Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-در هفته گذشته، بهروز جلالی به عنوان سرپرست جدید بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان معرفی شد.

اتفاقاتی در حوزه ادبیات هفته گذشته روی داد که در اینجا به مهمترین آنها اشاره می‌کنیم:

سرپرست جدید بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان معرفی شد

آیین تکریم مهدی قزلی و معارفه سرپرست جدید بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، با حضور محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیکنام حسینی پور مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب، ایوب دهقانکار سرپرست موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری و جمعی از اهالی قلم از جمله منیژه آرمین، هادی خورشاهیان، جواد محقق، اسماعیل امینی و غلامرضا طریقی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم، محسن جوادی، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خیلی شرایط مناسب نبود وگرنه باید در برنامه مفصل تری در خدمت دوستان می بودیم. آشنایی من با آقای قزلی به همین دو سه سالی برمی گردد که در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد هستم.

وی افزود: ضرورت‌های اداری، مالی و اقتصادی، وزارت ارشاد را واداشت که موسسات را ادغام کند. مقتضیات زمانه هم تغییر کرد و ما مجبور شدیم که نقش و وظایف موسسات را تغییر دهیم. برای ما ادغام موسسات فرهنگی سخت بود. کنار این موضوع، سختی‌های دیگری هم در معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم که با یاری دوستان در رفع آنها، به اینجا کشیده شد. نتیجه این کار در آینده مشخص می‌شود. در ساختار‌های جدید قرار نیست فعالیت‌های حوزه ادبیات کاهش یابد.

بهروز جلالی به عنوان سرپرست جدید بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان معرفی شد.

ترجمه جدید مریم نفیسی راد، روی کتابی عربی با عنوان «مردانی در آفتاب» اثر غسان کنفانی از سوی انتشارات شانی منتشر شده است. غسان کنفانی به موضوعات سیاسی در رمان هایش می پرداخت و سیاسی نویس بود. او در فلسطین به شهادت رسید.

خاطرات سردار بقایی با عنوان «مردانی حوالی خورشید» منتشر می‌شود

کتاب «مردانی حوالی خورشید» بخشی از خاطرات سردار بقایی است و در آن از سه شهید دیگر شهید منصور ستاری، عباس بابایی و مصطفی اردستانی هم نام برده شده است. کتاب فضایی عاطفی و نظامی دارد. در کتاب به نقش همسران شهدا، رزمنده‌ها و خانواده هایشان در دفاع مقدس اشاره شده است. این کتاب اثر ناصر پروانی است.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۲۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم معارفه سرپرست فرمانداری کاشان برگزار شد

مراسم معارفه فرماندار ویژه کاشان برگزار و حمیدرضا محمدی فشارکی به عنوان سرپرست فرمانداری ویژه کاشان معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، مراسم تکریم و معارفه سرپرست جدید فرمانداری کاشان همزمان با شورای اداری شهرستان کاشان ظهر امروز _سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت_ در سالن اجتماعات امام رضا (ع) فرمانداری برگزار شد.

در جلسه شورای اداری شهرستان ابتدا از زحمات محمد شریف زارعی به عنوان فرماندار پیشین که حدود دو سال است در کاشان به عنوان مقام اول دولت فعالیت می‌کرد، تقدیر به عمل آمد و پس از آن حمید رضا محمدی فشارکی به عنوان فرماندار جدید این شهرستان معرفی شد.

به گزارش ایمنا، حمید رضا محمدی فشارکی پیش از این به عنوان فرماندار شهرستان لنجان فعالیت می‌کرد و فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان لنجان از دیگر سوابق وی است.

کد خبر 747229

دیگر خبرها

  • معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان
  • موزه ها گنحینه فاخر علم و هویت ایرانیان هستند
  • استقبال از پرچم حرم رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی
  • استقبال از پرچم آستان قدس رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی
  • مهدوی سرپرست ورزش وجوانان نکا شد
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • مراسم معارفه سرپرست فرمانداری کاشان برگزار شد
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد
  • رسالت کانون تقویت ادبیات داستانی است