Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلام حیدر زورقی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: با ورود موج سوم ملخ صحرایی به سیستان و بلوچستان، تاکنون ۱۵۶ هزار و ۳۶۷ هکتار از مراتع سیستان و بلوچستان علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با این آفت از ۵ آبان ماه سال گذشته با توجه به گزارش ارسالی از سازمان خواروبار کشاورزی (فائو) مبنی بر هجوم موج سوم دسته‌های ملخ در استان سیستان و بلوچستان آغاز شده است، افزود: ملخ یکی از مهمترین آفات عمومی است که در صورت عدم کنترل آفت خسارت جبران ناپذیری به محصولات زراعی و باغی وارد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه کماکان کار مبارزه با ملخ‌های صحرایی مهاجر در ۱۵ شهرستان این استان ادامه دارد، بیان داشت: ۹۶ هزار و ۷۳۶ هکتار از سطح سمپاشی شده مراتع در جنوب سیستان و بلوچستان علیه ملخ پوره و ۵۹ هزار و ۶۳۱ هکتار علیه ملخ بالدار بوده است.

وی با اشاره به اینکه از کشاورزان عزیز خواهشمندیم در صورت مشاهده این آفت مراتب را به نزدیک ترین مرکز جهاد کشاورزی اطلاع رسانی کنند، تصریح کرد: شهرستان‌های نیکشهر با ۲۷ هزار و ۴۷۰ هکتار، ایرانشهر با ۲۱ هزار و ۹۶۰ هکتار و بمپور با ۲۴ هزار و ۲۰۰ هکتار بیشترین سطح مبارزه با این آفت را در سیستان و بلوچستان به خود اختصاص داده‌اند.

زورقی گفت: با توجه به اینکه ملخ‌های مهاجم، بال دار و نابالغ بوده و برای رشد و بلوغ مصرف غذایی بالایی دارند از این رو محصولات زراعی و باغی به خصوص نخیلات و مرکبات که سطح وسیعی از کشاورزی منطقه را به خود اختصاص داده‌اند، در معرض آسیب بوده که پایش های مستمر و مبارزه به موقع تاکنون باعث شده است که خسارتی به این بخش وارد نشود.

کد خبر 4941315

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ملخ صحرایی ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد شیوع کرونا گرگان سالروز ارتحال امام خمینی قزوین ایلام بیرجند آتش سوزی عید سعید فطر امام خمینی ره ستاد مقابله با کرونا سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۳۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، غلامحسین تیموری گفت: مبادلات این مدت محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشت.
وی بیان کرد: از مجموع مبادلات مرزی محصولات بخش کشاورزی واردات ۳۹ هزار و ۲۲۵ تن کالا‌های شامل برنج، موز و کنجد و بیش‌از ۴۴ هزار و ۱۹۸ تن صادرات محصولات کشاورزی عمدتا شامل انواع خرما، گوجه فرنگی، هندوانه و سیب درختی و سایر خشکبار است.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان ترانزیت محصولات کشاورزی در یک ماه اول امسال که از مرز‌های رسمی انجام شده را هزار و ۱۱۶ تن اعلام کرد.
وی گفت: سیمای کشاورزی سیستان و بلوچستان بسیار توانمند و دارای ظرفیت‌های زیادی است وباغبانی، زراعت و شیلات مهمترین ظرفیت‌ها برای توسعه صادرات بخش کشاورزی این استان بشمار می‌رود.
تیموری بیان کرد: سیستان و بلوچستان به دلیل دسترسی به بازار‌های افغانستان و پاکستان و حوزه خلیج فارس فرصت بی‌نظیری را برای صادرات محصولات کشاورزی و در نتیجه ارزآوری و فرصت‌های شغلی جدید برای استان و کشور داراست.
وی ادامه داد: همچنین سیستان و بلوچستان در زمینه تولید محصولات باغی بویژه گرمسیری و استوایی بی‌نظیر است و تنها نقطه در کشور است که می‌تواند با تولید محصولاتی نظیر موز و تامین نیاز داخلی به حذف خروج ارز و واردات محصولات کشاورزی که به کشور تحمیل می‌شود کمک کند.

دیگر خبرها

  • خودکفایی درتولید بذرگندم درسیستان وبلوچستان،اولویت جهادکشاورزی
  • چهارشنبه این هفته سیستان وبلوچستان ودغدغه‌های شما هم استانی‌ها
  • مبادله ۸۴ هزارو ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی درمرز‌های رسمی سیستان وبلوچستان
  • خسارت ۱۸۴ میلیاردی بارندگی به بناهای تاریخی سیستان‌وبلوچستان
  • خرید۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • حضور ۹۲ هزار و ۳۴۶ نوآموز در سال تحصیلی جدیددرسیستان وبلوچستان
  • خسارت میلیاردی سیل به بخش کشاورزی سیستان‌وبلوچستان
  • برق تمامی روستا‌های سیلزده جنوب سیستان وبلوچستان وصل شد
  • گرامیداشت یادوخاطره شهدای عرصه هویت ملی سیستان وبلوچستان
  • بازسازی جاده‌های دسترسی به مزارع وقنات،جنوب سیستان وبلوچستان