Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: سخنگوی سازمان ملل متحد در پاسخ به خبرنگار ایرنا از وضع محدودیت‌های مسافرتی و روادیدی برای برخی دیپلمات‌ها و نمایندگی‌های کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران توسط دولت آمریکا ابراز نگرانی کرد.
به گزارش خرداد به نقل از  ایرنا روز چهارشنبه در نشست خبری روزانه استفان دوجاریک پرسید: یک جلسه غیررسمی فوری کمیته روابط با کشور میزبان در روز جمعه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می‌رسد درباره برخی محدودیت‌ها برای دیپلمات‌ها و نمایندگی‌ها باشد. آیا دبیرکل با کشور میزبان تماسی داشته است یا نظری درباره حل این مشکل سیاسی دارد؟
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: حتما، در واقع می‌توانم تایید کنم که کمیته کشور میزبان در روز جمعه به صورت مجازی برگزار خواهد شد تا درباره موضوعات مختلفی همچون محدودیت‌های مسافرتی اعمال شده بحث کنند.
دوجاریک افزود: ما درباره آنچه که برخی نمایندگی‌ها با آن مواجه هستند همچون محدودیت‌های مسافرتی و روادیدی، بسیار نگران هستیم.
وی ادامه داد: مقامات ارشد در همه سطوح شامل دبیرکل سازمان ملل متحد، با مقامات کشور میزبان برای یافتن راه حلی در این زمینه تحت چارچوب توافقنامه مقر سازمان در تعامل هستند.
وزارت خارجه آمریکا برای دیپلمات‌های برخی از نمایندگی‌های کشورهایی همچون جمهوری اسلامی ایران محدودیت تردد در شهر نیویورک وضع کرده است که محدودیت پیشین ۲۵ مایلی را به یک محدودیت حدود ۵ مایلی تبدیل می‌کند.
همچنین با وضع مقررات روادیدی خاص، مانع حضور مقامات یا هیات‌های ایرانی در نشست‌های مربوط به سازمان ملل متحد می‌شوند که سال گذشته شاهد مخالفت با صدور روادید برای محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی بودیم.
همچنین برای بخش زیادی از هیات همراه حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری که برای شرکت در هفتاد و چهارمین نشست عالی رتبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده بود، روادید صادر نشد. برچسب ها: سازمان ملل ، دیپلمات‌های ایرانی در سازمان ملل

منبع: خرداد

کلیدواژه: سازمان ملل دیپلمات های ایرانی در سازمان ملل سازمان ملل متحد کشور میزبان نمایندگی ها دیپلمات ها محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۳۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست مسکو از طرف‌های درگیر در منطقه

وزارت امور خارجه روسیه در پی پاسخ مشروع ایران به اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه ساختمان کنسولگری ایران در دمشق، نسبت به تشدید تنش‌ها در منطقه ابراز نگرانی کرده و از طرفین خواست خویشتن‌داری کنند.

به گزارش ایسنا، در پی عملیات «وعده صادق» ایران علیه رژیم صهیونیستی که در آن نقاطی از اراضی اشغالی در پاسخ به اقدام متجاوزانه‌اش علیه کنسولگری ایران مورد حمله موشکی و پهپادی ایران قرار گرفت، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما نسبت به بروز یک نقطه تنش خطرناک دیگر در منطقه ابراز نگرانی می‌کنیم و خواستار خویشتن‌داری هستیم.

در این بیانیه آمده است: مسکو خواستار خویشتنداری طرف‌های درگیر در خاورمیانه است تا از تشدید تنش در منطقه خودداری شود. ما نهایت نگرانی خود را در مورد تشدید خطرناک اوضاع در منطقه ابراز می کنیم. بارها هشدار داده‌ایم که حل‌وفصل نکردن بحران‌های متعدد در خاورمیانه، به ویژه در منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل که اغلب با اقدامات تحریک‌آمیز غیرمسئولانه دامن زده می‌شود، منجر به افزایش تنش خواهد شد.

مسکو همچنین گفت: ما از همه طرف‌های درگیر می‌خواهیم که خویشتن داری نشان بدهند. امیدواریم کشورهای منطقه مشکلات موجود را از طریق ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک حل کنند. ما مشارکت سازنده بازیگران بین المللی را در این امر مهم می‌دانیم.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بامداد امروز در بیانیه‌ای درباره این حمله اعلام کرد: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی ده‌ها فروند موشک و پهپاد شلیک کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه
  • درخواست مسکو از طرف‌های درگیر در منطقه
  • نمایندگی ایران در ژنو: واکنش ایران، اقدام مشروع و دفاع از خود است
  • ایران در استفاده از حق ذاتی خود برای دفاع دریغ نخواهد کرد
  • ابراز نگرانی دوحه نسبت به تحولات منطقه
  • اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل بود
  • نمایندگی ایران در سازمان ملل: اقدام نظامی ایران مبتنی بر دفاع مشروع بود
  • اقدام نظامی ایران براساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل بود
  • نمایندگی ایران با هشدار به اسرائیل: اقدام نظامی بر اساس بند ۵۱  منشور سازمان ملل بود
  • اقدام نظامی بر اساس بند ۵۱  منشور سازمان ملل بود