Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین کمیته ملی المپیک در واکنش به اظهارات اخیر محمد دادکان، رئیس سابق فدراسیون فوتبال بیانیه‌ای صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

«رئیس اسبق فدراسیون فوتبال که سهم عمده‌ای در تعلیق این فدراسیون در پایان دوره کاری خود داشت، اخیراً اظهارنظرهای متفاوتی در خصوص این رشته و مسائل مربوط به آن داشته است که قطعاً از سوی مراجع ذیربط پاسخ داده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان طی روزهای گذشته با طرح ادعای کذب، جعلی و جنجالی مبنی بر ارسال نامه تعلیق ورزش ایران از سوی کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) به کمیته ملی المپیک کشورمان باعث تشویش اذهان عمومی شد که در این زمینه مسائلی پیرامون تنویر افکار عمومی اعلام می‌شود.

همگان می‌دانند که سیاست کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران در برابر انتقادات، اظهارنظرها و نگاه‌های کارشناسی و حتی شخصی جامعه ورزش و پیشکسوتان مبتنی بر احترام و همواره سکوت بوده است. این نهاد ورزشی به صورت مستمر با بزرگان، پیشکسوتان و قهرمانان ورزش ایران زمین ارتباط تنگاتنگ داشته و دائماً نقطه نظرات آنها را در مسیر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی سرلوحه کار خود قرار داده و خواهد داد.

وی طی سال‌های پیشین نیز  مسائلی اینچنینی و از این دست را مطرح کرده بود، اما ارزش پاسخگویی نداشت که از آن جمله می‌توان به ادعای جدی بودن نامش برای گزینه وزارت ورزش نام برد که ادعایی کاملاً واهی و دروغ بود، چرا که ایشان در بین ۴۳ گزینه حاضر در لیست مدعیان این پست نفر آخر بود و نمی‌توان انجام مصاحبه ارزیابی با وی را ملاکی برا این ادعا دانست.

اما ادعای اخیر این پیشکسوت که متأسفانه بدون استعلام، تحقیق، پیگیری و پرسش از مراجع آگاه و ذیربط صورت گرفت موجب تشویش اذهان عمومی ‌و آشفتگی در بطن جامعه به خصوص اهالی ورزش شد و این کمیته را بر آن داشت تا پاسخی مناسب را به منظور روشنگری اعلام دارد.

کمیته ملی المپیک با صراحت و قاطعانه اعلام می‌دارد که هیچ نامه و پیامی چه مکتوب و چه شفاهی مبنی بر تعلیق ورزش ایران از سوی کمیته بین‌المللی المپیک دریافت نکرده و اساساً دلیلی هم برای انجام این مکاتبه وجود ندارد و شکی نیست که اظهارات این پیشکسوت به نوعی بازی در زمین بیگانگان است.

کمیته ملی المپیک ایران به صورت منظم و مستمر با IOC در ارتباط است و آخرین چالشی که با مجامع بین‌المللی ورزش داشت مربوط به فدراسیون جهانی جودو آن هم در سال گذشته بود که خوشبختانه با پیگیری و شکایت ایران از این فدراسیون، به زودی پرونده در دادگاه حکمیت ورزش پیگیری خواهد شد.

از آقای دادکان به‌عنوان یک پیشکسوت ورزشی که البته سال‌هاست از عرصه ورزش، اخبار داخلی و بین‌المللی به خصوص مسائل مربوط به منهای فوتبال دور بوده انتظار می‌رود با طرح مسائل بیهوده، واهی، دروغ، کذب، جنجالی و دروغ موجب تشویش اذهان عمومی نشود.

کمیته ملی المپیک از این پیشکسوت ارزشمند فوتبال می‌خواهد که ظرف یک هفته مستندات و مدارک مربوط به ادعایش مبنی بر تعلیق ورزش ایران را منتشر نکند که در غیر این صورت این کمیته حق خود می‌داند در راستای ایجاد فضایی آرام برای ورزش کشور در آستانه المپیک از طریق مراجع قضایی و حقوقی موضوع را پیگیری کند.

در پایان ضمن احترام به سوابق و خدمات وی به فوتبال و ورزش کشور که به هیچ عنوان قابل انکار نیست باید عنوان داشت که متأسفانه آقای دادکان با ادبیات احساسی و جعلی به دنبال جلب افکار عمومی است.

از یک پیشکسوت انتظار می‌رود اظهاراتش از روی صداقت و با ارائه اسناد و مدارک مستند و در جهت سالم‌سازی ورزش ایران زمین باشد. شایسته است ایشان اخلاق و منش پهلوانی صدها پیشکسوت بزرگ و صاحب‌نام فوتبال و ورزش ایران را سرلوحه رفتار و ادبیات خود قرار دهند.

دادکان: فساد در وزارت ورزش کولاک میکند | من گودزیلا شده‌ام کد خبر 517900 برچسب‌ها فوتبال - تیم ملی کمیته بین‌المللی المپیک فدراسیون فوتبال کمیته ملی المپیک

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: فوتبال تیم ملی کمیته بین المللی المپیک فدراسیون فوتبال کمیته ملی المپیک کمیته ملی المپیک بین المللی ورزش ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۱۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به دل آب مى زنيم براى اولين سهميه‌هاى دو نفره

به گزارش "ورزش سه"، بيست و يك سهميه انفرادى ٢٠٢٤ پاريس در هفت رشته ى ورزشى و تنها يك سهميه تيمى تا اينجاى كار دست آورد ورزش ايران از رقابتهاى مختلف كسب سهميه براى بزرگترين آوردگاه ورزش جهان يعنى بازيهاى المپيك سى و سوم بوده در حاليكه سه ماه و ١٠ روز تا آغاز اين بازبها در قلب قاره سبز زمان باقى مانده است.

ورزش ايران فعلا بيست و يك سهميه انفرادى در رشته هاى كشتى آزاد، تكواندو، كشتى فرنگى، تيراندازى، شمشيربازى، وزنه بردارى و يك سهميه هم بر اساس رنكينگ در دوچرخه‌سوارى جاده در كنار تنها سهميه تيمى شمشيربازى اسلحه سابر المپيك ٢٠٢٤ پاريس را به خود اختصاص داده كه از بين آن‌ها، پنج سهميه توسط دختران ورزشكار كشورمان و ١٦ سهميه انفرادى و يك سهميه تيمى توسط مردان به دست آمده است.

البته در روزهاى آتى كشتى آزاد در سه وزن و كشتى فرنگى هم در دو وزن شانس بالايى براى افزايش هفت سهميه ى قبلى كسب شده از رقابتهاى قهرمانى ٢٠٢٣ جهان در بلگراد را دارا هستند كه نفرات برگزيده كادرهاى فنى اين دو رشته بايد در بيشكك قرقيزستان بر روى تشك بروند.

از بين ورزش هاى تيمى و توپى كشورمان تنها براى واليبال كورسوى اميدى باقى مانده تا شايد بتواند سهميه المپيك پاريس را به خود اختصاص دهد تا ورزشكاران رشته هاى اين بخش از ورزش ايران هم نماينده اى در بازيهاى سى و سوم پاريس داشته باشند.

با اين اوصاف ورزش ايران هنوز شانس بسيار بالايى در كسب دو سهميه ديگر گروهى نيز در اختيار دارد كه قايقرانان دو ماده از رشته هاى آبهاى آرام در كانو كانادايى و روئينگ كشورمان مى توانند به تحقق آن صحه گذاشته و براى اولين بار در قايق هاى دو نفره مردان و زنان تاريخ ورزش كشورمان سهميه المپيك كسب كنند.

بعيد به نظر مى آيد تا قبل از المپيك ٢٠٢٤ پاريس رشته تيروكمان بتواند سهميه تيمى كسب كند اما در همين رشته، سنگنوردى، تنيس روى ميز، دو و ميدانى و حتى دوچرخه سوارى كوهستان توسط فرانك پرتوآذر با دريافت وايلد كارت شانس كسب سهميه المپيك توسط ورزشكاران زن و مرد كشورمان وجود دارد.

•نفرات المپيكى تاريخ قايقرانى ايران:

٢٠٠٠ سينى - نادر عيوضى با استفاده از وايلد كارت ٢٠٠٨ پكن - هما حسينى و محسن شادى ٢٠١٢ لندن - بيشترين تعداد شركت كننده با كسب چهار سهميه توسط آرزو حكيمى، سولماز عباسى، محسن شادى و احمدرضا طالبيان ٢٠١٦ ريو - مهسا جاور و عادل مجللى ٢٠٢٠ توكيو - نازنين ملايى و على آقاميرزايى

از المپيك دو هزار سيدنى تا امروز ١٠ قايقران ايرانى در كاياك، روئينگ و كانوى تك نفره توانسته‌اند حضور در بازي‌هاى المپيك را تجربه كنند كه پنج نفر آنها قايقرانان زن كشورمان نام گرفته‌اند و تنها محسن شادى توانسته راه‌يابى به دو المپيك را به نام خود بنويسد اتفاقى كه احتمال تحقق مجدد آن توسط مهسا جاور، عادل مجللى و على آقا ميرزايى در ٢٠٢٤ پاريس براى حضور در دومين المپيك خود نيز دور از ذهن نيست.

نكته قابل تأمل تعدم راه‌يابى قايق‌هاى دو نفره يا چهار نفره قايقرانى ايران يا به اصطلاح قايق‌هاى تيمى به المپيك تا به امروز است، رويداد جديدى كه عليرضا سهرابيان رئيس فدراسيون قايقرانى ايران و نایب رئيس كنفدراسيون كانوئينگ آسيا تحقق آن را براى اولين‌بار در المپيك ٢٠٢٤ پاريس بسيار محتمل مى‌داند.

سهرابيان كه دو مدال نقره قهرمانى دو نفره‌ى كاياك ١٩٩٥ و ١٩٩٧ قاره كهن را به گردن آويخته در گفت‌وگوى اختصاصى با "ورزش سه" اعلام كرد، براى رقابتهاى اين دوره قهرمانى آسيا به جاى اعزام نفرات بالا در ماده هاى مختلف بمنظور كسب مدال فقط ورزشكارانى به دو رقابت كسب سهميه المپيك پاريس در ژاپن و كره جنوبى اعزام شدند كه بالاى پنجاه درصد شانس كسب سهميه المپيك را دارا بودند چون براى فدراسيون در سال المپيك ٢٠٢٤ به دست آوردن جواز حضور در پاريس در ماده هاى المپيكى از كسب مدالهاى آسيايى در ماده هاى مختلف ارزشمندتر به حساب مى آيد.

عادل مجللى و مهسا مجللى خواهر و برادر گلستانى يكى داراى تنها مدال جهانى بزرگسالان قايقرانى ايران در جهان و اميدوار به كسب سهميه دومين المپيك خود و ديگرى سرمربى دختران در آبهاى آرام

•اين دو دختر مى توانند تاريخ نويس باشند

قايقرانان زن و مرد روئينگ ايران ٢٥ فروردين كشورمان را به سوى كره جنوبى ترك كرده اند تا در رقابتهاى قهرمانى آسيا و كسب سهميه المپيك براى سه سهميه ممكن بجنگند.

سهميه هايى كه در صورت كسب تمام سه فرصت آن طبق قانون تنها دو قايق مى توانند از هر كشور به پاريس راه يابند، رقابتهايى كه از ٣٠ فروردين تا اول ارديبهشت انجام خواهد شد و ارزشمندترين سهميه اش براى كشورمان قايق دو نفره مهسا جاور و زينب نوروزى به شمار مى رود.

مهسا جاور و زينب نوروزى در قايق دو نفره سبك وزن دختران ايران بايد با همكارى هم در فاصله دو هزارمتر رقابت قهرمانى آسيا يكى از دو قايق اول و دوم نام بگيرند تا بتوانند سهميه المپيك را براى اولين بار در قايق دو نفره به نام ايران در روئينگ كسب كنند و به دست آوردن مدال برنز مساوى با راه نيافتن به پاريس است.

اما فاطمه مجلل و حميدرضا رضوانى در روئينگ تك نفره سنگين وزن دو هزار متر مى توانند با قرار گرفتن بين پنج نفر اول به سهميه المپيك برسند.

در صورت كسب هر سه سهميه اين فدراسيون است كه دو قايق از سه قايق را براى حضور در المپيك پاريس بايد انتخاب كند.

•در آبهاى آرام همه نگاهها به عادل و كيا

اما رقابتهاى قهرمانى آسيا در آبهاى آرام و كسب سهميه المپيك در قايقهاى كانو كانادايى و كاياك نيز از ٣٠ فروردين تا دوم ارديبهشت در توكيوى ژاپن برگزار خواهد شد كه شش ورزشكار دختر و پسر آن ٢٤ فروردين به اين كشور سفر كرده اند.

جايى كه كسب سهميه قايق دونفره كانو كانادايى ٥٠٠ متر عادل مجللى و كيا اسكندانى براى نخستين بار در تاريخ ورزش كشور بسيار ارزشمند به حساب مى آيد و تنها با كسب مدال طلا و سكوى اول محقق خواهد شد.

در بخش آبهاى آرام هيوا افضلى در كانو كانادايى يك نفره ٢٠٠ متر، الناز شفيعيان در كايام يك نفره ٥٠٠ متر، على آقا ميرزايى در كاياك يك نفره ١٠٠ متر و محمدنبى رضايى در كانو كانادايى يك نفره ١٠٠ نيز مى توانند با قرار گرفت بر روى سكوى اول و دوم آسيا سهميه المپيك را براى ورزش ايران كسب كنند.

قايقرانى ايران در بازيهاى آسيايى ٢٠٢٢ هانگژو كه با يكسال تأخير به خاطر كرونا برگزار شد موفق به كسب پنج مدال شد كه دو مدال آن توسط دختران قايقران نقره بود و سه مدال نيز برنز كه هفت ورزشكار اين رشته نيز در جاى چهارم قرار گرفتند.

كسب سهميه المپيك ٢٠٢٤ پاريس در دو ماده قايق هاى دو نفره روئينگ زنان و كانو كانادايى مردان مى‌تواند اتفاقى تاريخى در ورزش كشور محسوب شىد كه فدراسيون قايقرانى روى تحقق آن حساب ويژه اى باز كرده است.

✍???? پوريا تابان

دیگر خبرها

  • حضور وزیر ورزش در منزل پیشکسوت رسانه
  • عیادت وزیر ورزش و جوانان از پیشکسوت داوری کشتی
  • اعلام آرای کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال
  • به دل آب مى زنيم براى اولين سهميه‌هاى دو نفره
  • اعلام دو رای کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال
  • نکونام و دستیارانش باید دفاعیه ارسال کنند!
  • آخرین وضعیت گوینده رادیو در بیمارستان
  • محکومیت استقلال و فولاد در کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال
  • آخرین وضعیت مسعود اسکویی در بیمارستان
  • وضعیت مسعود اسکویی در بیمارستان