Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا خورشیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: بیشترین افزایش بارش در مناطق شمالی استان حدود  ۲۵ درصد فراتر از مقدار معمول و بیشترین کاهش مربوط به نیمه مرکزی و شرق استان حدود ۱۵ درصد کمتر از مقدار معمول است.

وی ادامه داد: وضعیت بارش در نواحی غرب و سرچشمه‌های آبی زاینده رود در مناطق بالا دست، در حد معمول و کمتر از مقدار طبیعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه میانگین دمای استان از ابتدای سال زراعی جاری تا کنون حدود پنج دهم درجه بالاتر از معمول است، گفت : وضعیت میانگین دمای استان از ابتدای خردادماه تا کنون حدود ۲ درجه سانتیگراد فراتر از مقدار بلند مدت ثبت شد که در نیمه شمالی استان افزایش دما فراتر از ۲ درجه و بین ۲ تا سه درجه سانتیگراد است.

وی با اشاره به وضعیت خشکسالی استان یادآور شد: ۱.۳ درصد مساحت استان بر اساس شاخص خشکسالی  spei  در یک دوره یک ساله تحت تاثیر خشکسالی بسیار شدید است و  ۹.۵ درصد خشکسالی شدید، ۲۷.۶ درصد خشکسالی متوسط و ۲۴ درصد خشکسالی خفیف مواجه است که در مجموع ۶۲ درصد مساحت استان درگیر خشکسالی است.

خورشیدی بیان کرد: ۲۱ درصد مساحت استان در یک دوره ۱۰ ساله بر اساس شاخص خشکسالی، تحت تاثیر خشکسالی بسیار شدید و ۱۵ درصد خشکسالی شدید و ۲۳.۶ درصد خشکسالی متوسط و در مجموع ۷۶ درصد مساحت استان درگیر خشکسالی است.

وی ادامه داد : تحلیل سامانه جوی در یک ماه آینده بیانگر تقویت شرایط و ماندگاری الگوهای تابستانه و مرکز پر ارتفاع جنب حاره‌ای بر روی استان است بطوریکه بیشترین افزایش ارتفاع در لایه میانی جو در نیمه شمالی استان خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به پیش بینی وضعیت بارش و دما استان در یک ماه آینده خاطرنشان کرد: افزایش قابل توجه دما فراتر از معمول در استان بین چهار تا هفت درجه سانتیگراد که بیشترین افزایش در نواحی شمال غرب، شمال، شمال شرق تا یک هفته آینده و افزایش دمای بین ۲ تا چهار درجه سانتیگراد در استان که بیشترین افزایش در نواحی شمالی در هفته دوم خواهد بود.

به گفته وی افزایش دمای بین یک تا سه درجه سانتیگراد در استان و بیشترین افزایش در نیمه شمالی در هفته سوم پیش بینی می‌شود، همچنین افزایش دمای بین یک تا سه درجه سانتیگراد در  استان برای هفته چهارم این ماه پیش بینی شده که بیشترین افزایش در نیمه شمالی اتفاق خواهد افتاد.

خورشیدی تصریح کرد: با توجه به کاهش بارش های سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته و مقدار بلند مدت در حوزه آبریز زاینده رود، افزایش میزان تبخیر و تعرق بدلیل افزایش دما در ماههای آینده، شروع دیرهنگام و کمتر از معمول بارش‌های پاییزی  ۹۹، افزایش مصرف آب بواسطه رعایت مسائل بهداشتی و وضعیت موجود ذخایر منابع آب استان، شرایط تشدید خشکسالی از نوع آب‌شناسی در ماههای آینده بطور کامل محسوس خواهد بود.

وی اظهار داشت: مدیریت مناسب  و مصرف بهینه آب در بخش های صنعت، کشاورزی، آشامیدنی باید مورد توجه جدی قرار گیرد و تدابیر لازم برای مدیریت تولید و توزیع حامل های انرژی انجام شود.

برچسب‌ها بارش باران اصفهان سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارش باران اصفهان سازمان هواشناسی بارش باران اصفهان سازمان هواشناسی بیشترین افزایش بیشترین افزایش درصد مساحت استان درجه سانتیگراد نیمه شمالی درصد خشکسالی افزایش دما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۱۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در برخی مناطق استان کرمان

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: برای امروز افزایش ابر و بارش باران در مناطق شمال، شمال غربی و جنوب غربی استان پیش بینی می‌شود.

مریم سلاجقه با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان صاف تا کمی ابریست، گفت: از امروز تا پایان هفته افزایش ابر پدیده غالب جوی است و برای امروز بارش باران را در نیمه غربی استان داریم.
 
 وی افزود: از فردا بارش‌ها در سطح استان تقویت می‌شوندو بیشینه بارش هااز روز سه شنبه تا پایان هفته بیشتر مناطق استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: همچنین بارش‌ها همراه با رعدوبرق همراه هستند و با توجه به بارش‌های هفته قبل آبگرفتگی معابر، جاری شدن رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها دور از انتظار نیست در ارتفاعات بارش تگرگ است لذا از صعود به ارتفاعات اکیدا خود داری شود.

سلاجقه افزود:طی این مدت نیز وزش باد را در سطح استان شاهد هستیم؛ و از نظر سرمازدگی خطری محصولات را تهدید نمی‌کند.
 
وی تصریح کرد: شهداد در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۳۴ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و لاله زار با دمای یک درجه سانتیگراد خنک‌ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده اند.

 سلاجقه حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۹درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۲۵ درجه سانتیگراد می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • خشکسالی در کمین این استان‌ها
  • خوب و بد وضعیت بارندگی در کشور/ افزایش و کاهش۱۶ درصدی بارش ها
  • پربارش‌ترین استان‌ها در هفته جاری
  • افزایش 5 درجه ای دمای هوا درآذربایجان غربی
  • گلستان، مازندران و یزد پر بارش ترین استان ها در هفته جاری
  • وزش باد و بارندگی شدید برای امروز عصر و کاهش ۱۰ درجه دما برای فردا در قم
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در برخی مناطق استان کرمان
  • بارش‌ها در آذربایجان غربی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • پیش بینی هواشناسی؛ تداوم رگبار و رعدوبرق در کشور/ کاهش دما در نوار شمالی
  • کاهش ۱۰ درصدی بارندگی در استان اصفهان/ روند بارش‌ها معکوس شد