Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل منابع طبیعی گیلان گفت: وجود شاخ و برگ های خشکیده و مواد سوختنی فراوان در کف جنگل ها و مراتع، کاهش رطوبت، افزایش دما و وزش باد گرم و بدتر از آن بی توجهی، زمینه وقوع آتش سوزی در طبیعت را فراهم می کند.

محسن یوسف پور با اشاره به افزایش دما و احتمال وزش باد گرم در بعضی ساعات در استان گیلان طی امروز، تاکید کرد: گردشگران، دامداران و حاشیه نشینان جنگل ها و مراتع از روشن کردن آتش و یا رها کردن آتش افروخته در عرصه های طبیعی استان به جد بپرهیزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وجود شاخ و برگ های خشکیده و مواد سوختنی فراوان در کف جنگل ها و مراتع، کاهش رطوبت، افزایش دما و وزش باد گرم و بدتر از آن بی توجهی، زمینه وقوع آتش سوزی در طبیعت را فراهم می کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان تصریح کرد: به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ها ابلاغ شده تا تمهیدات لازم را برای مقابله با هر حادثه احتمالی در این زمینه فراهم کنند.

بوسف پور با بیان اینکه متاسفانه ۲۵۶ فقره حریق در سال ۹۸ داشتیم که ۵۰۱ هکتار از اراضی جنگلی ما را درگیر کرد، گفت: البته حریق ها سطحی بود و آسیب جدی به درختان جنگلی وارد نشده است.

وی یادآور شد: سامانه ۱۵۰۴ امداد جنگل ها و مراتع، به طور شبانه روزی آماده پاسخگویی و دریافت گزارش مردم عزیز از هرگونه اتفاق در عرصه های طبیعی استان است./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۳۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی در جنگل مرزن‌آباد چالوس

عبدالله شمس ناتری از وقوع یک فقره آتش سوزی در بخشی از جنگل‌های منطقه در حوالی "نوکرس" یکی از روستا‌های بخش مرزن آباد خبر داد.

به گزارش ایرنا، وی افزود: این آتش سوزی در ساعت ۱۴ امروز به وقوع پیوست و پس از بروز این آتش سوزی نیرو‌های یگان حفاظت، اهالی روستا و حامیان طبیعت دوست راهی محل آتش سوزی شدند.

وی اظهار داشت: مکان آتش سوزی تا شهر مرزن آباد بیش از یک ساعت فاصله دارد منتهی به علت ترافیک پرحجم در جاده کندوان اعزام نیرو‌های برای خاموش کردن آتش مدت بیش از ۲ ساعت زمان برد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس گفت: این آتش سوزی از نوع سطحی بوده و به علت وزش باد، آتش به گستره‌ای از پوشش جنگلی این منطقه سرایت کرده است.

اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس حدود ۱۵۶ هزار هکتار عرصه طبیعی و مرتعی زیر پوشش دارد.

بخش مرزن آباد چالوس با برخورداری از یک نقطه شهری و ۱۰۰ نقطه روستایی در مسیر جاده کندوان قرار دارد.

دیگر خبرها

  • جزییات جدید از قطع درختان جنگل‌های هیرکانی از زبان یک حقوقدان: تخلف شرکت برق مازندران در ماجرای قطع درختان الیمالات/ حداقل جرم اداره‌کل منابع طبیعی، کوتاهی در انجام وظایف است
  • کاشت سالانه ۸۰ میلیون نهال؛ آیا مشابه جنگل‌های شمال در خوزستان ساخته می‌شود؟
  • آتش سوزی یک هکتار از جنگل‌های تالش
  • آتش به جان جنگل‌های مرزن آباد افتاد
  • آتش گرفتن یک هکتار از جنگل‌های شهرستان تالش
  • مهار آتش سوزی یک هکتار از جنگل های تالش
  • آتش سوزی در جنگل مرزن‌آباد چالوس
  • هشدارمحیط زیست گیلان/ از روشن کردن آتش در مناطق جنگلی خود داری کنید
  • آتش به جان جنگل‌های مرزن آباد چالوس افتاد
  • هشدار آتش سوزی در عرصه های طبیعی و جنگلی گیلان