Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@04:21:12 GMT

امام خمینی؛ احیاگر کرامت‌های فراموش‌شده انسانی

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۱۷۰۷

امام خمینی؛ احیاگر کرامت‌های فراموش‌شده انسانی

اسلام برای انسان به عنوان برترین موجود آفرینش، ارزش ویژه ای قایل است، کرامتی که از صفات ذاتی پروردگار است و حقی از حقوق انسانی است که این حق پس از سال‌ها فراموشی به دست امام خمینی(ره) به تمام انسان های آزاده جهان بازگردانده شد.

برقراری عدالت و تحقق حقوق شهروندی که زیربنای کرامت انسانی است در قیام و انقلاب بزرگ امام خمینی(ره) تجلی روشنی دارد، در منش حکومتی ایشان از خدمتگزاری و احترام به مردم به عنوان یک ارزش و عبادت و خدمتی شرعی یاد شده که در چنین نگرشی، مردم به عنوان ولی نعمت حکومت و دولت یاد می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزادگذاشتن و سهیم بودن انسان در تعیین سرنوشت خود، یکی از ابتکارات و اقدامات بارز امام راحل در راستای تحقق کرامت انسانی است و به انسان یادآور شد که حریت بزرگترین موهبتی است که پروردگار به انسان بخشیده است.

آزادگی در جای جای مکتب امام(ره) دیده می شود

از همین رو یک پژوهشگر و عضو هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: امام راحل کرامت های فراموش شده انسانی را احیا کرد و جهان بشریت را از ظلمت و جهل ناشی از دنیاپرستی، قدرت طلبی، استعمار نجات داد و انسان ها را با حقوق الهی آشنا نمود.

محمدنبی احمدی افزود: امام خمینی(ره) به انسان ها آموخت که حریت انسان بالاترین موهبتی است که پروردگار به او داده و به جباران تاریخ فهماند که حق تصمیم گیری برای این ملت را ندارند و ولی نعمت انسان ها، خدای سبحان است و این حقوق الهی که در اصل ۵۵ قانون اساسی آمده موضوعی نیست که کسی بتواند آن را از انسان بگیرد و حتی جمهوری اسلامی که آن را به انسان داده منتی ندارد و مباحث و موهبتی الهی است.

این پژوهشگر دینی و اجتماعی ادامه داد: امام راحل ثابت کرد که ایران دارای ملتی فهیم، نجیب، ظلم ستیز، آزاده و استقلال طلب است و باید ما به امور آزادگان و احرار جهان با اولویت مسلمانان رسیدگی کنیم.

انقلاب امام تنها یک انقلاب شیعی نیست

وی به نامگذاری روز قدس که ابتکار امام راحل است، اشاره کرد و گفت: با نامگذاری چنین روزی مشخص شد که امام راحل تنها یک انقلاب شیعی ایجاد نکرده است و انقلاب در مرحله اول مسلمانان و سپس تمام احرار و در مرحله سوم تمام بشریت را هدف خود قرار داده تا آنان را با حقوق الهی آشنا کند.

مقاومت؛ شیرین ترین ثمره نهال انقلاب

نبی احمدی ادامه داد: امروز ثمره های آن نهال ظریف سال ۵۷ به بار نشسته و درخت انقلاب اکنون به درختی تنومند تبدیل شده که سایه آن کل جهان را در بر گرفته است و محور مقاومت، شیرین ترین ثمره این درخت است.

وی یادآور شد، امروز جمهوری اسلامی با تمام قدرت و توانایی چهار کشتی نفت کش حامل بنزین مشتعل را با رادارهای روشن و با تمام قدرت و عزت به دریای کارایی راهی می کند و به آزادگان منطقه که نمی خواهند زیر ستم آمریکا و استعمار باشند کمک رسانی می کند.

نبی احمدی معتقد است، این اقدام گویای شکسته شدن دیوار تحریم ها است که نمونه عزت و توانمندی است که همه اینها ناشی از روح بلند حضرت امام(ره) و تدابیر مقام معظم رهبری است و این نه تنها در حد حقوق شهروندی، بلکه حقوق عالیه انسانی است که توسط امام راحل احیا شد.

این عضو هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه ادامه داد: باید قدردان این  زحمات بود و با تلاش جهادی و الهی، گوش به فرمان رهنمودهای مقام معظم رهبری بود تا این کشتی بتواند مسیر خود را با قدرت بیش از گذشته طی کند.

در نگاه حکومتی امام راحل، مردم ولی نعمت هستند

در ادامه حجت الاسلام افشین کلات پور، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه در گفت و گو با ایرنا، منظور از کرامت انسانی را اهمیت دادن به حقوق و شرافت انسانی عنوان کرد و گفت: امام راحل مردم را ولی نعمت خود می دانست و بارها از مسوولان درخواست کرد تا خدمت به مردمم را در سرلوحه امور قرار دهند.

وی با تاکید براینکه انقلاب شکوهمند اسلامی با نام امام راحل زنده است، یادآور شد، ایشان حضور مردم در صحنه های حساس و تاریخی را موجب بقای یک حکومت می داند و پس از گذشت ۳۱ سال از عروج ملکوتی حضرت امام(ره)، با سکانداری رهبر معظم انقلاب(مدظله) نظام مقدس اسلامی از پیچ های تندی گذر کرده و به سر منزل مقصود رسیده است.

کلات پور با تاکید براینکه نسل های آینده انقلاب باید با افکار و اندیشه های حضرت امام(ره) آشنا شوند، ادامه داد: قانون گرایی و احترام به قانون که نمادی از تحقق کرامت انسانی است در مکتب فکری و عملی امام راحل وجود دارد.

حجت الاسلام کلات پور گفت: برپایی کرسی تلاوت قرآن، برگزاری مسابقات آنلاین قرآن، راه اندازی "پویش پیر فرزانه" با درج هشتک #پیر _جماران و # روح الله در فضای مجازی و پست های اعضای کانون ها در خصوص شخصیت حضرت امام خمینی(ره)و «پویش قیام تاریخ ساز» با درج هشتک #قیام_ ۱۵ خرداد و #انقلاب_ اسلامی پیش بینی شده است.

وی از راه اندازی نمایشگاه عکس مجازی با درج تصاویر حضرت امام(ره)، مراسم ویژه درگذشت ایشان در سال ۶۸، و قیام ۱۵ خرداد در صفحه اینستا، سروش و گپ ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه و صفحات مجازی کانون ها و  اجرای سرود خاطره انگیز «خمینی ای امام» توسط گروه سرود کانون رهروان قرآن روستای کهریز بیلوار نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در برخی از مناطق شهری و روستایی خبر داد.

عزتی الهی که به انسان بازگردانده شد

در پایان رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه به ایرنا، اظهار داشت: چهارم و پانزدهم خردادماه ملت بزرگ ایران با نام و یاد و خاطره امام خمینی(ره) همرا شده و مظهر پیوند جاودان و اوج تجلی و دلبستگی عمیق میان امام(ره) و امت و تبعیت و فرمانداری ملت از ولایت است.

عباس سروری از رحلت امام خمینی(ره) به عنوان یک حادثه دردناک برای ملت ایران یاد کرد و ادامه داد: امام راحل با نگاه الهی، مکتبی و دینی خود برای عزت و انسایت در تمام دنیا تلاش کرد و برای تعالی انسان با بهره گیری از پیام های اسلام ناب محمدی تلاش کرد.

سروری ادامه داد: هرجا که نام ایشان بر زبان بیاید بی شک شاهد تحقق کرامت انسانی هستیم که نشان از نگاه ویژه امام(ره) به تعالی انسانیت و اوج معرفت و اخلاق است.

این مسوول افزود: بعد از ظهور اسلام، امام خمینی (ره) احیاگر عزت و سربلندی بشریت در عصر کنونی است و از ایشان در همه نقاط دنیا به خوبی یاد می شود و معتقد هستم ایشان علاوه براینکه بشریت را ساماندهی کرد، به همگان فهماند که با بهره گیری از مکتب اسلام می توان سنگرهای پوشالی که ساخته و پرداخته مکاتب غلط و استکبار جهانی است را در هم شکست و عزت الهی را به انسان بازگرداند. 

برچسب‌ها کرامت انسانی کرمانشاه رحلت امام خمینی (ره)

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرامت انسانی کرمانشاه رحلت امام خمینی ره کرامت انسانی کرمانشاه رحلت امام خمینی ره امام خمینی ره کرامت انسانی حضرت امام ره امام راحل کانون ها ولی نعمت انسان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۱۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار ۶۴ نفر از کارگران خراسان رضوی با رهبر انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، جمعی از کارگران خراسان رضوی در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر در حسینیه امام خمینی (ره) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند.

در این دیدار قرار است ۶۴ نفر از کارگران واحد صنعتی و تولیدی خراسان رضوی به نمایندگی از جامعه کارگری خراسان رضوی  به دیدار رهبر معظم انقلاب بروند.

این دیدار چهارشنبه ۵ اردیبهشت و در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

در خراسان رضوی بیش از یک میلیون کارگر در ۹۴ هزار واحد تولیدی و صنعتی فعالیت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • سرمایه گذاری انسانی در ساماندهی نظام تعلیم و تربیت
  • دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب
  • فیلم/ حال و هوای حسینیه امام خمینی(ره) قبل از دیدار رهبر انقلاب با کارگران
  • کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند
  • دیدار ۶۴ نفر از کارگران خراسان رضوی با رهبر انقلاب اسلامی
  • ایران اسلامی رسالت جهانی دارد/تربیت جوانان خداجوی آخر زمانی
  • هر جا کار به دست مردم سپرده شد موفقیت به دست آمد
  • ببینید | روایت رهبر انقلاب از مخالفت امام خمینی(ره) با برخوردهای تند با بدحجابان