت: همراهی آحاد و اقشار جامعه اعم از بازاری و ادارات و دستگاه‌های اجرایی در رعایت موازین و پروتکل‌های بهداشتی کمک به قطع زنجیره بیماری کرونا خواهد کرد.

مهرجو گفت: قشر بازاری و اداری نباید احساس کنند نظارتی بر اجرای مصوبه‌های ستاد مقابله با کرونا در این شهرستان نیست بلکه در این مقطع که شیوع بیماری خیز برداشته باید دقیق‌تر و با شدت بیشتر عمل کنیم.

فرماندار گناوه افزود: شبکه بهداشت و درمان به رغم کارهای زیاد نظارت و بازرسی از سطح بازار و اماکن عمومی را با همکاری دیگر ارگان‌های مرتبط انجام دهد.

روند صعودی کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: بر اساس آمارها از یک ماه گذشته تاکنون روند شیوع ویروس و ابتلاء به بیماری کرونا در این استان صعودی و در حال افزایش است.

کشمیری افزود: در ماه گذشته شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در استان بوشهر کمتر از ۵۰۰ نفر بود اما امروز این آمار به هزار و ۳۸۳ نفر رسیده است.

وی بیان کرد: با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان بوشهر شمار بیماران بستری نیز در بیمارستان‌ها افزایش می‌یابد و این امر در افزایش شمار فوتی‌ها نیز بی‌تأثیر نخواهد بود.

کشمیری ادامه داد: با توجه به افزایش بستری‌ها و فوتی‌های استان‌های هم‌جوار ازجمله هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خوزستان به نظر می‌رسد شاید مسائل اقلیمی، ازدحام مردم در اتاق‌ها به خاطر گرمی هوا و استفاده از سرد کننده ها در شیوع ویروس کرونا بی‌تأثیر نباشد به همین دلیل توصیه می‌شود افراد پنجره‌ها را باز نگه‌دارند و فضا به‌طور کامل بسته نباشد.

وی گفت: توجه نکردن به مسائل بهداشتی، افزایش مسافرت‌ها، برگزاری مراسم جشن و عزاداری و دور همی ها در خانه باغ‌ها ازجمله دلایل افزایش شیوع بیماری کرونا در استان بوشهر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تأکید کرد: با توجه به روند افزایش بیماری در استان و نبود امکان تعطیلی اجتماع‌ها انتظار می‌رود به هر شکلی از ازدحام و تشکیل هرگونه تجمعی جلوگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: در زمان حاضر در پیک بیماری قرار داریم و باید کاری کرد که این افزایش در یک نقطه بشکند و بیش از این بیماری در استان گسترش نیابد.

در این شرایط می‌طلبد که همه مردم به مسائل و قواعد بهداشتی توجه داشته باشند و با رعایت این موازین به سلامت خود و دیگران کمک کنند.

خبرگزاری مهر - عصمت اسماعیلی

کد خبر 517901 برچسب‌ها استان بوشهر كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان بوشهر كرونا در ايران دانشگاه علوم پزشکی بوشهر کرونا در استان بوشهر ویروس کرونا بیماری کرونا استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۱۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، شهنام عرشی رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت هفته سلامت درباره بیماری‌های واگیرداری که در سال گذشته شیوع ببشتری داشتند، گفت: یکی از مهم‌ترین بیماری‌های واگیرداری که سال گذشته با آن مواجه بودیم، بیماری آنفلوآنزا در نیمه دوم سال بود. شیوع این بیماری از اوایل مهرماه آغاز شد و در اسفند به حدی کمتر از اپیدمی رسید. ما هر ساله انتظار داریم آنفلوآنزا از اواسط آبان آغاز و به تدریج در آذر به پیک برسد و در اواخر بهمن ماه فرو بنشیند اما سال گذشته هم شیوع این بیماری زودتر شروع شد و هم دیرتر پایان یافت.

وی با بیان اینکه در سال گذشته به طور همزمان علاوه بر آنفلوآنزا با کرونا که همان تظاهرات بالینی را دارد نیز رو به رو بودیم و این مسئله کار را برای ما تا حدودی مشکل کرده بود، ادامه داد: خوشبختانه افرادی که واکسن آنفلوآنزا را دریافت کرده بودند، مشکل کمتری داشتند، امیدواریم امسال با تزریق بیشتر این واکسن به گروه‌های هدف شاهد بروز مشکل‌های کمتری در مبتلایان به این بیماری باشیم.

۳ راه برای تشخیص کرونا از آنفلوآنزا و سرماخوردگی | چرا افراد جوان براثر کرونا فوت می‌کنند؟ افزایش ابتلای کودکان به آبله مرغان و ویرس RSV در سال گذشته

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن اشاره به گرم شدن هوا و لزوم توجه به بیماری‌های فصلی افزود: خوشبختانه سال گذشته چندان بیماری گاستروانتریت (اسهال و استفراغ) از نوع التور را نداشتیم چراکه دانشگاه‌های مختلف وارد عمل شدند و موارد تکثیر را شناسایی کردند.

عرشی با اشاره به اینکه سال گذشته بیماری آبله مرغان و ویرس RSV را نیز در کودکان داشتیم، بیان کرد: یکی از دلایل افزایش شیوع این بیماری‌ها در سال گذشته این بود که طی ۳ سال گذشته به دلیل شیوع کرونا تماس کودکان با یکدیگر کاهش یافته بود و مدارس غیرحضوری بودند و همین امر موجب کاهش موارد ابتلا به این بیماری‌ها در آن سال‌ها شده بود و به همین دلیل موارد ابتلا به آبله مرغان و ویرس RSV در سال گذشته نسبت به سال‌های قبلش با افزایش همراه شده بود.

وی توضیح داد: خدا را شکر بعد از سال‌ها که از تصویب ورود واکسن پنوموکوک و روتاویروس به سیستم بهداشتی کشور می‌گذشت و موفق به خرید این واکسن‌ها نشده بودیم، در اواخر سال گذشته تامین اعتبار صورت گرفت و واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس وارد کشور شد، امیدواریم طی روزها و هفته‌های آینده حداقل در تعدادی از استان‌ها واکسیناسیون این بیماری‌ها به صورت فراگیر انجام شود.

حجاج این دو توصیه را جدی بگیرند

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با توجه به آغاز ایام حج گفت: مهم‌ترین مسئله برای حجاج این است که به کم آبی بدن توجه و حتما در طول روز آب کافی مصرف کنند به ویژه اینکه ممکن است با توجه گرمای هوا شاهد گرمازدگی فراوان در حجاج باشیم.

وی تاکید کرد: به همین دلیل لازم است حجاج به توصیه‌های بهداشتی که توسط روسای کاروان‌ها به آن‌ها گفته می‌شود، توجه داشته باشند. همچنین حجاج از مواد خوراکی بسته بندی شده و بهداشتی استفاده کنند تا دچار گاستروانتریت (اسهال و استفراغ) نشوند،

شیوع سویه JN۱ کرونا در کشور

عرشی درباره وضعیت شیوع کرونا در کشور عنوان کرد: شیوع این بیماری در حال حاضر نسبت به فصل زمستان کاهش پیدا کرده هر چند موارد خفیف کووید همچنان در سطح دنیا وجود دارد و این بیماری بخش عمدهای از سرماخوردگی‌ها را به خود اختصاص می‌دهد.

وی گفت: آخرین سویه‌ای که هم اکنون در جریان است همان سویه JN۱ است که بسیار واگیردار است، اما شدت بیماری آن زیاد نیست و در افراد عادی با قدرت ایمنی طبیعی شاهد بروز علائم شدید نیستیم، به طور کلی این بیماری همچنان وجود دارد، اما سویه جدیدی شیوع پیدا نکرده است.

کد خبر 846548 منبع: میزان برچسب‌ها کرونا حج عمره وزارت بهداشت و درمان خبر مهم بیماری - آنفلوآنزا بیماری - سرما خوردگی

دیگر خبرها

  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • جشنواره فوتسال دانش‌آموزان دختران استان بوشهر برگزار شد
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • برداشت گندم و جو در گناوه/ وضعیت محصول در دیم‌زارها مطلوب نیست
  • مسابقه استانی مشاعره دانش آموزی در گناوه برگزار شد
  • قیمت تولید گوشت قرمز و مرغ در استان بوشهر کاهشی شد
  • ۳ تصادف در گناوه/ ۲ نفر فوت و ۱۰ نفر مصدوم شدند
  • ۳ تصادف در محورهای مواصلاتی گناوه/ ۲ نفر فوت و ۱۰ نفر مصدوم شدند