Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-18@02:49:14 GMT

فعالیت مرزی ایران و ترکیه از سر گرفته شد

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۲۸۵۱

فعالیت مرزی ایران و ترکیه از سر گرفته شد

سخنگوی گمرک ایران گفت: از ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه صبح امروز، با اجرای پروتکل‌های بهداشتی، کامیون‌های ایرانی و ترکیه‌ای برای تعاملات تجاری از مرز‌های دو کشور، اجازه تردد پیدا کردند.

به گزارش خبر گزاری دانشجو، سید روح اله لطیفی اظهار داشت: پس از پیگیری‌های مستمر مقامات کشورمان با مسئولان ترکیه به ویژه گفتگوی رؤسای جمهور دو کشور، از صبح امروز فعالیت مرز بازرگان به حالت عادی بر گشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی گمرک ایران افزود: از ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه صبح امروز، با اجرای پروتکل‌های بهداشتی، کامیون‌های ایرانی و ترکیه‌ای برای تعاملات تجاری از مرزهای دو کشور، اجازه تردد پیدا کردند.

وی اظهار داشت: همزمان با بازگشایی مرز بازرگان، ملاقات مرزی بین مدیران گمرک بازرگان و گوربلاغ ترکیه برای اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی و سرعت بخشی برای عبور محموله‌های تجاری برگزار می‌شود.

گفتنی است، از سوم اسفندماه مرزهای ترکیه به روی کامیون‌های ایرانی برای ورود به خاک این کشور به دلیل ممانعت از شیوع بیماری کووید ۱۹ ممنوع بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مرز بازرگان تجارت خارجی ترکیه پروتکل بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۲۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت زیرساخت‌های لازم را برای فعالیت بازارچه مرزی ایلام فراهم کرد

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام نیا روز سه شنبه درشصت و پنجمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با تبریک عملیات غرورآفرین "وعده صادق" از رشادت‌های فرزندان دلاور میهن در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح تشکر کرد.

در این جلسه، موضوع احداث بازارچه جدید در مرز مهران با حضور مدیران دستگاه‌های مرتبط بررسی شد.

بهرام‌نیا پس از ارائه گزارشات مدیران کل گمرک، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و منابع طبیعی، بر لزوم هماهنگی همه دستگاه‌ها برای ایجاد ساختمان جدید گمرک و ایجاد زیرساخت‌های لازم تاکید کرد.

استاندار ایلام با تاکید بر لزوم تلاش همه‌جانبه برای جبران عقب‌افتادگی‌ها در این حوزه، از مسئولان مربوطه خواست که وظایف خود را به طور کامل انجام دهند، زیرساخت‌های بازارچه زرباطیه فراهم شود و هماهنگی‌های لازم به عمل آید تا هرچه سریع‌تر از ظرفیت‌های مرزی استفاده شود.

در این نشست که با حضور جمعی از بزرگان ایلات و طوایف برگزار شد، دکتر بهرام‌نیا با اشاره به احترام ویژه به همه اقوام، ایلات و طوایف استان، بر لزوم بهره‌مندی عادلانه همه‌ی مردم استان از امتیازات مرزنشینی تاکید کرد.

استاندار ایلام با اشاره به احداث ۱۸ کیلومتر راه دسترسی در بازارچه چنگوله (شهابی) و تامین زیر ساخت‌هایی با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال، بر نگاه حمایتی دولت از تمام بازارچه‌ها و ظرفیت‌های تجاری در مرزهای استان تاکید کرد.

بهرام‌نیا با اشاره به لزوم هماهنگی با طرف عراقی برای افزایش همکاری‌های اقتصادی در مرزها، به معاونت اقتصادی استانداری برای پیگیری این موضوع از طریق وزارت امور خارجه ماموریت داد.

وی با تاکید بر رفع موانع تولید، گفت: حمایت از تولید و تولیدکنندگان در اولویت دولت سیزدهم است و بخش خصوصی یاری‌گر دولت در بحث صادرات و تولید است.

همچنین در این جلسه، استاندار ایلام با توجه به سخنان مطرح شده توسط تعدادی از متولیان بخش خصوصی استان، برای رفع مشکلاتِ سر راه آن‌ها در حوزه تولید، اشتغال و گردشگری سلامت، دستورات لازم را صادر کرد.

کد خبر 6080186

دیگر خبرها

  • واکنش معنادار تحلیلگر ترکیه‌ای ازنبوغ ایرانی مقابل هیاهوی اسرائیل
  • گمرک استان کرمانشاه به دنبال تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • حمایت قاطع اردوغان از ایران | اسرائیل صبر ایرانی ها را لبریز کرد
  • رویکردگمرک کرمانشاه تسهیل و تسریع در انجام تشریفات ترخیص کالا است
  • دولت زیرساخت‌های لازم را برای فعالیت بازارچه مرزی ایلام فراهم کرد
  • سخت گیری افغانستان برای تردد ناوگان ایرانی
  • گردشگران بلاروس می‌توانند بدون روادید به ایران سفر کنند
  • افزایش ۱۸۴ درصدی عبور کالا از پایانه مرزی آستارا در سال ۱۴۰۲
  • جزییات اجرای پروژه های برون مرزی در حوزه برق و آب
  • درخواست رئیس کل گمرک برای تعیین تکلیف مدیریت هماهنگ مرزی