Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@23:56:26 GMT

مهمترین خصوصیات قرآنی امام خمینی (ره)

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۲۵۸۸

مهمترین خصوصیات قرآنی امام خمینی (ره)

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری استاد حوزه علمیه و کارشناس مسائل دینی در بیانی با اشاره به ۴ ویژگی قرآنی امام خمینی رحمةالله‌علیه گفت: امام خمینی الگوی یک انسان قرآنی بود؛ انسان قرآنی، انسان به کمال رسیدۀ قرآنی، چند ویژگی دارد؛ اول روحیۀ جهادی دارد. در قرآن کریم بار‌ها گفته شده «یُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللّهِ» «جَاهَدُوا بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این روحیه یعنی تلاش حداکثری، یعنی هرچه در توان داری برای دفاع از دین خدا و رفع موانع حاکمیت الله و برای تحقق ارزش‌ها به کار بگیر، فقط خودت ارزش‌مدار نباش، بلکه کاری کن تا مردم جامعه‌ات و همینطور مردم دنیا ارزش‌مدار شوند.

وی امام خمینی را الگوی یک انسان جهادی دانست و گفت: انسان جهادی برای اینکه تمام وجودش را هزینه کند، باید امید به یک وعدۀ زیبا داشته باشد، هیچ وعده‌ای در قبال جان من و شما ارزش ندارد جز وعده‌های الهی. خدای متعال وعده داده که اگر جان موقت خود در دنیا را به من بدهید، من حیات جاودان به شما خواهم داد.

حجت‌الاسلام ماندگاری با بیان اینکه امام خمینی (ره) الگوی یک انسان مقاوم بود، گفت: مقاوم یعنی هرچه دشمن و هرچه شیاطین جن و انس برای انسان مجاهد مانع‌تراشی کنند، این انسان تمام این موارد را کنار می‌زند و صبوری می‌کند «یَأَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُواْ اصْبِرُواْ وَصَابِرُواْ وَرَابِطُواْ» چنین انسانی اهل صبر است.

این کارشناس مسائل دینی اظهار کرد: شهدای راه امام نیز هم روحیه جهادی داشتند و هم اهل صبر و مقاومت بودند، گرسنگی، تشنگی، تهدید و تحریم و حتی جنگ چیزی نیست که بخواهد ما را از پای در بیاورد، هیچ یک از این‌ها امام خمینی را از پای در نیاورد.

وی افزود: امام خمینی اهل استقامت بود؛ استقامت یعنی پایداری تا آخر راه، پایداری از معیّت ولایت «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ کُونُوا مَعَ الصَّادِقِینَ». امام خمینی مرد مراقبت بود، کسی که تلاش زیاد می‌کند، کسی که می‌خواهد موانع را کنار بزند، کسی که می‌خواهد تا آخر بایستد، افکاری به ذهنش می‌آید که فریب هم بدهد، حدود را هم زیر پا بگذارد، اما امام اینطور نبود، امام خمینی اهل مراقبه و تقوا بود.   منبع: تسنیم انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام خمینی ره ارتحال امام خمینی امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۲۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حال و هوای مصلای امام خمینی دامغان پیش از دیدار مردمی رییس جمهور

دریافت 10 MB کد خبر 6082354

دیگر خبرها

  • ارزش‌های اخلاقی و تکالیف الهی تنها مختص به افعال خارجی نیست
  • بازگشت کاروان قرآنی اهل‌بیت (ع) خمینی شهر به کشور
  • حال و هوای مصلای امام خمینی دامغان پیش از دیدار مردمی رییس جمهور
  • اوج اخلاق اجتماعی غربی «دیگرخواهی» است
  • پروازهای فرودگاه‌های مهرآباد و امام خمینی تا ۱۰:۳۰صبح لغو شده است
  • تعلیق فوری پروازهای فرودگاه امام خمینی(ره)
  • پروازهای فرودگاه‌های مهرآباد و امام خمینی تا ۱۰:۳۰صبح لغو شد
  • ماجرای جاذبه صوت قرآنی که امام سجاد (ع) قرائت می‌کردند
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) شهر ایلام
  • ماجرای جاذبه صوت قرآنی که امام سجاد(ع) قرائت می کردند