Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای امسال تعداد چهار هزار قلیان از مراکز عرضه قلیان در مشهد جمع آوری و معدوم و ۵۰ مرکز عرضه در این زمینه پلمب شده است.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، علی اصغر حسنی گفت: طرح مقابله با استعمال قلیان در مشهد با همکاری فرمانداری، دانشگاه علوم پزشکی، دادستان عمومی و انقلاب، اتاق اصناف و فرماندهی نیروی انتظامی مشهد از ۶ سال گذشته در حال اجراست و اگر اقدامات مربوط به عرضه قلیان و فروش ادوات در سال‌های اخیر در مشهد انجام نمی‌شد هم اکنون شاهد فعالیت واحدهای صنفی بیشتری در این زمینه بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که استعمال قلیان اکنون تهدیدی برای سلامت افراد جامعه به شمار می‌رود ادامه داد: استنشاق دود قلیان مخاطرات بهداشتی زیادی برای فرد مصرف کننده قلیان و همچنین اطرافیان آنها دارد.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: خطر ابتلا به سرطان ریه در افرادی که قلیان و سایر مواد دخانی مصرف می‌کنند پنج برابر افرادی است که مصرف کننده این مواد نیستند.

وی ادامه داد: این در حالی است که هم‌اکنون تنباکو و توتون مورد استفاده در قلیان معمولا از بی کیفیت‌ترین و نامرغوب‌ترین انواع موجود هستند و از طرفی اسانس‌ها و مواد معطر استفاده شده در تنباکوهای میوه ای حاوی هزاران ماده سمی و افزودنی‌ها و مواد اعتیاد آور و کشنده است.

 مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که عرضه قلیان سود زیادی دارد و جوان‌ها از آن استقبال می‌کنند گفت: برخی متصدیان عرضه قلیان بعد از مهر و موم واحدهایشان با پرداخت جریمه و خریداری قلیان دوباره این اماکن را بازگشایی می‌کنند که به محض گزارش توسط کارشناسان این مراکز مجدد پلمپ می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه در دوران شیوع کرونا به دلیل مخاطرات ناشی از انتقال کرونا از این طریق برخورد با عرضه قلیان و جمع آوری آنها با شدت بیشتری دنبال می‌شود اظهار داشت : در همین ارتباط از ابتدای امسال تعداد چهار هزار قلیان از مراکز عرضه قلیان در مشهد جمع آوری و معدوم و ۵۰ مرکز عرضه در این زمینه پلمب شده است، همچنین در سال گذشته تعداد ۶ هزار قلیان توسط مرکز بهداشت ثامن در اطراف حرم امام رضا(ع) جمع آوری و معدوم شده است.  

مهندس حسنی گفت: هر موردی که از فعالیت مراکز عرضه قلیان گزارش شود بلافاصله همکاران ما اقدام کرده و در قالب گشت‌های مشترک برای جمع آوری آن در کمتر از یک هفته اقدام خواهند کرد.

وی افزود: مردم می‌توانند موارد تخلف در این زمینه را از طریق سامانه ۱۹۰ گزارش و شکایت‌های خود را در این زمینه مطرح کنند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: جمع آوری معدوم سازی پلمب دانشگاه علوم پزشکی مشهد جمع آوری و معدوم قلیان در مشهد عرضه قلیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۲۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ مصدوم در حادثه انحراف خودرو از جاده در محور خرمشهر به اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز آبادان؛ رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی آبادان اظهار کرد: در تماسی با مرکز ارتباطات اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵ در ساعت ۱۶:۵۳ مبنی بر انحراف از جاده خودروی سواری پراید در محور خرمشهر به اهواز، ۲۰ کیلومتری، بلافاصله ۳ تیم امدادی از نزدیک‌ترین پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی آبادان و به محل حادثه اعزام شدند.

دکتر افشین دریانبرد افزود: در این حادثه ۵ نفر مصدوم شدند که پس از دریافت اقدامات درمانی لازم برای ادامه درمان به بیمارستان ولیعصر شهرستان خرمشهر منتقل شدند.

دیگر خبرها

  • ۵ مصدوم در حادثه انحراف خودرو از جاده در محور خرمشهر به اهواز
  • ۱۳ پرونده تخلف پزشکی به اداره تعزیرات دزفول ارسال شد
  • پارک علم و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان رسید
  • ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی
  • فعالیت ۲۵۴ آزمایشگاه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • افتتاح مرکز تصویربرداری پزشکی غرب فارس در کازرون
  • پلمب اماکن غیرمجاز درمانی در اردبیل
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • معدوم سازی بیش از ۱۶۰ هزار کیلو گرم از فرآورده‌های خام دامی در مازندران
  • سگ‌ها عامل ۸۰ درصد حیوان گزیدگی‌ها در مشهد