Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمد رضا اسپرورین روز پنجشنبه درگفت وگو با ایرنا درکرج اظهارداشت: : امـام اسـلام نـاب را دوبـاره زنـده کـرد و بـه ذهـن وعـمـل انـسـان هـا وصـحـنـه هـای سـیـاسی جهان برگرداند؛ پس حفظ این میراث عظیم یعنی جـمـهـوری اسـلامـی وظیفه ملی و دینی ما است.

وی با اشاره به نقش اثرگذار امام خمینی (ره) دردفاع ازحق دربرابرباطل، خاطرنشان کرد: بنیانگذار ومعمار کبیرانقلاب اسلامی امام خمینی(ره)، به بشریت آزادی و دادخواهی حق دربرابر مظلوم راعطا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 امام خمینی (ره) نگاه بلندی داشت و انقلاب اسلامی را محدود به قلمروهای سرزمینی نمی‌دانست و مبتنی بر این نگرش انقلاب اسلامی نبرد اسلام واستکبار، نبرد خِیر و شر، نبرد ایمان و کفر، نبرد حزب الله و حزب شیطان برای پیاده شدن اسلام بود.

 وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) از همان ابتدا، به انقلاب اسلامی، جهانی می‌نگریست، افزود: ایشان احکام و فقه را تابع نظام اسلامی وهدف اصلی دین را استقرار حکومت عدل الهی می دانست.

اسپرورین ادامه داد: امام راحل هیچگاه دردوران تبعید درترکیه، عراق و پاریس، احساس غربت نکرد وهمه جهان را سرزمین اسلام می‌ پنداشت.نظریه  ولایت فقیه امام (ره) مرز زمینی ندارد و تنها مرزش، مرزگفتمانی است که برخاسته از دیدگاه شیعه علوی است.

وی بیان داشت: امام خمینی (ره) با طرح نظریه ولایت فقیه ثابت کرد که جامعه اسلامی آمادگی دارد تا ولایت و سرپرستی خودش را درامتداد امامت بیابد وخود را درشعاع نورانیت ولایت معصومین (ع) قراردهد.

وی که ریاست مجمع خیرین مدرسه سازاستان البرز را نیزبرعهده دارد، یادآورشد: امام سکان هدایت جامعه اسلامی را برعهده گرفت و با استقرار جمهوری اسلامی به همه جوامع اسلامی و عدالت‌خواه دنیا فهماند که حق، همیشه پیروز و باطل همیشه نابود است.

اسپرورین با بیان اینکه امام (ره) صدای مظلومین دنیا را بلند کرد و برسر ظالمین و ستمگران فریاد کشید، بیان داشت: ایشان عدالت‌خواهی را به بشریت آموخت و ظلم ستیزی را درجهان زنده کرد و با طاغوت های زمان جنگید و نابودی طاغوت را عیان ساخت.

وی به قیام ۱۵ خرداد هم اشاره کرد و افزود: خاستگاه قیام ۱۵ خرداد از نقش و جایگاه روحانیّت شیعه در جامعه ایران و پیروی مردم از آنها ناشی می شود. زیرا در طول ۱۰۰ سال گذشته تاریخ معاصر، روحانیّت مبارز انقلابی به دلیل سیاست ها و برنامه های ضد اسلامی سلسله قاجار و خاندان پهلوی، توده های مردم مسلمان ایران را علیه آنها بسیج کردند.

وی گفت:  قیام ۱۵ خرداد که درپی دستگیری امام خمینی(ره) در ۱۳ خرداد ۱۳۴۲ خورشیدی رخ داد و به دنبال آن، کشتار رژیم شاهنشاهی در خیابان‌های تهران و سراسر کشور به وقوع پیوست در حقیقت بسترساز و منشا انقلاب اسلامی در بهمن ۱۳۵۷ خورشیدی بود و نخستین جرقه‌های سرنگونی رژیم شاهنشاهی را رقم زد.

عضوهیات مدیره و رییس کمیسیون اقتصادی جامعه خیرین مدرسه سازکشوردر ادامه به نگاه ویژه امام خمینی (ره) به مدرسه سازی پرداخت و خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) رویکرد ویژه ای به امرمقدس مدرسه سازی داشتند به گونه ای که می توان ازرهبرمان به عنوان اولین خیر مدرسه ساز کشورپس ازانقلاب یاد کرد.

وی تاکید کرد: برای خیرشدن وگام برداشتن برای کمک به مردم کافی است زندگی ساده امام خمینی (ره) را الگو قرار دهیم تا ایران آباد وآبادترشود.

برچسب‌ها البرز خیرین مدرسه ساز رحلت امام خمینی (ره)

منبع: ایرنا

کلیدواژه: البرز خیرین مدرسه ساز رحلت امام خمینی ره البرز خیرین مدرسه ساز رحلت امام خمینی ره انقلاب اسلامی امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۲۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج سازندگی روزنه امید مردم برای حل مشکلات است

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه رمز پیروزی انقلاب اسلامی روحیه جهادی است و بسیج سازندگی روزنه امید مردم است، گفت: قدر این روحیه جهادی را بدانید و تلاش کنید حفظ و فرهنگ جهادی به نسل‌های بعد منتقل شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سردار محمدرضا مهدوی صبح امروز در دیدار با نیروهای سازمان بسیج سازندگی استان خراسان جنوبی ضمن اشاره به اقدام خوب سپاه در برابر رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: این اقدام یاد و خاطرات دوران دفاع مقدس را زنده کرد و ان‌شاءالله طی روزهای آینده نتایج خوب این اقدامات را خواهید شنید. 

وی با بیان اینکه عملیاتی که انجام گرفت در طول تاریخ ایران و نوع خودش بی‌سابقه بود که ایران بتواند به تمام جبهه استکبار حمله کند، افزود: این موضوع اقتدار، شجاعت، رشادت، دلاورمردی و بزرگ‌منشی که همه و همه نشئت گرفته از انقلاب اسلامی است را می‌رساند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی بیان کرد: وقتی با تفکر انقلابی حرکت کنیم و رهبری انقلابی را در راس داریم نه پادشاهی بزدل و هیئت واگذاری زمین در رأس کشور، نتیجه این می‌شود‌ که در برابر بزرگترین ابرقدرت‌ها و استکبار جهانی؛ همه دنیا بدون کوچکترین ترسی و تاثیرپذیری از کشورهای دیگر و به شکل مستقل رهبر فرزانه ما تصمیم می‌گیرد و ملت بزرگوار و نیروهای مسلح این فرمان را اجرا می‌کند و نتیجه این می‌شود. 

مهدوی با بیان اینکه این اقدام پیام‌های بسیاری داشت‌، عنوان کرد: از امروز به بعد نگاه دنیا و کشورها به ما عوض خواهد شد. رژیم صهیونیستی قبل از این رجز خوانی داشت و به قدرت پوشالی خود مغرور بود، هیچ کشوری را قبول نداشت و طی ماه‌های گذشته 35 هزار انسان؛ زن، مرد و بچه را به خاک و خون کشید و این یعنی هیچ بویی از انسانیت نبردند. 

وی گفت: خدا را شاکریم به دست نیروهای سلحشور پاسداران انقلاب اسلامی و سربازان ولایت ضربه محکم و کاری به رژیم صهیونیستی، استکبار جهانی و همه‌ دنیای استکبار وارد شد و هیمنه آنها به هم ریخت.  آمادگی لازم برای از بین بردن رژیم صهیونیستی برای همیشه در صورتی که دوباره دست از پا خطا کنند وجود دارد. 

وی به فعالیت‌های بسیج سازندگی اشاره و ضمن تشکر از نیروهای این سازمان، گفت: وجه تمایزی که انقلاب اسلامی و کشور ما با دیگر کشورها دارد، مردمی بودنش است. 

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی بیان کرد: مردمی بودن حاکمیت مستقر در ایران باعث شده که در همه‌ فشارها و مشکلاتی که وجود دارد ولی حاکمیت و انقلاب اسلامی مسیر خود را مقتدرانه طی می‌کند و اگر در اقدام صورت گرفته در مقابل رژیم صهیونیستی موفقیتی داشتیم برخواسته از حمایت مردمی و انقلاب مردمی است. 

مهدوی در ادامه سخنانش افزود: در محاسبات دچار اشتباه نشویم که ما چون موشک داریم پیروز شدیم نه، موشک را همه از جمله اسرائیل و آمریکا هم دارند؛ موشک به عنوان یک پارامتر برای کشور به حساب می‌آید اما برای حاکمیت کافی نیست، پشتوانه مردمی برای حاکمیت مهم است. اگر اسرائیل پشتوانه مردمی می‌داشت باید در برابر یک گروه شبه نظامی موفق می‌بود اما این گونه نیست دلیل هم نداشتن پشتوانه مردمی است. 

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه موشک به علاوه ملت، پیروزی واقعی را سبب می‌شود، تأکید کرد: انقلاب اسلامی ثابت کرد که ملت به تنهایی بالاتر از موشک است و ما این را در هشت سال دفاع مقدس درک کردیم. 

مهدوی گفت: اگر انگیزه و آرمان مشخص و مقدسی داشته باشیم پیروز هستیم. وقتی جایگاه ملت در انقلاب و کشور ما مهم است، ملت رمز پیروزی است. از زمان رهبری امام خمینی(ره) تا مقام معظم رهبری همواره حفظ ملت و پشتوانه مردمی انقلاب اسلامی مورد تأکید قرار گرفته است. 

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه شیرازه و خمیرمایه انقلاب اسلامی، مردم هستند، تأکید کرد: اگر مردم را حفظ کنیم انقلاب ما همان گونه که تاکنون موفق بوده بعد از این هم موفق خواهد بود اگر بر حفظ مردم توجه نداشته باشیم معلوم نیست چه اتفاقی خواهد افتاد. 

وی افزود: حفظ مردم، عمق بخشی انقلاب اسلامی در دل مردم و پیش برندگی انقلاب اسلامی یکی از راه‌هایی که می‌تواند مردم را در صحنه نگه داشته و امید و انگیزه بدهد که مردم همواره پای کار نظام باشند همین کارهایی است که شما  به عنوان بسیج سازندگی انجام می‌دهید. بسیج سازندگی با نگاه جهادی، مقدس، آخرتی و گره‌گشایی از مردم وارد عرصه می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی خطاب به نیروهای سازمان بسیج سازندگی استان، بیان کرد: قدر این روحیه جهادی را بدانید و تلاش کنید حفظ و فرهنگ جهادی به نسل‌های بعد منتقل شود، چراکه انقلاب اسلامی را روحیه جهادی پایدار نگه داشته است. انتظار، توقع و اعتمادی که مردم به بسیج سازندگی دارند متفاوت است و این باعث شده در کنار تمام مشکلات یک روزنه امید مشاهده کنند.

مهدوی با بیان اینکه رمز پیروزی انقلاب اسلامی روحیه جهادی است،گفت: بسیج یعنی انقلاب اسلامی و اگر روحیه جهادی خدشه‌دار و مردم به بسیج بی‌اعتماد شوند، این انقلاب اسلامی است که متضرر خواهد شد. 

انتهای پیام/254/

دیگر خبرها

  • کار شجاعانه ایران برگرفته از آموخته‌های امام خمینی بود
  • تجدید میثاق کارکنان ارتش با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • واکنش جامعه روحانیت مبارز به حمله ایران به اسرائیل /سنگ دشمن را از همان‌جا که پرت کرده بود پاسخ دادیم
  • بیانیه جامعه روحانیت مبارز در مورد پاسخ ایران به اسرائیل: رزمندگان اسلام سنگ دشمن از همان‌جا که پرت کرده بود پاسخ دادند و توان و اراده‌ی دفاع از مظلوم و کوتاه نیامدن از عزّت اسلامی و ایرانی را به اثبات رساندند
  • رمز پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی روحیه جهادی است
  • بسیج سازندگی روزنه امید مردم برای حل مشکلات است
  • تجمع دانشگاهیان قزوینی در حمایت از پاسخ قاطع سپاه پاسداران + عکس
  • امام خمینی(ره): اسرائیل را قابل نمی‌دانیم + کلیپ
  • دیدار خاتمی و موسوی خوئینی ها با کروبی و کلید خوردن انشعاب /واکنش امام خمینی به تشکیل مجمع روحانیون مبارز چه بود؟
  • چرا امام خمینی دعوت آیت الله حکیم را برای هجرت به نجف نپذیرفت؟