Web Analytics Made Easy - Statcounter

ملاقات در مدار بسته، شکوفه‌های زمستان، قاب‌های ماندگار و پونز، مستندهایی که برای نخستین بار و همزمان با سی‌ و یکمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی و پنجاه و هفتمین سالگرد قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ آماده نمایش شده است.

ملاقات در مدار بسته
این مستند در مدت زمان ۲۷ دقیقه به کارگردانی امیرحسین خلیل‌زاده و مهدی جوزایی و تهیه‌کنندگی مهدی مطهر روایتی نادیده از روزهای پایانی عمر امام راحل را نمایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حضرت امام خمینی چند روز قبل از ارتحالشان در بیمارستان بستری بودند و دوربین مدار بسته‌ای دائما ایشان را نظاره می‌کرد. تصاویر این دوربین لحظات خاصی را رقم زده است که برای اولین بار در قالب مستند ملاقات در مدار بسته جمع آوری و به نمایش در خواهد آمد.


قاب‌های ماندگار
در مستند کوتاه قاب‌های ماندگار به کارگردانی حسین همایونفر، علی کاوه از عکاسان مطرح کشور درباره تجربه عکاسی از امام صحبت می‌کند. در این مستند در مصاحبه با علی کاوه که ثبت عکس‌های فراوانی از امام را تجربه کرده است به بررسی چگونگی ثبت عکس تاریخی شناسنامه حضرت امام خمینی (ره) و همچنین عکاسی از مراسم تشیع جنازه حضرت امام خمینی می‌پردازد.


پونز
مجموعه مستند پونز به کارگردانی پدرام بهرامی و تهیه‌کنندگی عطا پناهی در مورد چهره‌های سیاسی و انقلاب‌های مهم تاریخ است که در یک قسمت از آن به طور ویژه به حضرت امام خمینی (ره) به عنوان یکی از مهمترین رهبران سیاسی تاریخ معاصر و بنیانگذار انقلاب اسلامی در ایران پرداخته شده است.

شکوفه‌های زمستان
مستند شکوفه‌های زمستان به کارگردانی تورج کلانتری و تهیه‌کنندگی سیدجمال عودسیمین درباره هنر انقلاب و شکل گیری اولین حلقه‌های هنری درمورد مضامین انقلابی در دهه۵۰  و فعالیت‌های امام خمینی (ره) است.

این مستند روایتی متفاوت را از اولین گروه‌های هنری انقلاب در دهه‌ پنجاه شمسی بیان و تاریخچه‌ی شکل‌گیری و فعالیت‌های مسجد «جواد الائمه (ع)» تهران را به‌تصویر می‌کشد؛ مسجدی که از زمان دفاع مقدس علاوه‌بر جنبه‌ی مبارزاتی، به‌مسئله‌ی فرهنگ و هنر نیز به‌عنوان ابزار تربیت انسان، توجه‌کرده است.

تقابل چنین روایتی از مسجد، با تصویری که سینمای ایران از مسجد ارائه می‌دهد و آن را در سطح یک نمازخانه‌ی بدونِ کارکرد سیاسی، فرهنگی و اقتصادی تنزل می‌دهد، حائز اهمیت است. فعالیت‌های فرهنگی هنری مسجد جواد الائمه در اوایل انقلاب که باعث جذب بسیاری از جوانان از جمله بهزاد بهزادپور، مرحوم فرج‌الله سلحشور، حسین یاری و... شد که در حال حاضر در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری فعالیت می‌کنند.

برچسب‌ها قیام ۱۵ خرداد مستندساز امام خمینی(ره) علی کاوه مستند پروندهٔ خبری سی و یکمین سالگرد هجرت آفتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قیام ۱۵ خرداد مستندساز امام خمینی ره علی کاوه مستند قیام ۱۵ خرداد مستندساز امام خمینی ره علی کاوه مستند حضرت امام خمینی مدار بسته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۱۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رژه یگان‌های نمونه نیروهای مسلح در تبریز

همزمان با روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، رژه یگان‌های نمونه نیروهای مسلح مستقر در آذربایجان شرقی امروز چهارشنبه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی، رژه یگان‌های نمونه نیروهای مسلح مستقر در آذربایجان شرقی صبح امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ در پادگان تیپ ۲۵ نیروی مخصوص واکنش سریع برگزار شد و یگان‌های نمونه از مقابل جایگاه ویژه رژه رفتند و آمادگی، اقتدار و توان رزمی خود را برای دفاع از کیان ایران اسلامی به نمایش گذاشتند.

۲۹ فروردین یادآور رشادت‌های مردان بزرگی است که با شجاعت از جان خود گذشتند و از نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کردند. سال ۱۳۵۸ بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی (ره) ۲۹ فروردین را به عنوان روز ارتش نامگذاری کردند و در همان روز نیروهای مسلح در برابر ایشان رژه رفتند.

در واقع نامگذاری ۲۹ فروردین به نام روز ارتش از ابتکارات امام خمینی (ره) بود. آن هم در شرایطی که ارتش جمهوری اسلامی با کارشکنی‌های مختلف داخلی و خارجی روبه‌رو بود.

در شرایطی که دشمنان کمین کرده انقلاب و به تبعیت از آن‌ها دوستان ناآگاه، توطئه شوم و خطرناک انحلال ارتش را سر داده بودند و ارتش در حساس‌ترین شرایط حیات خود قرار گرفته بود، امام خمینی (ره) به عنوان بزرگترین حامی ارتش پا در میدان نهادند و نقشه شوم دشمنان انقلاب را نقش بر آب کردند.

ارتش انقلابی در طول ۴۵ سال گذشته نشان داده است که فدایی ملت و حافظ مرزهای ایران زمین و نگهبان بیدار جمهوری اسلامی است و رشادت‌های این نیروی الهی در طول هشت سال دفاع مقدس و پس از آن هرگز فراموش نخواهد شد.

کد خبر 745365

دیگر خبرها

  • ۳۰ دانشگاه در فاز اول رویکرد خود را به حکمت بنیان تغییر می‌دهند
  • جز امام (ره) و رهبری کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود
  • پیام استاندار البرز به مناسبت روز ارتش
  • دلیرمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوره‏‌های مختلف انقلاب اسلامی نقش آفرینی کردند
  • ارتش مایه مباهات و سربلندی ملت ایران است
  • ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی گرامی باد
  • برگزاری رژه یگان‌های نمونه نیروهای مسلح در تبریز
  • پیام دریادار تنگسیری به فرمانده کل ارتش ایران
  • رژه یگان‌های نمونه نیرو‌های مسلح در آذربایجان شرقی
  • ۲۹ فروردین تاریخی ماندگار برای ارتش جمهوری اسلامی ایران