Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@23:41:11 GMT

افتتاح ۳ پروژه ملی از سوی رئیس‌جمهور

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۳۰۵۷

افتتاح ۳ پروژه ملی از سوی رئیس‌جمهور

رئیس‌جمهور از طریق ویدئوکنفرانس چند طرح ملی در بوشهر و آذربایجان غربی را افتتاح کرد. ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز(پنج شنبه 15 خرداد) از طریق ویدئو کنفرانس چند طرح ملی را افتتاح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی: نباید اجازه دهیم تحریم‌های ظالمانه آمریکا در توسعه روابط اقتصادی خللی ایجاد کندروحانی:‌ شرکت‌های سرمایه گذاری استانی به طور منظم به دارندگان سهام گزارش دهند

بهره برداری از واحد یک بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه، بهره برداری از طرح‌های افزایش ظرفیت، توسعه و بهینه سازهای پست‌های برق استان بوشهر و بهره برداری از سد اشنویه (چپرآباد) از طرح‌هایی بود امروز با دستور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس در مجموعه حافظیه سعدآباد به بهره برداری رسید.

روحانی پیش از افتتاح نیروگاه شماره یک بخش بخار سیکل ترکیب عسلویه، گفت: از ورزارت نیرو و شرکت‌های فعال، مهندسین و کارگرانی که در این زمینه زحمت کشیدند، تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه مردم بدانند این افتتاح متعلق به دولت نیست، بلکه به همه آن‌هایی تعلق دارد که شبانه‌روز در طول این سه سال تلاش کردند، اظهار داشت: دولت تجهیزات و اعتبارات این پروژه را تأمین کرده و این پروژه، اقدامی ملّی است و همه درست به دست دادند تا این پروژه به این نقطه مطلوب برسد.

رئیس جمهور در ادامه، طرح‌های اصلاح و بهینه سازی پروژه‌های شبکه توزیع برق استان بوشهر و یک سد اُشنویه را در استان آذربایجان غربی افتتاح کرد.

این خبر در حال تکمیل است...

انتهای پیام/

R1373/P/S1,15/CT11 واژه های کاربردی مرتبط دولت دوازدهم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دولت دوازدهم دولت دوازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۳۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات پروژه اوما اویا سریلانکا؛ شاهکار مهندسان ایرانی

پروژه چند منظوره سد و نیروگاه «اومااویا» سریلانکا که مراحل طراحی و ساخت آن توسط شرکت‌های ایرانی انجام شده است، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های حوزه صادرات خدمات فنی-مهندسی کشور در زمینه‌های سدسازی، انتقال آب و تولید برق با حضور روسای جمهور ایران، سریلانکا، وزیر نیرو، وزیر نفت، وزیر امور خارجه، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) و تعدادی از مسئولین عالی رتبه دو کشور به شکل رسمی افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)، پروژه چند منظوره سد و نیروگاه «اوما اویا» که تماماً توسط شرکت‌های ایرانی انجام شده است به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی کشورمان در زمینه‌های سدسازی، انتقال آب و تولید برق امروز چهارشنبه (۵ اردیبهشت ماه) با حضور روسای جمهور ایران و سریلانکا، وزیر نیرو، وزیر امور خارجه، وزیر نفت، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) و تعدادی از مسئولین دو کشور افتتاح و به بهره برداری رسید.

ایران به عنوان یک کشور پیشرو در صنعت آب و برق، جایگاه نخست منطقه را در صدور خدمات فنی و مهندسی در این صنعت دارد و این امر بیانگر دانش و توان بالای فنی و مهندسی متخصصان کشورمان و شرکت‌های ایرانی من جمله قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) می‌باشد.

توان فنی و مهندسی کشور در حوزه ابزار‌های مدیریت منابع آب از جمله شبکه آبیاری زهکشی، تونل‌ها و سدسازی نیز ۱۰۰ درصد بوده و ایران در بین چهار کشور برتر جهان در این حوزه قرار دارد. در این بین رویکرد دولت مبتنی بر توسعه دیپلماسی منطقه ای، از جمله مهمترین راهبرد‌هایی است که به ارتقاء صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور از جمله صنعت آب و برق کمک شایانی کرده است.

با اجرای طرح چند منظوره اوما اویا که در ۲۳۰ کیلومتری شرق کلمبو، پایتخت کشور سریلانکا احداث شده است با آب مازاد رودخانه‌های اوما اویا و ماهوتوتیلا اویا واقع در استان اووا «UVA» برای توسعه کشاورزی به منطقه کم آب همین استان منتقل می‌شود، این در حالی است که هم زمان با تحقق این هدف، تولید انرژی از طریق نیروگاه زیر زمینی به ظرفیت ۱۲۰ مگاوات انجام خواهد شد.

تولید ۲۹۰ گیگاوات ساعت انرژی در سال، تأمین آب مورد نیاز ۵۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی منطقه خشک جنوب شرقی سریلانکا و انتقال ۱۴۵ میلیون متر مکعب آب از منطقه پرباران به مناطق خشک از جمله اهداف این پروژه بوده که توسط شرکت فراب و به همت متخصصان و مهندسان ایرانی در کشور سریلانکا به مرحله اجرا و بهره برداری رسیده است.

این پروژه که از نظر اجرای ۲۴ کیلومتر تونل با دو دستگاه TBM بدون دسترسی میانی در شرایط بسیار سخت زمین شناسی و وجود جریان‌های آبی پرفشار، حفاری یکی از بلندترین شفت‌های (تونل های) عمودی دنیا در نیروگاه ابی به طول ۶۱۸ متر، اجرای پوشش فلزی شفت عمودی به وزن تقریبی ۱۰۰۰ تن به صورت معلق و نصب و احداث نیروگاه در حفره و فضا‌هایی در عمق ۷۵۰ متری زمین که به آن مقار می‌گویند، جزو پروژه‌های منحصر به فرد مهندسی محسوب می‌شود.

مجری ایرانی این پروژه به دلیل رویکرد مسئولانه نسبت به جوامع محلی موفق شده اند در سال ۱۴۰۱ نشان عالی مسئولیت اجتماعی را دریافت کنند، همچنین بر اساس اعلام انجمن بین المللی تونل سازی و فضا‌های زیرزمینی ITA، پروژه چند منظوره اوما اویا در بین چهار پروژه منتخب نهایی در بخش پروژه‌های ۵۰ تا ۵۰۰ میلیون یورویی در سال ۲۰۲۰ میلادی قرار گرفت. یکی دیگر از افتخارات در ساخت این سد چندمنظوره این بود که با وجود سختی‌های بسیار زیاد فرآیند ساخت سد، هیچگونه خسارت جانی و مالی نداشته و تمامی استاندارد‌های زیست محیطی و بهداشتی مرتبط با پروژه‌های سدسازی نیز در این خصوص رعایت گردیده است.

پروژه چند منظوره اوما اویا، منحصر به فرد‌ترین پروژه‌های مهندسی ایران در سریلانکا با حضور روسای جمهور دو کشور به بهره برداری رسید.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در مراسم افتتاح پروژه چندمنظوره سد و نیروگاه «اومااویا» را که شاهکار مهندسان ایرانی در دل سریلانکاست، گفت: اجابت دعوت رئیس جمهور محترم سریلانکا و حضور در این کشور برای بهره برداری از نماد دوستی دو کشور برای من افتخار آمیز است. آنچه از طرح بزرگ و چند منظوره سریلانکا مهم‌تر است تحقق اراده دو کشور ودو ملت است، که می‌خواهند رفاه و آسایش و بهتر زیستن را برای خود رقم بزنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه تأمین مالی پروژه از سوی کشور سریلانکا و نیروی فنی و مهندسی از سوی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت، اظهار داشت: پیگیری این پروژه از سوی کشور دوست سریلانکا بود و انتقال علم و دانش ایرانی به سرزمین سریلانکا صورت گرفت.

وی ادامه داد: سد و طرح بزرگ اومااویا گرچه امروز به عنوان ابر پروژه بهره برداری می‌شود ولی آنچه مهم‌تر است همبستگی همدلی وهمراهی دوکشور وملت در آسیاست.

رییس جمهور تصریح کرد: جمهوری اسلامی با توانمندی فنی ومهندسی که از آن برخودار است در بیش از ۲۰ کشور جهان طرح‌ها وپروژه‌های بزرگ برق و ابی را اجرایی می‌کند.

آیت الله رئیسی ادامه داد: مغرب زمین می‌خواست القا کند که فقط دانش و تکنولوژی در اختیار آنهاست ولی دستان توانای متخصصین و دانشمندان ایرانی امروز نه فقط در ایران بلکه در سراسر قاره اسیا و در کشور‌های منطقه کار‌های بزرگی را رقم زده و در حال رقم زدن است.

وی تصریح کرد: دشمن نمی‌خواست ما پیشرفت کنیم، اما ملت ما اراده کرد که پیشرفت کنیم. خواست و اراده ملت بزرگ ایران تحقق پیدا کرد و دشمن ناکام ماند.

وی خطاب به رئیس جمهور سریلانکا گفت: جمهوری اسلامی آمادگی دارد در پیشرفت کشور سریلانکا شریک شود و همه تجربیات خویش را که نتیجه ۴۵ سال مجاهدت مردان و زنان ایرانی است با شما به اشتراک بگذارد. ما آمادگی داریم در پروژه‌های بزرگ سریلانکا با صدور خدمات فنی و مهندسی ایران در پیشرفت کشور سریلانکا شرکت کنیم.

tags # سید ابراهیم رئیسی سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • جزئیات پروژه اوما اویا سریلانکا؛ شاهکار مهندسان ایرانی
  • هاشمی: مراسم تجلیل از قهرمانان در سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد/ نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم
  • ۳ پروژه سفر دولت به لرستان در حوزه آب نیازمند اعتبار هستند
  • وعدۀ افتتاح ورزشگاه خرم‌آباد در سفر دوم رئیس‌جمهور
  • این پروژه نماد همبستگی، تقویت دوستی و مایه افتخار دولت ایران و سریلانکا است
  • افتتاح طرح چندمنظوره اومااویا در سریلانکا با حضور رئیس جمهور
  • رئیسی فردا یک سد در سریلانکا افتتاح می‌کند
  • تمرکز جدی بر اجرای طرح مولدسازی و مصوبات سفر رئیس جمهور
  • تمرکز جدی بر اجرای طرح مولدسازی اموال مازاد دولت و مصوبات سفر رئیس جمهور
  • افتتاح ۴ پروژه در بافت و تحول در اشتغال منطقه توسط گروه مالی گردشگری