Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@21:08:46 GMT

شیوع گسترده کرونا در آمریکای لاتین

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۱۳۹۹

شیوع گسترده کرونا در آمریکای لاتین

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شیوع کرونا در آمریکای لاتین همچنان روندی افزایشی دارد.

برزیل
جهش شیوع ویروس کرونا در برزیل همچنان ادامه دارد. وزارت بهداشت برزیل اعلام کرد: در شبانه روز گذشته شمار مبتلایان به بیماری کرونا در برزیل با افزایش ۲۸ هزار و ۶۳۳ مورد به ۵۸۴ هزار و ۱۶ نفر رسید؛ شمار قربانیان نیز در همین مدت با افزایش ۱۳۴۹ موردی به ۳۲ هزار و ۵۴۸ نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برزیل‏، بزرگترین کشور آمریکای جنوبی با ۲۱۲ میلیون نفر جمعیت‏، روز سه شنبه بالاترین رقم مرگ و میر روزانه ناشی از کرونا را ثبت کرد. این ارقام که جامعه علمی آن را بسیار پایین‌تر از رقم واقعی می‌داند، برزیل را به لحاظ موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در ردیف دوم جهان پس از آمریکا قرار داده است.

دو ایالت سائوپائولو، موتور اقتصادی و فرهنگی و ریو دو ژانیرو، قطب گردشگری برزیل، بیش از سایر مناطق این کشور تحت تاثیر این همه گیری قرار گرفته‌اند. هر دو ایالت خروج از قرنطینه را آ‎غاز کرده که موجب ایجاد نگرانی‌هایی شده‌اند.

رافائل گالیز‏، متخصص بیماری‌های عفونی از دانشگاه فدرال ریو گفت در شرایط کنونی کاهش محدودیت‌های قرنطینه‌ای مانند ریختن بنزین روی آتش است.

برزیل که ژائیر بولسونارو‎، رئیس جمهور این کشور به طور مرتب خواستار لغو اقدامات قرنطینه‌ای به منظور حفاظت از اقتصاد و اشتغال است، بیش از نیمی از موارد ابتلا و مرگ ناشی از کرونا را به خود اختصاص داده است.

کلمبیا
در کلمبیا‏ که با برزیل همسایه است، ظرف کمتر از سه ماه پس از تشخیص نخستین مورد ابتلا، بیش از هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

مکزیک
در مکزیک نیز که فعالیت اقتصادی خود را از سر گرفته، بیش از هزار مورد مرگ ناشی از کرونا به ثبت رسیده است. در پرو نیز بیش از چهار هزار و ۶۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند. بنابر اعلام منابع رسمی تعداد جان باختگان ناشی از کرونا در مکزیک برای اولین بار در فاصله زمانی ۲۴ ساعت از مرز هزار نفر عبور کرد.

بولیوی
در بولیوی، بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ مورد ابتلا و بیش از ۳۰۰ مورد مرگ ناشی از «کووید-۱۹» ثبت شده است. در این کشور نیز روند همه گیری شدت گرفته است. به علت موارد متعدد نقض اقدامات بهداشتی افراد آلوده به ویروس کرونا، مقامات شهر‌های لاپاز و ال آلتو در این کشور، خانه‌های بیمارانی را که از قرنطینه امتناع می‌کنند، علامت گذاری می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیوع کرونا ویروس کرونا اخبار کرونا ناشی از کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۱۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای ما قرقیزستان با برزیل فرقی ندارد/ فقط به قهرمانی فکر می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، تیم ملی فوتسال ایران با سه پیروزی مقابل افغانستان، بحرین و کویت در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا راهی مرحله حذفی جام ملت‌های ۲۰۲۴ فوتسال آسیا شد تا حالا خود را برای دیدار با قرقیزستان آماده کند.

بهروز عظیمی جوان‌ترین بازیکن حاضر در جمع ملی‌پوشان فوتسال ایران که در دیدار با بحرین هم توانست گل زیبایی را به ثمر رساند در خصوص آخرین وضعیت خود و هم تیمی‌هایش با رسانه فدراسیون فوتبال صحبت‌هایی را انجام داد.

عظیمی در خصوص حال و هوای تیم پس از صعود به دور حذفی جام ملت‌های آسیا گفت: خدا را شکر آخرین بازی گروهی را مقابل کویت با پیروزی پرگل و بدون گل خورده پشت سر بگذاریم. جو تیم خیلی خوب است. خدا را شکر جو تیم روز به روز بهتر و تمرکز بالاتر می‌رود. همدل‌تر از همیشه شده‌ایم تا هر آنچه کادر فنی برای ما منظور کرده‌است را در مسابقه اجرا کنیم و بتوانیم نتیجه خوبی برای ملت ایران بگیریم.

بازی مقابل قرقیزستان می‌تواند سخت باشد. چند ماه پیش با آنها بازی کردیم. قرقیزستان در همان بازی توانست در چند دقیقه ابتدایی فشار بیاورد اما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا پیروز شویم و جشن صعود به مرحله بعدی را بار دیگر بگیریم.

او در خصوص اولین تجربه اش در جام ملت‌ها گفت: سطح مسابقات فوق‌العاده بالاست. همه تیم‌ها خیلی پیشرفت کرده اند و دیگر هیچ دیداری ساده نیست. من در دوره‌های قبلی نبودم اما از باتجربه‌ها می‌شنوم که چقدر همه تیم‌ها عوض شده‌اند. تمام تیم‌ها پیشرفت داشته اند. وقتی ژاپن قهرمان دوره قبل در مرحله گروهی حذف شد معنی اش جام شگفتی‌ها در این دوره است. از کادر فنی بابت اعتمادی که داشتند خیلی تشکر می‌کنم. احساس خوبی دارم در جمع فعلی هستم و برای موفقیت کشورم تلاش می‌کنم.

این بازیکن جوان در خصوص هدف تیم ملی در این بازی‌ها هم گفت: وقتی به قهرمانی فکر می‌کنید هیچ چیز دیگری مهم نیست. واقعاً قرقیزستان با برزیل در مسیر قهرمانی فرق نمی‌کند. باید با تمام توان بازی کرد و به پیروزی در هر دیدار رسید. تیم ملی ایران به هیچ چیزی جز قهرمانی فکر نمی‌کند.

کد خبر 6087003

دیگر خبرها

  • برای ما قرقیزستان با برزیل فرقی ندارد/ فقط به قهرمانی فکر می‌کنیم
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • رای مثبت مردم اکوادور به همه‌پرسی تشدید سرکوب باندهای تبهکاری
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • لانینا به ایران می‌رسد؛ پدیده «لانینا» چیست؟
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان