Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، به محض جستجوی کلمه «نژادپرست» به زبان انگلیسی در توئیتر، نام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ظاهر می‌شود.

سخنگوی شبکه اجتماعی توئیتر توضیح داد چنانچه یک حساب کاربری مرتب با برخی اصطلاحات خاص مرتبط باشد، این اصطلاحات می‌توانند در مجموع در توصیه‌ها از طریق الگوریتم ظاهر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عین حال، توئیتر برای اولین بار در ۲۶ مه در توئیتی از رئیس جمهور آمریکا، او را به عنوان دروغگو معرفی کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اعتراضات در آمریکا دونالد ترامپ نژادپرستی در آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۱۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وارونه جلوه دادن حقایق به سبک آمریکایی، از جنگ عراق تا فاجعه غزه

گروه دیپلماتیک – همشهری آنلاین: سیاستمداران و دولتمردان آمریکایی سابقه طولانی در دروغ‌گویی و وارونه جلوه دادن حقایق دارند، الگویی که امروز ردپای آن در توجیه جنگ نسل‌کشانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه نیز دیده می‌شود.

«شکی نیست که صدام حسین (رئیس‌جمهور عراق) تسلیحات کشتار جمعی دارد و قصد دارد تا از این تسلیحات علیه دوستان، متحدان و حتی خود آمریکا استفاده کند.» این بخشی از اظهارات دیک چنی وزیر معاون رئیس‌جمهور وقت آمریکا، در سال 2002 در دیدار با کهنه‌سربازان آمریکایی است، زمانی که کاخ سفید با استناد به این دروغ‌ها خود را برای تجاوز نظامی به عراق آماده می‌کند. کالین پاول وزیر خارجه وقت آمریکا نیز در همان دوره خطاب به شورای امنیت سازمان ملل ادعا کرده بود که اتهام وجود تسلیحات کشتار جمعی در عراق را می‌تواند با اسناد و منابع معتبر اثبات کند.

البته سابقه دروغ‌گویی مقام‌های آمریکایی به همین جا ختم نمی‌شود. بیل کلینتون رئیس‌جمهور سابق آمریکا هم در ماجرای رسوایی اخلاقی خود آشکارا خطاب به ملت آمریکا و در مقابل دوربین‌های تلویزیونی دروغ گفت و ادعا که هیچگاه روابط غیراخلاقی نداشته است. وقتی صحبت از انحرافات دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق جمهوری‌خواه آمریکا می‌شود، انتخاب یک مورد کار دشواری است. ترامپ در طول دوران ریاست جمهوری خود بارها و بارها متهم به دروغ گویی شد.

ایوان فایفر نویسنده و تحلیلگر در مجله نیولاینز می‌نویسد: اگر قرار باشد که از تاریخ عبرت بگیریم، باید بگوییم به احتمال بسیار قوی هر آنچه که دولتمردان و سیاستمداران آشکارا تائید کرده و بر صحت آن اصرار می‎ورزند احتمالا نادرست است. والا چه دلیلی دارد که در بحبوحه جنگ غزه و تشدید انتقادها از اسرائیل به دلیل جنایاتی که در این منطقه مرتکب می شود کنگره آمریکا باید لایحه ای را تصویب کند که ضد صهیونیسم را با ضد یهودیت برابر می‌کند؟ یا مثلا، چرا روزنامه ها در واشنگتن اصرار دارند که هدف اسرائیل از جنگ امروز در غزه پاک کردن این منطقه از روی نقشه جهان نیست؟

ایوان فایفر می‌نویسد: هرگاه احساس کردید که سیاستمداران تلاش دارند که شما را گمراه کنند، دوباره فکر کنید. برای پی بردن به حقیقت ایده ادگار آلن پو (نویسنده آمریکایی) را دنبال کنید. آلن پو می‌گوید: چیزی که می‌شنوید را باور نکنید و فقط نیمی از چیزی که می‌بینید را باور کنید. به عنوان مثال، در آگوست 2021، وقتی طالبان به کابل نزدیک شدند، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا خطاب به خبرنگاران ضمن رد کردن این ایده که آمریکا در افغانستان نیز مانند ویتنام شکست خورده، از اساس این ایده را رد کرد و گفت که سقوط کابل هیچ شباهتی به سقوط سایگون پایتخت ویتنام جنوبی ندارد. اما ترجمه ساده و دقیق این جمله بلینکن در واقع این بود که شکست ویتنام بار دیگر برای آمریکایی‌ها در افغانستان تکرار شده است.

بنابراین هر زمان که شما یک تیتر روزنامه یا اظهارنظر سیاسی دیدید که می‌گوید «اعضای حماس در غزه از بیمارستان به عنوان مرکز فرماندهی استفاده می‌کنند» یا «هیچ قحطی یا گرسنگی واقعی در غزه وجود ندارد» یا «اولویت دولت آمریکا حقوق بشر است» به معنای واقعی این جملات و کارنامه سیاستمداران آمریکایی دوباره فکر کنید.

کد خبر 840745 برچسب‌ها عراق - صدام اسرائیل ایالات متحده آمریکا فلسطین دونالد ترامپ جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • سه رئیس‌جمهور و یک هدف؛ شکست ترامپ
  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • رئیس‌جمهور آرژانتین: اسرائیل در غزه هیچ افراطی مرتکب نمی‌شود
  • بایدن از خجالت پوتین درآمد
  • حمله دوباره بایدن به پوتین
  • بایدن باز هم به پوتین توهین کرد
  • توهین دوباره بایدن به پوتین
  • اگر ترامپ و قهرمانان‌اش بر جهان حکمرانی کنند...
  • وارونه جلوه دادن حقایق به سبک آمریکایی، از جنگ عراق تا فاجعه غزه
  • ترامپ هم طرفدار آتش بس در غزه شد