Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@20:26:27 GMT

سرقت اطلاعات و اخاذی با ساخت اپل آی‌دی

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۳۱۴۹

سرقت اطلاعات و اخاذی با ساخت اپل آی‌دی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، یکی از شگردهای کلاهبرداری در فضای مجازی و واقعی، چاپ کارت اپل آی‌دی در داخل کشور و انتساب آن به شرکت اپل است. با این حربه که ایمیل و پاسخ به سئوالات امنیتی در اختیار سازنده کلاهبردار اپل آی‌دی است و به غیر از نام کاربری و رمز، مابقی اطلاعات روی کارت غیرواقعی است، بنابراین پس از گذشت زمانی مشخص صادرکننده کارت اقدام به تغییر رمز می‌کند و آنطور که پلیس فتا هشدار داده، سایت‌های پشتیبان طراحی‌شده توسط کلاهبرداران یا ارایه‌دهندگان خدمات iOS، هنگام مراجعه کاربران، مبالغ هنگفتی دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاربر آیفون و آیپد پس از قطع اتصال به سرویس‌ها و اطلاعات شخصی ذخیره‌شده در فضای ابری شرکت اپل، موفق به بازیابی رمز بر اساس ایمیل یا سوالات امنیتی نخواهد بود. وقتی کاربران گرفتار این مشکل می‌شوند، جهت بازیابی رمز عبور ناگزیر هستند به برخی فروشندگان و ارائه‌دهندگان خدمات iOS مراجعه کنند و آنها از نداشتن آگاهی و اطلاعات خریداران سوءاستفاده کرده و برای ساخت یک اپل آی‌دی رایگان رقم‌های چند ده هزار تا چند صد هزار تومانی دریافت می‌کنند.

با توجه به این‌که کارکرد اپل آی‌دی باعث می‌شود کسی که این اپل آی‌دی را با توجه به سوالات امنیتی ساخته است، به تمامی اطلاعات iOS از طریق شبکه ابری (iCloud) دسترسی داشته باشد، پلیس فتا هشدار داده که کاربران به‌هیچ عنوان در خرید iOSها اقدام به خرید یا دریافت رایگان اپل آی‌دی از فروشندگان نکنند، زیرا برای دریافت Apple ID  نیازی به پرداخت قیمت‌های غیرمعقول و دریافت کارت نیست، بلکه به رایگان از طریق فضای مجازی قابل ایجاد است.

البته در اقدام جدیدی که توسط اپل صورت گرفته است،  ساخت اپل آی‌دی با شماره ایرانی امکان‌پذیر نیست . درواقع اپل برای افزایش امنیت حساب‌های خود، از کاربران هنگام ساخت حساب کاربری اپل یا همان اپل‌ آی‌دی، کد تایید می‌خواهد که دریافت این کد برخلاف معمول که از طریق ایمیل هم انجام می‌شد، نیازمند شماره تلفن است که با برقراری تماس یا پیامک این کد را ارسال کند.

 اما از آنجایی که به دلیل تحریم‌های آمریکا، شماره ایران در لیست شرکت‌ اپل نیست، کاربران نمی‌توانند با وارد کردن شماره، کد تاییدی دریافت کنند. البته اقداماتی که علیه توسعه‌دهندگان برنامه‌های iOS در ایران و اپلیکیشن‌های ایرانی با تحریم‌های وضع‌شده علیه ایران اتفاق افتاده، با وجود شکایت‌ها و اقدامات قانونی نتیجه‌ای نداده و باید دید مشکل شماره تلفن برای کاربران ایرانی، چطور به دست شرکت‌ها چاره‌ می‌شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: فضای مجازی اپلیکیشن کلاهبرداری آیفون اپل آی دی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۳۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ کدهای دستوری دریافت رمز دوم پویا تمامی بانک‌ ها

تین نیوز

از سالهای گذشته، با ابلاغیه جدید بانک مرکزی و شاپرک برای مقابله با فیشینگ و دیگر کلاه برداری های اینترنتی، بانک ها موظف شدند رمزی تحت عنوان رمز دوم پویا را در اختیار مشتریان قرار دهند. این رمز که غالباً در یک نرم افزار از سوی بانک تولید می شود و حداکثر هر ۱۲۰ ثانیه یک بار (بسته به بانک) منقضی شده و رمز جدیدی تولید می شود.

به گزارش تین نیوز ، برای افرادی که گوشی هوشمند ندارند، امکان گرفتن رمز پویا از طریق پیامک وجود دارد. در واقع بانک ها و موسسات اعتباری، در راستای ارتقاء سطح امنیت تراکنش های اینترنتی از قبیل خرید و کارت به کارت، امکان گرفتن رمز دوم پویا یا رمز یکبار مصرف را فراهم کرده اند و با استفاده از این رمز، کلاهبرداران قادر به دریافت اطلاعات حساب بانکی افراد و خالی کردن آن نخواهند شد.

کدهای دستوری برای دریافت رمز پویا از بانک ها:

- بانک ملی ایران: #737*60*

- بانک ملت: ارسال 4 رقم آخر شماره کارت به 30003303

- بانک مسکن: ارسال 4 رقم آخر شماره کارت به 10002516

- بانک تجارت: #788*88*

- بانک سپه: ارسال شماره 16 رقمی کارت بانکی*کد ملی*1  به6715014

- بانک صادرات: #719*

- بانک پاسارگاد:#720*

- بانک ایران زمین: ارسال عدد 10 به شماره 300006905

- بانک رفاه کارگران: کد دستوری #713*

- بانک سینا: ارسال پیامک به 727

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • دستگیری مردی که به بهانه شرکت در مراسم ترحیم مادرش به زنان تعرض می‌کرد
  • تعرض به زنان به بهانه شرکت در مراسم ترحیم
  • هشدار/ این دو موبایل دیگر بروزرسانی دریافت نخواهند کرد
  • آزار زنان در مراسم ترحیم؛ متهم به مادرمرده هم رحم نکرد | مرد موطلایی از طعمه‌ها فیلم سیاه می‌گرفت
  • بروزرسانی های اساسی واتساپ در راه است
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • ◄ کدهای دستوری دریافت رمز دوم پویا تمامی بانک‌ ها
  • نوآوری‌های ادامه‌دار با کمک هوش مصنوعی / ساخت دوربین و سمعک پردازشگر صدا و تصویر
  • خبر خوش برای طرفداران شیائومی/ اطلاعات بیشتری از پرچمدار ردمی لو رفت!
  • اخاذی و کلاهبرداری از داوطلبان کنکور