Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@11:09:25 GMT

کاهش محسوس دمای هوا از امروز در اردبیل

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۳۲۳۳

کاهش محسوس دمای هوا از امروز در اردبیل

سیاوش محمدی، مدیر کل هواشناسی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: از امروز پنج شنبه ۱۵ خرداد با نفوذ زبانه‌های پرفشار شاهد وزش باد خزری گاهی تند (بویژه در نواحی شمالی استان) و کاهش محسوس دمای هوا خواهیم بود.

او افزود: با توجه به تداوم استقرار پرارتفاع جنب حاره‌ای روی ایران همچنان طی روز‌های پایانی هفته جاری جوی پایدار در استان اردبیل حاکم خواهد بود؛ بر این اساس آسمان استان در اکثر اوقات صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: طی روز شنبه با نفوذ سامانه ناپایدار در غالب مناطق استان (بویژه نیمه شمالی استان) شاهد افزایش ابرناکی، کاهش نسبی دما، وزش تندباد موقتی، رخداد مه و رگبار باران و یا رعد و برق (در نواحی مستعد بارش تگرگ و اصابت صاعقه) خواهیم بود.

محمدی افزود: این سامانه بارشی طی روز یکشنبه هفته آینده تضعیف شده، ولی همچنان در برخی از نواحی استان اردبیل احتمال رخداد رگبار باران و یا رعد و برق وجود خواهد داشت.

او افزود: مجدداً از روز دوشنبه جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما در غالب مناطق استان اردبیل حاکم خواهد شد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی اردبیل وضعیت آب و هوا کاهش دما استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۳۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای مازندران

هواشناسی مازندران با صدور هشدار سطح نارنجی اعلام کرد: با شکل گیری جریانات شمالی همراه با عبور موج از عصر دوشنبه  تا اواخر وقت سه‌شنبه  بارش باران (در ارتفاعات بالای ۲۵۰۰ متر با بارش برف)، وزش باد نسبتاً شدید، کاهش دما، احتمال رعدوبرق و تگرگ در استان خواهیم داشت.

بارش‌ها در ارتفاعات از مقدار و شدت بیشتری برخوردار است.

لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید، اختلال در تردد محور‌های کوهستانی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، افزایش حجم آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، صاعقه، ریزش سنگ در نواحی کوهستانی، احتمال خسارت به پوشش خزانه برنج از پیامد‌های این سامانه است.

توصیه می‌شود شهروندان عدم اسکان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها و عدم استقرار در مناطق مرتفع، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت بویژه چادر‌های مسافرتی و پوشش خزانه برنج و و سایر اقدامات پیشگیرانه را مدنظر قرار دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • هوای خنک در راه استان خراسان رضوی است
  • دمای هوای خراسان رضوی خنک می‌شود
  • کاهش محسوس علاقه پسران به دانشگاه ها؟!
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در مازندران
  • تداوم شرایط جوی ناپایدار و بارش باران در اردبیل
  • وزش باد و بارندگی شدید برای امروز عصر و کاهش ۱۰ درجه دما برای فردا در قم
  • کاهش محسوس دما طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در گلستان
  • هواشناسی مازندران هشدار نارنجی صادر کرد
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای مازندران
  • پیش‌بینی بارش باران در کرمانشاه/دمای هوا کاهش می‌یابد