Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@09:06:21 GMT

مجلس وضعیت حقوق و دستمزدها را ساماندهی می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۱۹۳۷

مجلس وضعیت حقوق و دستمزدها را ساماندهی می‌کند

روح الله ایزدخواه در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه مجلس یازدهم به دنبال ساماندهی وضعیت حقوق و دستمزدها است، اظهار داشت: بحث همسان سازی حقوق و دستمزدها یکی از مطالبات مهم مردم است و پیگیری آن برای ما بسیار اهمیت دارد.

وی متذکر شد: میزان افزایش حقوق ها در بودجه سال ۹۹ نارضایتی های زیادی را برای مردم ایجاد کرد به گونه ای که مردم گله دارند که چرا حقوق کارمندان ۵۰ درصد و حقوق  بازنشستگان ۱۵ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین برخی از نیروهای آموزش و پرورش به ما مراجعه کرده اند و می گویند چرا میزان افزایش حقوق معلمان با کارمندان اداری این وزارتخانه تفاوت زیادی دارد و خواستار برقراری عدالت در وضعیت حقوق و دستمزدها شدند.

ایزدخواه با بیان اینکه بازنشستگان هم اعتراض زیادی به وضعیت دریافتی خود دارند، گفت: مجلس یازدهم قطعا به این مساله ورود می کند و احتمالا در متمم بودجه تغییراتی ایجاد می کنیم و یا اینکه طرح مستقلی برای ساماندهی حقوق و دستمزدها تهیه می کنیم.

کد خبر 4940384 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس یازدهم مجلس شورای اسلامی مجلس مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم محمد باقر قالیباف حجت الاسلام حسن روحانی جمهوری اسلامی ایران ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا هیئت دولت مجلس خبرگزاری مهر اسحاق جهانگیری وزارت امور خارجه حسن روحانی حقوق و دستمزدها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۱۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حداقل افزایش حقوق کارگران در سال آینده باید ۳۰ درصد باشد

نماینده مردم فراشبند در مجلس تاکید کرد: حقوق کارگران باید در سال آینده حداقل ۳۰ درصد افزایش پیدا کند و البته کارفرمایان هم باید نظرات خود را در این بخش ارائه دهند. - اخبار سیاسی -

محمدمهدی فروردین نماینده مردم فراشبند در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به تعیین حقوق و دستمزد کارگری برای سال آینده، اظهار داشت: در زمینه تعیین حقوق کارگری از دولتمردان گلایه های زیادی داریم. دولتمردان و مسئولین وزارت رفاه باید در زمینه تعیین حقوق و دستمزد کارگری مقداری فعال تر باشند.

رویکرد تبعیض آمیز مسئولان در خصوص افزایش حقوق کارگران/ چرا به افزایش حداقل بگیران دولتی استناد نمی‌کنید؟

وی با بیان اینکه کارگران در شرایط سختی به سر می برند، تاکید کرد: البته بنده نگرانی این بحث را دارم که مسئولین بخواهند در زمینه تعیین حقوق کارگری تصمیماتی را اتخاذ کنند که کارفرماها نیز دچار ورشکستگی شوند؛ بنابراین باید تصمیمی با لحاظ همه جوانب اتخاذ شود.

نماینده مردم فراشبند در مجلس با بیان اینکه باید در تعیین حقوق و دستمزد کارگری در کشور دقت لازم صورت گیرد، بیان کرد: با توجه به اینکه در شرایط اقتصادی خوبی قرار نداریم و نوسانات دلار و سکه ادامه دار شده است، باید به سرعت در زمینه حقوق و دستمزد کارگری تصمیماتی اتخاذ شود که هم  باعث اخراج کارگران به دست کارفرمایان نشود و هم  کارگران از وضعیت اقتصادی شکل گرفته بیرون بیایند.

فروردین تاکید کرد: حقوق کارگران باید در سال آینده حداقل 30 درصد افزایش پیدا کند و البته کارفرمایان هم باید نظرات خود را در این بخش ارائه دهند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • افزایش حقوق ۱۴۰۳ کارگران تایید شد / افزایش ۳۵ درصدی دستمزدها
  • درصورت عدم رعایت قانون برای افزایش حقوق کارگران، وزیر کار باید پاسخگوی مجلس باشد
  • حقوق کارگران باید متناسب با نرخ تورم افزایش یابد
  • افزایش حقوق کارگران باید متناسب با نرخ تورم باشد
  • دستور امام خمینی برای افزایش حقوق کارگران خطاب به وزیر کار: دستمزدها افزایش یابد تا کارگران از کمبودهای زندگی نجات یابند و مثل سایرین بتوانند در محیطی آزاد و مرفه زندگی کنند
  • وضعیت آبگرفتگی اهواز در ایام بارندگی قابل قبول نیست
  • سنگدوینی: حقوق کارگران باید متناسب با تورم رسمی افزایش یابد
  • حداقل افزایش حقوق کارگران در سال آینده باید ۳۰ درصد باشد
  • حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ باید ۴۰ درصد افزایش یابد /پیشنهاد یارانه ای یک نماینده مجلس به دولت
  • دستمزد سال ۱۴۰۳ هنوز تعیین نشده است