Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@11:35:42 GMT

هوای استان سمنان خنک می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۲۴۵۶

هوای استان سمنان خنک می‌شود

ایرج مصطفوی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : گرمای هوا تا پایان هفته در استان سمنان ادامه دارد و از شنبه آینده تا اواسط هفته هوا تا هفت درجه سانتیگراد خنک می‌شود.

وی با اشاره به ورود سامانه ای همراه با وزش باد نسبتا شدید، گرد و خاک و کاهش دید افقی از بعدازظهر دیروز، بیان کرد: این پدیده در بیشتر نقاط استان سمنان وجود دارد که تا جمعه جهت وزش باد غربی تا شمالی و برای هفته آینده با جهت غالب شمالی تا شرقی پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مصطفوی خاطرنشان کرد: وزش باد در سامانه حاکم بر جو استان سمنان روزهای یکشنبه و دوشنبه آینده با سرعت بیشتری همراه است و احتمال خسارات ناشی از وزش باد شدید و گرد و خاک دور از انتظار نیست.
محکم کردن سازه‌های موقت و تابلوهای تبلیغاتی، پوشش گلخانه‌ها به دلیل وزش باد شدید، پرهیز از توقف و تردد در زیر درختان خشک و کهنسال و ساختمان‌های در حال ساخت به دلیل احتمال سقوط شاخه‌ها و مصالح ساختمانی، از توصیه‌های مدیرکل هواشناسی استان سمنان به بهره‌برداران  و شهروندان در دوره حضور این سامانه در استان است.
وی از ورود سامانه بارشی از بعدازظهر شنبه آینده خبر داد و گفت: مهمترین پیش‌بینی از فعالیت این سامانه، بارش پراکنده باران گاهی رگبار پراکنده و رعدوبرق در برخی نقاط استان به ویژه در ارتفاعات و نواحی شمالی است.
مصطفوی تاکید کرد: در اثر فعالیت این سامانه، احتمال آبگرفتگی و جاری‌شدن رواناب در نواحی کوهستانی با توجه به رگباری‌بودن بارش‌ها در برخی نقاط دور از انتظار نیست.
وی یادآور شد: طی فعالیت این سامانه، شهروندان از هر گونه توقف و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، رفتن به ارتفاعات و عشایر از تردد در مسیرهای کوچ خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان بیان کرد: کمینه و بیشینه دمای هوای شهر سمنان برای امروز و فردا به ترتیب ٢۵ و ۴٠ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود و روز پنجشنبه هوای سمنان یک درجه خنک‌تر می‌شود. 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان سمنان وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۲۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای استان صاف تا کمی ابری تا دوشنبه

مرادی افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد با عبور سامانه بارشی و افزایش پایداری جو آسمان استان از امروز پنجشنبه تا دوشنبه هفته آینده عمدتا صاف تا کمی ابری گاهی به خصوص در ساعات بعدازظهر همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود. 
او ادامه داد: بررسی آخرین خروجی الگو‌های پیش بینی حاکی از ورود سامانه بارشی جدید از روز سه شنبه به کشور است که در صورت عدم تغییر در الگوی پیش‌بینی‌ها از روز چهارشنبه استان مرکزی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • هوای استان صاف تا کمی ابری تا دوشنبه
  • هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها طی ۲ روز آینده
  • پیش‌بینی وضع هوای مازندران در ۶ روز آینده
  • اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنان
  • تداوم بارندگی در استان سمنان+ فیلم
  • (ویدئو) احتمال طغیان رودخانه‌ها در اصفهان، گلستان، یزد و سمنان
  • لزوم آمادگی برای وقوع سیل در استان سمنان
  • تداوم بارندگی در سمنان
  • ایوانکی رکورد دار بارندگی در استان سمنان
  • صدور هشدار نارنجی برای بخش کشاورزی در استان سمنان