Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@04:36:01 GMT

در زندان های آمریکا چه می گذرد؟

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۱۶۳۸

در زندان های آمریکا چه می گذرد؟

ناآرامی‌ها و درگیری‌ها در آمریکا در پی قتل فجیع یک شهروند سیاه پوست به بالاترین حد خود رسیده به طوریکه تاکنون پلیس آمریکا هزاران نفر را بازداشت کرده است.

 به گزارش مشرق، قتل یک شهروند سیاه پوست به دلیل رفتار خشونت آمیز یک افسر پلیس آمریکا موجی از اعتراض‌ها و محکومیت‌های گسترده را در سراسر این کشور به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 جورج فلوید، شهروند سیاه پوست آمریکایی که روز دوشنبه هفته گذشته همانند صدها سیاه پوست دیگر در این کشور، قربانی تفکرات نژادپرستانه شد، با اعتراض‌ها و تظاهرات مسالمت آمیز آغاز و با مداخله گارد ملی به درگیری و خشونت‌های خیابانی کشیده شد.
درگیری معترضان و نیروهای گارد ملی آمریکا باعث شد تا صحنه‌های خشونت آمیزی در بیش از ۷۵ شهر رقم بخورد.
دستور دونالد ترامپ برای شلیک به سمت معترضان و بازداشت آنها شعله‌های این اعتراض‌ها را که در نخستین روز مسالمت آمیز بود، برافروخته کرده و اکنون آمریکا شاهد جنگی داخلی است که نارضایتی‌های سرکوب شده آن را رقم زده است.
درگیری معترضان خشمگین و نیروهای امنیتی و گارد ملی تاکنون منجر به دستگیری بیش از ۶ هزار نفر شده و نزدیک به ۲۰ نفر در جریان تیراندازی‌ها جان خود را از دست دادند. این در حالی است که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، معترضان را تهدید به گذراندن ۱۰ سال زندان کرده است. بیشتر بخوانید: آیا آمریکا در حال پوست انداختن است؟ فیلم/ رئیس پلیس هیوستون به ترامپ: لطفا دهانت را ببند! شباهت‌های قتل خاشقچی و جورج فلوید +کاریکاتور : مخالفت با ترامپ جایگاه وزیر دفاع آمریکا را متزلزل کرد معترضان که در جریان این اعتراض‌ها توسط نیروهای پلیس آمریکا بازداشت شدند، در شبکه‌های اجتماعی در مورد نحوه برخورد پلیس و شرایطی که در بازداشتگاه ها بوده، اعتراض کردند. به گزارش پایگاه Cincinnati، گروهی از معترضان که در شهر سینسیناتی در اوهایو بازداشت شدند، در شبکه‌های اجتماعی نوشتند که آنان بدون غذا، آب و یا حتی دسترسی به دستشویی  و در بیرون از زندان، نگهداری شدند.
یکی از معترضان نوشت «رفتار با معرضان بسیار ترسناک است؛ معترضان در بیرون از زندان‌ها نگهداری می‌شوند؛ ما حتی از ابتدایی‌ترین حقوق انسانی محروم بودیم.»

به گفته وی، ۱۰۰ نفر از معترضان در اوهایو روز یکشنبه دستگیر شدند و به زندان منتقل شدند؛ پس از آن زندانیان به مرکز دادگستری انتقال داده شدند.
برخط معترضان در شبکه‌های اجتماعی نوشتند که یکی از معترضان در زندان جان خود را از دست داده است؛ همچنین یکی از معترضان به دلیل وخامت حالش بیمارستان منتقل شده است.
فیلم‌هایی که با گوشی‌های تلفن همراه ثبت شده نشان می دهد که ده‌ها معترض با ازدحام در کنار  یکدیگر قرار داشته و اطراف آنها با دیوارهای بلند و سیم خاردار پوشیده شدند؛ در این فیلم ها معترضان در خواست کمک داشتند.
همچنین یکی دیگر از معترضان می گوید «آنها به ما آب، غذا و حتی پتو هم ندادند؛ من در تمام مدت بازداشت، دست بسته بوده و دستانم بی حس شده بود.»
یکی دیگر از افرادی که در بازداشت بوده، می گوید «نیروهای امنیتی اجازه دسترسی به سرویس بهداشتی را به معترضان نمی دادند.»
برخی از معترضانی که در جریان ناآرامی‌های اوهایو بازداشت شدند، گفته اند در تمام مدت بازداشت دست آنها بسته بوده است.
این افراد می گویند افسران پلیس آمریکا، معترضان را مجبور به نشستن بر روی زمین می‌کردند. منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم آمریکا دونالد ترامپ زندان های آمریکا پلیس آمریکا اعتراض ها سیاه پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۱۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کنعانی به بازداشت و سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ناصر کنعانی با انتشار تصاویری از بازداشت و سرکوب دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا توسط پلیس این کشور به خاطر حمایت از مردم فلسطین، عنوان کرد: اخبار منتشر شده درباره سرکوب گسترده و بازداشت دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا توسط پلیس این کشور به خاطر حمایت از مردم فلسطین، نقض خشونت آمیز حق رای، آزادی بیان و حقوق بشر است که باعث ابراز نگرانی افکار عمومی در سراسر جهان شده است.

وی در این خصوص عنوان کرده است: ضروری است که دولت آمریکا ضمن پایبندی به تعهدات خود در زمینه حقوق بشر، آزادی بیان و برگزاری تجمعات دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها را تضمین کرده و به مطالبات قانونی و حقوق آنها احترام بگذارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: نقش حمایتی و اصلی دولت آمریکا در نسل‌کشی فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی با ایجاد جو خفقان و ساکت کردن معترضان، پاک نخواهد شد.

دانشگاه‌های ییل، کلمبیا و تعداد دیگری از دانشگاه‌های آمریکا در روز‌های اخیر شاهد برگزاری اعتراضات در مخالفت با جنگ غزه بوده است. در همین زمینه نیز پلیس نیویورک از دستگیری بیش از ۱۳۰ نفر در پی تظاهرات در محوطه دانشگاه نیویورک خبر داد.

در همین خصوص اداره پلیس نیویورک اعلام کرد که ۱۳۳ نفر به صورت شبانه دستگیر شده و بعد از صدور احضاریه دادگاه، آزاد شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرکوب بی‌سابقه تظاهرات ضداسراییلی دردانشگاه تگزاس/بازداشت۲۰دانشجو
  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • واکنش کنعانی به بازداشت و سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • شورش بزرگ در دانشگاه های آمریکا / حمایت واشنگتن از اسرائیل بالاخره کار دستش داد/ تلاش دولت برای سرکوب معترضان عدالتخواه با بهانه «یهودی ستیزی»
  • طغیان دانشجویان در آمریکا علیه رژیم صهیونیستی/ پلیس 100 تن را بازداشت کرد + عکس و فیلم
  • تعطیلی کلاس‌ها در دانشگاه کلمبیای آمریکا پس از بازداشت دانشجویان حامی فلسطین
  • بازداشت معترضان طرفدار فلسطین در نیویورک
  • اعتراضات ضداسرائیلی دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت
  • یورش پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا و بازداشت اساتید و دانشجویان
  • بازداشت دانشجویان دانشگاه «ییل» آمریکا به دلیل برپایی تجمع اعتراضی علیه اسرائیل