Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-19@09:45:25 GMT

نمایندگان اجازه دهند موضوعات شورا در این نهاد حل شود

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۱۷۳۶

به گزارش ایلنا از بندرعباس، فیصل دانش با اشاره به حواشی اخیر، اظهار کرد: علت غیبت اعضای شورا در واکنش به صحبت های احمد مرادی نماینده مجلس شورای اسلامی بوده است و اینجانب نیز بعنوان سخنگو موظف به بیان سخن اکثریت شورا هستم. اعضاء محترم شورا اعتقاد داشتند به شخصیت شورا توهین شده و در اعتراض تصمیم گرفتند زمان جلسه را یک جلسه به تعویق بیندازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانش با تاکید بر وظایف نمایندگان، تصریح کرد: بهتر است نمایندگان به موضوعات بزرگتر، همچون قانون‌گذاری بپردازند و اجازه دهند هیات رئیسه شورا به حل موضوعات داخلی و تنظیم امور بپردازد، ضمن اینکه طبق قانون وظیفه رسیدگی به موجه یا غیر موجه بودن غیبت اعضای شورا برعهده شوراست و قدری حوصله و رفتار قانون مدارانه اختلافات را حل خواهد کرد.

وی با اشاره به تصمیمات اخذ شده توسط اعضای هیات رئیسه شورا، عنوان کرد: اعضای هیات رئیسه شورای شهر تصمیم گرفتند که در صورت موافقت رئیس شورا جلسه فوق العاده ای در روز شنبه مورخ هفدهم خرداد برگزار شود که متاسفانه این تصمیم مورد موافقت رئیس قرار نگرفته و جلسه بدون حضور معترضین تشکیل شد، که زیبنده شورا نبود.

سخنگوی شورا گفت: رئیس محترم شورا می بایست به نظر اکثریت شورا و تصمیمات هیات رئیسه احترام می‌گذاشت و در آرامش کامل جلسه بعدی را بدون تنش تشکیل می داد.

دانش در پایان حضور همه اعضای شورا در جلسه بعدی را تایید کرده و خاطرنشان کرد: همه همکاران من با طرح سئوال و پاسخگویی شهردار موافق هستند و در این اقدام قانونی کسی را مخالف اجرای قانون نمی‌بینیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: شورای شهر قانون نماینده مجلس شورای اسلامی هیئت رئیسه شورا هیات رئیسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۱۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبات شورایاران و اعضای شورا ۶ برابر بودجه شهرداری قزوین است

نایب‌رئیس شورای شهر قزوین گفت: مطالبات و درخواست‌های شورایاران و اعضای شورای شهر حدود شش برابر بودجه شهرداری قزوین است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محسن حق‌شناس صبح امروز _دوشنبه بیست‌ونهم اسفند_ در نشست با شورایاران نواحی مختلف شهر قزوین که در سالن اجتماعات قائم (عج) شهرداری منطقه دو برگزار شد، اظهار کرد: شورای شهر موفق شده است که شورایارهای موفق و فعالی در کنار خود داشته باشد و بر این اساس سیاست شورای ششم فعال‌تر شدن شورایاری‌ها است.

وی با اشاره به حضور نخبگان محلی و معتمدان در این نشست، افزود: با استفاده از ظرفیت نخبگانی محلی و معتمدان در شورایاری‌ها بسیاری از اقدامات و پیگیری‌ها عمیق‌تر و یک‌دست پیش می‌رود. توجه شورای ششم به عمق حضور و ظهور شورایاران بسیار جدی است و بنا داریم سال آینده جلسات و نشست‌های هم‌اندیشی مستمر با حضور شورایاران برگزار کنیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی، خدمات شهری و شورایاری شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: بعضی مواقع شورایاری‌ها کاری می‌کنند که یک عضو شورا یا یک نماینده مجلس انجام می‌دهد، به عنوان مثال تبدیل زمین چمن مصنوعی به سالن ورزشی در ناصرآباد با همت شورایارها و دلایلی که ارائه کردند، صورت گرفت.

حق‌شناس اضافه کرد: با توجه به اینکه مشکلات هر محله با محله دیگر متفاوت است، بنا داریم تا در مدت باقیمانده از شورا به طور مستمر جلسات با شورایاری‌ها را در برنامه داشته باشیم و به طور جزئی و عمیق مشکلات را بررسی کنیم.

وی با قدردانی از زحمات شورایاران ادامه داد: مجموع مطالبات و درخواست‌هایی که از طریق شورایاران و اعضا به شورا ارائه شده حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان است در حالی که تمام اعتبار شهر برای سال آینده ۵.۲ هزار میلیارد تومان است؛ بنابراین مطالبات و درخواست‌های شورایاران و اعضای شورای شهر حدود شش برابر بودجه شهرداری قزوین است.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین تاکید کرد: هنر شورایاری و تعامل با شورا باید این باشد که اولویت اول زمین نماند و پروژه‌ای اجرا شود که در بهبود وضعیت زندگی مردم مؤثر باشد.

کد خبر 737486

دیگر خبرها

  • مطالبات شورایاران و اعضای شورا ۶ برابر بودجه شهرداری قزوین است
  • پاسخ واعظی به ادعای سخنگوی شورای نگهبان /روحانی نماینده ای در جلسه این شورا نداشته است /او انتظاری فراتر از قانون ندارد
  • بلاتکلیفی تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳
  • بلاتکلیفی تعرفه‌ های پزشکی ۱۴۰۳ در روزهای پایانی سال
  • بلاتکلیفی تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ در روزهای پایانی سال/ قول مساعد مجلس برای اصلاح شرایط رزیدنت‌ها
  • محمد حسن اختری به عنوان رئیس انجمن دوستی ایران و سوریه انتخاب شد
  • اعضای ششمین دوره هیات مدیره انجمن دوستی ایران و سوریه انتخاب شدند
  • پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲ درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیرکار
  • وضع محله مجیدیه جنوبی تهران زیر ذره بین شورا
  • شورای شهر نسیم شهر منحل شد