Web Analytics Made Easy - Statcounter

فدراسیون فوتبال قرار است با ارسال نامه ای، به فیفا برای اصلاح اساسنامه تضمین کتبی بدهد

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

منابع آگاه می گویند خطر تعلیق در حال دور شدن از فوتبال ایران است. این ادعا هیچ ارتباطی به بیانیه یا تکذیبیه فدراسیون فوتبال ندارد. آنچه پشت پرده اتفاق افتاده، ملاقات اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با وزیر ورزش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ملاقات وزیر ورزش پذیرفته اعضای هیات رئیسه اجازه داشته باشند اساسنامه فدراسیون را طبق درخواست فیفا اصلاح کنند.

ماجرا به شهریور سال گذشته (۹۸) بر می گردد. همان زمان که رئیس وقت فدراسیون فوتبال به فیفا تضمین داد اساسنامه طبق خواسته آن ها اصلاح شود. این تضمین خیلی زود به فراموشی سپرده شد و حالا فیفا با استناد به همان نامه، اساسنامه اصلاح شده را از ایران می خواهد. فیفا اعلام کرده اگر حداکثر تا جمعه این کار انجام نشده باشد، از روز دوشنبه کنترل فوتبال ایران در دست کمیته انتقالی یا کمیته عادی سازی خواهد بود. البته تشکیل این کمیته چند روزی طول می کشد و حداقل برای دو هفته فوتبال ما از مراوده بین المللی محروم می شود. فیفا شهریور ماه یک اساسنامه به زبان انگلیسی برای ایران فرستاد و به رئیس وقت فدراسیون دستور داد این اساسنامه را به عنوان سرمشق در نظر بگیرد و متن فارسی و انگلیسی آن را روی سربرگ فدراسیون فوتبال ایران به عنوان اساسنامه جدید به تایید و ثبت برساند. وزارت ورزش وقتی با این خواسته فیفا روبرو شد، موضع گرفت. نظر وزیر این بود که فیفا حق ندارد برای ما سرمشق بگیرد. وزیر حتی در نشست قبلی خود با اعضای هیات رئیسه فدراسیون تاکید کرد:

فیفا به کدام فدراسیون در دنیا چنین دستوری می دهد؟ کدام فدراسیون حاضر است دقیقا خواسته های فیفا را مو به مو تبدیل به اساسنامه خودش کند.

استدلال فیفا اما چیز دیگری است. آن ها می گویند فدراسیون ایران از فرصتی که برای اصلاح اساسنامه داشته، استفاده نکرده و آن ها مجبور شدند در نهایت دست به چنین کاری بزنند. خودشان یک اساسنامه بنویسند و از فدراسیون ایران بخواهند فقط این متن را روی سربرگ خود امضا، تایید و ثبت کند. اعضای هیات رئیسه دیروز به دیدار وزیر رفتند و گویا به او اعلام کردند در حال حاضر فرصتی برای چانه زنی با فیفا ندارند و اگر می خواهند کمیته انتقالی یا کمیته عادی سازی کنترل فوتبال ایران را در دست نگیرد باید سرمشق فیفا را پیاده کنند.

انگار تنها راه خروج از این بن بست عقب نشینی وزارت ورزش بوده است. چرا که پیش از این وزیر ورزش حاضر نبود اساسنامه را تایید کند. می گویند وزیر امروز (سه شنبه ۱۳ خرداد) در این جلسه راضی شده هیات رئیسه تن به پذیرش خواسته فیفا بدهد.

اگر این روایت درست باشد، باید پرسید چرا از شهریور ماه گذشته تا به حال برای رایزنی با فیفا اقدام مثبتی صورت نگرفت؟

هرچند متاسفانه عده ای داخل ایران دوست دارند فوتبال کشورمان تعلیق شود اما اگر اعضای هیات رئیسه حداکثر تا جمعه ۱۶ خرداد (برابر با پنجم ژوئن) کاری که فیفا خواسته را انجام بدهند و متن ارسالی از فدراسیون جهانی را روی سربرگ فدراسیون فوتبال امضا شده به فیفا تحویل بدهند سایه تعلیق از بالای سر فوتبال ایران برداشته می شود و خبری از تشکیل کمیته عادی سازی هم نخواهد بود. شنیدیم اعضای هیات رئیسه پس از ملاقات با وزیر برای تامین خواسته فیفا دست به کار شدند. اعضای هیات رئیسه به اتفاق مهدی محمدنبی، دبیر کل فدراسیون به دیدار مسعود سلطانی فر رفتند و پس از این ملاقات اولین خبری که از وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال به گوش رسید، خوشحال کننده بود؛ یک راه حل برای خروج از بن بست پیدا شد. طرفداری

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: فیفا فدراسیون فوتبال ایران مسعود سلطانی فر فدراسیون فوتبال ایران فیفا مسعود سلطانی فر اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۲۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل مخالفت فیفا با VAR گزینشی در لیگ ایران

لیگ برتر تا هفته پایانی بدون VAR برگزار خواهد شد و دلیل مخالفت فیفا با درخواست فدراسیون ایران مشخص شد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ روز گذشته خبری مبنی بر اینکه فیفا با برگزاری ادامه مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران با استفاده از کمک داور ویدئویی مخالفت کرده، منتشر شده بود.

دلیل مخالفت فیفا این بوده که برگزاری تک بازی با VAR از نظر رعایت اصل جوانمردی در برگزاری لیگ منافات دارد و با پیگیری خبرنگاران مشخص شد فیفا در پاسخ به درخواست فدراسیون فوتبال برای برگزاری برخی مسابقات حساس با کمک داور ویدئویی مخالفت کرده و تاکید داشته دیگر به صورت «تک بازی» اجازه استفاده از VAR را نمی دهد و فدراسیون فوتبال اگر می خواهد از این سیستم استفاده کند باید در همه مسابقات داشته باشد.

این در حالی است که بازی دربی تهران به عنوان تک بازی لیگ برتر ایران با کمک داور ویدئویی برگزار شده است. هنوز مشخص نیست در آن بازی ، مجوز رسمی فیفا برای استفاده از وی ای آر گرفته شده بود یا خیر؟

با توجه به این مخالفت فیفا به احتمال بسیار زیاد برگزاری فینال جام حذفی هم با کمک داور ویدئویی منتفی است. البته مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال نیز در تازه ترین گفت وگویی که داشته اعلام کرده سعی می کنند فصل آینده همه مسابقات با VAR برگزار شود.

دیگر خبرها

  • انتخاب اعضای هیئت رئیسه فدراسیون سه گانه
  • از هزینه شدن جایگاه رهبری در امور حزبی ممانعت شود
  • درخواست از بیت رهبری درپی تکرار یک ادعای عجیب درباره ریاست مجلس آینده
  • حقوق ناجیان غریق سواحل دریایی کشور چهار برابر افزایش یافت
  • قصه آدم‌هایی که برای عزت ایران می‌کوشند
  • احضار بازیکن استقلال به کمیته های اخلاق و انضباطی
  • دلیل مخالفت فیفا با VAR گزینشی در لیگ ایران
  • لیگ برتر تا هفته پایانی بدون VAR/ دلیل مخالفت فیفا مشخص شد
  • دلیل مخالفت فیفا با برگزاری بازی های لیگ با VAR مشخص شد
  • حضور حمایتی اعضای مجمع شطرنج در وزارت ورزش