Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،زارعی شهردار بجنورد با اشاره به اینکه اجرای بزرگترین طرح نوغانداری (کرم ابریشم) استان توسط شهرداری بجنورد اجرا میشود گفت: با توجه به شعار سال "جهش تولید"از سوی مقام معظم رهبری این طرح در شهرداری اجرا شد.

زارعی تعداد جعبه‌های کرم ابریشم را ۲۶ جعبه برشمرد و افزود: با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی پارک‌ها و کاهش درآمد سازمان پارک‌ها و در راستای ایجاد اشتغالزایی و افزایش درآمد این طرح صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:فعالیت هزار خانوار جرگلانی در پرورش کرم ابریشم

او اظهار داشت: مدت اجرای این طرح دو ماه است و با توجه به وجود درختان توت در سطح شهر و داشتن فضایی برای پرورش کرم ابریشم از سوله بحران شهرداری به صورت موقت برای اجرای این طرح استفاده کردیم.

شهردار بجنورد با بیان اینکه این طرح با کمترین هزینه اجرایی شده است عنوان کرد: میتوانیم با بهره برداری از این پلیه‌ها به تعداد هر جعبه ۷ هزار تومنی بیش از ۴ میلیون درامد زایی داشته باشیم.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری بجنورد کرم ابریشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۲۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه به موقع با آفات تولید محصول را افزایش می‌دهد

 یحیی رمضانی گفت: سم پاشی به موقع ۲۵ درصد افزایش بهره وری در تولید را به همراه خواهد داشت که در ۵۰ هزار هکتار معادل ۱۰ هزار تن محصول بیشتری به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان برداشت خواهد شد.

او گفت : برای مبارزه با آفات و بیماری‌هایی همچون سن گندم، علف هرز، سوسک سیاه و زنگ زرد مهم‌ترین عامل سم پاشی به موقع است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بجنورد با اشاره به اینکه کشاروزان هزینه لازم برای خرید سم را ندارند افزود: با تعدادی از سم فروشان قرار دادی منعقد شده تا سم لازم را دراختیار کشاورزان قرار دهند و در زمان برداشت محصول وجه خود را دریافت کنند.

رمضانی گفت : هشت گروه از کارشناسان جهاد کشاورزی از مرحله کاشت، داشت و برداشت با آموزش‌های لازم در کنار کشاورزان ۵۰ هزار هکتار از ارضی دیم و آبی بجنورد برای مبارزه با آفات و بیماری‌ها فعال هستند.

باقر پورفرماندار بجنورد در بازدید از مزارع کشاورزی گفت: برای بخش کشاورزی این شهرستان اعتباراتی حدود ۵۷ میلیارد تومان را اختصاص داده اند و همچنین به منظور مبارزه با این آفت‌ها برنامه سم پاشی را بصورت یکپارچه در نظر دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • شکوفه‌های بیدمشک فرصتی برای استشمام عطر بهار
  • طرح صنعتی تولید نخ ابریشم در چهارمحال و بختیاری ۶۴ درصد پیشرفت دارد
  • معرفی کارگاه تولیدی انواع هاردباکس آماده و اختصاصی
  • مبارزه به موقع با آفات تولید محصول را افزایش می‌دهد
  • ایجاد شغل برای ۱۳۶ نفر با بهره برداری از واحد تولیدی نخ ابریشم
  • پیشرفت ۶۴ درصدی طرح صنعتی تولید نخ ابریشم
  • بازدید خبرنگاران از سد «بش قارداش» بجنورد + تصاویر
  • آغاز توزیع تخم نوغان یارانه دار در خوشاب
  • طرح انتقال آب‌های زیرزمینی خراسان شمالی چهار هزار میلیارد ریال اعتبار گرفت
  • تولید ۶۷ هزار و ۷۳۱ تن آسفالت در شهرکرد