Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو حقوقدان شورای نگهبان دریادداشتی به طرح خاطره‌ای از ایام ارتحال امام خمینی(ره) پرداخت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، هادی طحان نظیف در یادداشتی که به مناسبت سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی(ره) در فضای مجازی منتشر کرد، نوشت: چهارده خرداد ۶۸ را به خوبی به یاد دارم. هفت سالم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین کارهای بازسازی خانه‌ای که در ایام جنگ، موشک خورده بود، در حال اتمام بود و کارگران مشغول کار بودند. ما نیز در گوشه‌ای از همان خانه موشکی! زندگی می‌کردیم.

در آن ایام از رادیو و تلویزیون پیگیر اخبار سلامتی امام بودیم و مثل بقیه شب و روز را با اخبار ایشان سپری می‌کردیم و برای سلامتی‌شان دعا می‌کردیم. صبح چهاردهم خرداد که از خواب بیدار شدم، دیدم مرحوم مادرم گریه می‌کنند. متوجه خبر ارتحال امام شدم.

برادر ۱۹ ساله‌ام از شنیدن خبر تاب نیاورد و همان روز برای تشیع پیکر امام به سمت تهران راه افتاد. با اینکه سنم کم بود اما دوست داشتم همراه او به تهران بروم. اما فقط به همراهی برادر دیگرم که کمی از من بزرگتر بود رضایت داد. از دزفول تا تهران راه زیادی بود و قبول حضور من در چنین سفری برای خانواده دشوار بود.

چون نتوانسته بودیم در تشییع تهران حاضر شویم از تلویزیون تصاویر تشییع تاریخی را تماشا می‌کردیم. حال و هوای مسجد جامع دزفول هم چیزی کمتر از حسینیه جماران نداشت. مردم دسته دسته به مسجد می‌آمدند و عزاداری می‌کردند. صحنه هایی عجیبی بود و مردم از خود بی‌خود شده بودند. مردم انگار پدرشان را از دست داده بودند. و حقیقتا امام پدر امت بود و تکیه‌گاه و مایه آرامش‌شان.

داغ رفتن حضرت روح‌الله تسکین نیافت، تا امامی دیگر قامت راست کرد. #امام_خامنه‌ای هدایت امت را به دست گرفت و کشتی ایران را در دریای طوفان‌ها ناخدایی کرد. نگذاشت انقلاب خمینی از راه خود منحرف شود و آرمان‌های امام و ملت فراموش شود. نگذاشت ایران حقیر شود و استعمار و استبداد جای جمهوریت را بگیرد. نگذاشت فشارهای دشمنان کشور را فروبپاشد و دست ملت جلوی اهریمن دراز گردد.

ما به راه امام باور داریم، به رهبرمان ایمان داریم و به آینده روشن امید داریم.

انتهای پیام/4034/

منبع: آنا

کلیدواژه: امام خمینی حقوقدان شورای نگهبان طحان نظیف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۱۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل درپی اختلاف خانوادگی

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: با همت و تلاش اعضای شعبه ویژه قتل شورای حل اختلاف دزفول، پرونده اختلاف خانوادگی که منجر به قتل یک نفر شده بود، با رضایت اولیای دم منتهی به صلح و سازش شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از دادگستری خوزستان، حجت‌الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی اظهار کرد: چهار ماه پیش درگیری و نزاع خانوادگی در مسجدسلیمان اتفاق افتاد که منجر به قتل یک خانم می‌شود و این حادثه اختلافات بین اعضای خانواده را تشدید کرد.

وی افزود: با توجه به درخواست مکرر بستگان این خانواده از رئیس دادگستری دزفول مبنی بر اصلاح ذات‌البین فی ما بین اعضای خانواده، با دستور قضائی وی و پیگیری دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان، پرونده برای حل و فصل به شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف دزفول ارجاع شد و با دعوت از اعضای خانواده و برگزاری جلسات متعدد در راستای ایجاد صلح و سازش میان آن‌ها، اقداماتی صورت گرفت.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان خاطرنشان کرد: تلاش اعضای شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف دزفول با اقدامی جهادی و خداپسندانه به ثمر نشست و پس از چهار ماه، اولیای دم با رضایت ثبتی و بدون هیچ‌گونه دریافت دیه، قاتل را بخشیدند.

حجت‌الاسلام امانت بهبهانی اضافه کرد: میان اعضای خانواده برادری، صمیمت و رفع کدورت ایجاد و این پرونده و چندین پرونده مرتبط با آن به صلح و سازش ختم شد.

کد خبر 747158

دیگر خبرها

  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری روی میز شورای شهر تهران
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل در پی اختلاف خانوادگی
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران رسید
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل درپی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول
  • در سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) چه برنامه‌هایی برگزار می‌شود
  • «جهاد و هجرت» شعار ایام رحلت حضرت عبدالعظیم (ع)
  • برنامه‌های رحلت حضرت عبدالعظیم (ع) تشریح شد
  • برگزاری مراسم گرامیداشت ایام رحلت حضرت عبدالعظیم با شعار «جهاد و شهادت»