Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پیام تبریک رئیس دومای روسیه بر تسهیل روابط اقتصادی، تجاری، سیاسی، فرهنگی و پارلمانی ایران و روسیه تاکید و از آمادگی مجلس شورای اسلامی برای گسترش همکاری های فیمابین خبر داد.

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف در پاسخ  به پیام تبریک ویاچسلاو ولودین رئیس دومای روسیه که به مناسبت انتخاب وی به ریاست مجلس شورای اسلامی ارسال شده بود، تشکر و  تاکید کرد: تداوم گفت‌وگوهای سازنده و رایزنی و همکاری فعال  مجالس دو کشور ایران و روسیه سهم مهمی در تقویت و تحکیم روابط دوستانه در عرصه‌های مختلف منطقه ای و بین المللی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن کامل پیام به شرح زیر است:

جناب آقای ویاچسلاو ولودین 

رییس محترم دومای فدراسیون روسیه

از ابراز محبت و پیام تبریک جنابعالی به مناسبت انتخاب اینجانب به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی صمیمانه تشکر و قدردانی می‌نمایم

اطمینان دارم که تداوم گفت‌وگوهای سازنده و رایزنی و همکاری فعال فیمابین مجالس دو کشور سهم مهمی در تقویت و تحکیم روابط دوستانه در عرصه‌های مختلف منطقه ای و بین المللی داشته و بر آن تاکید می‌نمایم.

مطلع شدم که ابتکار مشترک پارلمانی دو کشور موسوم به کمیسیون مشترک عالی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه نقش مهمی را در سرعت بخشیدن به توافقات فیمابین و رفع برخی موانع قانونی به عهده داشته است. اینجانب بر اهمیت توسعه مناسبات دوجانبه و پیگیری فعال مکانیزم مذکور و تسهیل روابط اقتصادی، تجاری، سیاسی، فرهنگی و پارلمانی تاکید و آمادگی خویش را برای تحقق کامل توافقات فیمابین با استفاده از ظرفیت مجلس شورای اسلامی اعلام می دارم.

با اغتنام  فرصت، سلامت و موفقیت روز افزون آن جناب و نمایندگان محترم دوما و سعادت و بهروزی دولت و ملت کشوردوست فدراسیون روسیه را آرزو می نمایم.

محمدباقر قالیباف

رئیس مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی روسیه قالیباف ایران مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۲۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرز‌های ایران می‌شود

حیدری گفت: از آنجایی که ما مرز‌های طولانی با پاکستان داریم، سفر رییس‌جمهور به پاکستان تأثیر به سزایی بر تقویت امنیت مرز‌های کشورمان خواهد داشت.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «شهریار حیدری» نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به پاکستان، اظهار کرد: پاکستان یکی از کشور‌های مهم در همسایگی ایران است و از آنجایی که ایران و پاکستان دارای اشتراکات دینی، فرهنگی و تاریخی زیادی با یکدیگر هستند، سفر رئیس‌جمهور و دیگر مقامات کشورمان به پاکستان، بسیار مهم بوده و منجر به توسعه روابط دو کشور خواهد شد.

وی افزود: سفر رئیس‌جمهور به پاکستان در شرایطی انجام شده که دولت جدید پاکستان به تازگی بر سر کار آمده است و قطعاً یکی از دغدغه‌های جدی ما آن است که دولت جدید پاکستان، اقدام جدی‌تری برای حفظ امنیت مرز‌ها انجام بدهد.

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از آنجایی که ما مرز‌های طولانی با پاکستان داریم، امنیت این مرز‌ها بسیار مهم است و سفر رئیس‌جمهور به پاکستان تأثیر به سزایی بر تقویت امنیت مرز‌های کشورمان خواهد داشت.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: علاوه بر ضرورت توجه به مسائل امنیتی، قطعاً سفر رئیس‌جمهور به پاکستان برای تقویت روابط دو کشور در حوزه مسائل اقتصادی نیز دارای اهمیت است و لازم است موانع تجاری روابط ایران و پاکستان رفع شوند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • نامه وزیر دفاع به قالیباف
  • پیام وزیر دفاع ایران به محمدباقر قالیباف+ جزئیات
  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت/همکاری با کشورهای همسایه و مستقل گسترش می‌یابد/ ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صدور خدمات فنی-مهندسی دارد
  • پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع | به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • ایران به‌دنبال گسترش روابط کشورهای همسو و مستقل است
  • توافق ایران و پاکستان برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی
  • آماده گسترش روابط با ایران و اصفهان هستیم
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: سفر رییس‌جمهور به پاکستان منجر به تقویت امنیت مرز‌های ایران می‌شود
  • پیام رئیس جمهور به زبان اردو