Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@19:04:07 GMT

آتش سوزی مراتع دهلران مهار شد

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۱۱۵۲

آتش سوزی مراتع دهلران مهار شد

نصراله پارسه، رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان دهلران افزود: ظهر دیروز گزارشی مبنی بر آتش سوزی در منطقه مرتعی پاچه اکبر دهلران از توابع بخش مرکزی در یافت شد که در کمترین زمان ممکن ۴ اکیپ ازنیروهای منابع طبیعی شهرستان به محل اعزام شدند.

وی بیان کرد: وسعت آتش سوزی و وزش باد در منطقه مهار آتش را سخت کرده بود ولی خوشبختانه با هماهنگی لازم با فرماندار ورئیس ستاد بحران شهرستان وحضور معاون عمرانی وبخشدار مرکزی در محل وفراخوانی که صورت گرفت آتش مهار واز گسترش آن به دامنه سیاه کوه جلوگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان دهلران گفت: متأسفانه برخی افرد بدون توجه به شرایط زیست محیطی اقدام به آتش زدن پسچر مزارع خود می‌کنند که خسارت جبران ناپذیری به محیط زیست و منابع طبیعی وارد می‌کنند وقطعا افراد متخلف به محاکم قضایی معرفی خواهند شد.

وی افزود: برای پایشمنطقه و جلوگیری از آتش سوزی احتمالی هم اکنون نیروهای منابع طبیعی در چند نقطه محل حادثه مستقر هستند.

پارسه افزود: خطای انسانی از مهترین عوامل آتش سوزی در طبیعت است وانتظار داریم شهروندان با هوشیاری کامل باتوجه گرمای منطقه نیروهای منابع طبیعی در بحث حفاظت وحراست یاری کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان دهلران به تلاش ۵ ساعت نیروها برای خاموش کردن آتش مرتعی اشاره کرد و گفت: اگر نبود هماهنگی فرماندار شهرستان وحضور معاون عمرانی وبخشدار مرکزی در محل برای هماهنگی خاموش کردن حریق قطعاً نیروهای منابع طبیعی با مشکل مواجه می‌شدند وازحضور نیروهای شهرداری، هلال احمر، شرکت لرزه نگاری مستقر در منطقه در راستای اطفاءحریق تشکر می‌کنیم.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آتش سوزی مراتع دهلران مهار آتش سوزی پارسی خبر نیروهای منابع طبیعی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۱۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت چرای زودهنگام دام در عرصه‌های منابع طبیعی بوئین میاندشت

رئیس اداره منابع طبیعی بوئین میاندشت گفت:شهرستان بوئین میاندشت ۷۰ هزار هکتار اراضی ملی دارد که ۱۰ هزار تن علوفه خشک تولید می‌کند و نیاز علوفه دام فراهم می‌شود.

رضا علی روستایی افزود: یگان‌های حفاظت منابع طبیعی شهرستان بوئین میاندشت با تمام توان با چرای زود هنگام دام در عرصه‌های این منطقه برخورد می‌کنند.


او گفت: فصل تعلیف دام در پروانه همه دامداران ذکر شده است و با چرای زودرس و خارج از فصل برخورد می‌شود که انتظار داریم دامداران قانون را رعایت کنند تا با مشکل مواجه نشوند.


روستایی تصریح کرد: چرای زودرس و قبل از موعد به دلیل بارندگی‌های بهاره و وجود رطوبت قابل توجه در خاک موجب سفت و فشرده شدن خاک به واسطه لگدکوب شدن آن توسط دام می‌شود و بیشترین خسارت و صدمات را به پوشش گیاهی و خاک مرتع وارد می‌کند.


او افزود: تعداد ۲۲۰۰ بهره برداری باتعداد ۵۱۰۰۰ واحد دامی به مدت ۴ ماه از عرصه‌های ملی ومرتعی این شهرستان استفاده می‌کنند.


رئیس منابع طبیعی بوئین میاندشت گفت: چرای زودرس علاوه بر نابودی پوشش گیاهی با کاهش ظرفیت نفوذ آب در خاک و افزایش جریان‌های سطحی منجر به وقوع سیلاب‌های فصلی می‌شود.


او تصریح کرد: چرای زودرس در این شهرستان به کلی ممنوع است و در صورت مشاهده دام در مرتع پیش از موعد مقرر و بیش از ظرفیت مرتع و رعایت نکردن فصل چرا با متخلفان برابر مقررات برخورد می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • ممنوعیت چرای زودهنگام دام در عرصه‌های منابع طبیعی بوئین میاندشت
  • ضرورت استفاده از پسماند کشاورزی برای جلوگیری از فشار کمتر به مراتع همدان
  • هشدار در مورد احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در مازندران
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران
  • جلوگیری از ورود دام مازاد به مراتع همدان
  • دامداران ضوابط قرق مراتع را رعایت کنند
  • احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع به دلیل غنی شدن پوشش گیاهی منطقه
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری