Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرهاد رفیعی مدیر جهاد کشاورزی شهرکرد گفت: طرح احداث باغچه‌های سلامت با تأکید بر ایجاد باغچه‌های خانگی سبزیکاری در روستا‌های این شهرستان در حال اجرا است.

او افزود: این طرح که از سال ۹۷ با همکاری مشترک وزارت بهداشت و وزارت جهاد کشاورزی و با استفاده از پتانسیل‌های طرفین آغاز شد، برای دومین سال متوالی در شهرستان شهرکرد و با همکاری مراکز جهاد کشاورزی تابعه شهرستان در حال اجرا می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رفیعی اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح دستیابی به امنیت غذایی، تغذیه بهتر و ترویج کشاورزی پایدار به منظور اصلاح الگوی تغذیه‌ای خانوار‌های روستایی و عشایری با محوریت زنان است.

او ادامه داد: در حال حاضر در شهرستان شهرکرد این طرح در پنج روستا در حال اجرا است که پیش بینی می‌شود بیش از ۱۰۰ نفر روز آموزش‌های لازم را فرا بگیرند و ۲۰ باغچه سلامت سبزی کاری به عنوان نمونه و الگو احداث گردد.

رفیعی گفت: احداث باغچه‌های سبزی کاری علاوه بر اینکه منجر به قرارگیری سبزیجات در سبد غذایی خانوار‌ها می‌شود، تولید محصول سالم، حفاظت از منابع پایه و درآمدزایی را به همراه دارد.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی وزارت بهداشت امنیت غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۲۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عملیات ۱۲ هزار متر مکعبی کوه بری در شهرکرد

هادی مهربانی اظهار کرد: در راستای اتصال بلوار فرهنگ به دهکده المپیک پارسال ۱۲ هزار متر مکعب عملیات کوه بری در انتهای بلوار فرهنگ واقع در میرآباد غربی صورت گرفت.

بیشتر بخوانید

آغاز ۸ طرح عمرانی جدید در شهرکرد

معاون زیربنایی و حمل و نقل شهرداری شهرکرد افزود: این پروژه با هدف ایجاد دسترسی به سایر معابر در راستای کاهش ترافیک در مرکز شهر به طول یک کیلومتر در حال اجراست که تاکنون پیشرفت فیزیکی آن ۱۵ درصد برآورد شده است.

وی اضافه کرد: در راستای اجرای این پروژه ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تاکنون ۳ میلیارد تومان آن هزینه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • اجرای نمایش کمدی و موزیکال «مبارک و راز شهر قصه» در فریمان
  • آسفالت ۷۴۵ هزار مترمربع از معابر شهرکرد در سال گذشته
  • اجرای طرح شناسایی باغچه‌های‌آلوده حاشیه معابر مرکز شهر
  • تولید ۶۷ هزار و ۷۳۱ تن آسفالت در شهرکرد
  • احداث بیش از ۲۲ هزار مسکن ملی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یزد
  • اجرای ۶۵ هزار و ۳۰۰ هکتار کشاورزی قراردادی در هشترود
  • ۱۶ کیلومتر فیبرنوری در گناوه اجرا شد
  • اجرای عملیات ۱۲ هزار متر مکعبی کوه بری در شهرکرد
  • مرمت و بازسازی کانال‌های کشاورزی شهرستان کیار
  • تجهیز ۸ هکتار کشاورزی بهشهر به سامانه نوین آبیاری