Web Analytics Made Easy - Statcounter

اداره کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی پیش بینی کرد که طی پنج روز آینده سرعت وزش باد در برخی از استان‌ها سبب خیزش گرد و خاک می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان و بر اساس اعلام اداره کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی (امروز ۱۵ خرداد) در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود. در بعدازظهر امروز نیز در ارتفاعات زاگرس مرکزی ابرناکی و رگبار پراکنده باران دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عصر فردا ۱۶ خرداد نیز در شمال آذربایجان شرقی، ارتفاعات اردبیل، ارتفاعات شرقی استان‌های چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات جنوبی اصفهان، غرب هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان و برخی نقاط گلستان رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

روز شنبه ۱۷ خرداد در آذربایجان شرقی، نیمه شمالی آذربایجان غربی، اردبیل، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات سمنان و ارتفاعات شرقی تهران رگبار باران گاهی با رعد و برق دور از انتظار نیست. این وضعیت روز یکشنبه ۱۸ خرداد در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات شمالی سمنان و ارتفاعات شرق تهران پیش‌بینی می‌شود.

بنا به این اعلام روز دوشنبه ۱۹ خرداد نیز در شمال خراسان رضوی، شرق خراسان شمالی و شرق هرمزگان رگبار پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: طی پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور سرعت وزش باد قابل ملاحظه است و در برخی نقاط به ویژه در مناطقی از شرق و جنوب شرق، مرکز، جنوب و جنوب غرب می‌تواند موجب خیزش گرد و خاک شود. از روز شنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی کاهش دما در نوار شمالی کشور رخ می‌دهد و تا اواسط هفته آینده این هوای خنک در نوار شمالی کشور ماندگار است همچنین از بعدازظهر امروز ۱۵ خرداد تا روز سه‌شنبه ۲۰ خرداد خلیج فارس و روزهای شنبه و یکشنبه ۱۷ و ۱۸ خرداد دریای خزر مواج است.

در این گزارش درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده آمده است: آسمان تهران فردا ۱۶ خرداد صاف همراه با وزش باد و در بعدازظهر افزایش باد با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۸ درجه سانتیگراد و روز شنبه ۱۷ خرداد نیز کمی ابری همراه با وزش باد و در بعدازظهر افزایش ابر و گاهی گرد و خاک با حداقل دمای ۲۳ و در حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

پایان پیام/55

منبع: شبستان

کلیدواژه: وقوع گرد و خاک وزش گرد و خاک گرد و خاک پیش بینی می شود روز آینده گرد و خاک وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۳۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش باد شدید در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: بیشینه سرعت باد در محدوده ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۲ متر می‌رسد که توصیه می‌شود شناور‌های سبک، صیادی و تفریحی از رفت و آمد خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر استان صورت پذیرد.
مرضیه سی سی پور افزود: تداوم این ناپایداری دریایی تا اواخر وقت جمعه دهم فروردین ماه، پیش بینی می‌شود.
وی گفت: در آسمان استان گذر ابر پیش بینی می‌شود و جمعه در ارتفاعات استان بویژه ارتفاعات شمالی استان رگبار پراکنده باران دور از انتظار نیست.

بیشتربخوانید:ناپایداری شدید دریایی در مناطق دریایی جنوب کشور و هرمزگان
سی سی پور افزود: به لحاظ دمایی تا پایان هفته جاری، نوسانات ۱ تا ۳ درجه‌ای دما، مورد انتظار است.

دیگر خبرها

  • وزش باد شدید و کاهش دما در نواحی شرقی کشور
  • پیش بینی باران، برف و وزش باد در ۵ روز آینده
  • وضعیت هوای مازندران در ۱۰ روز آینده
  • وزش باد شدید در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان
  • تداوم ناپایداری دریایی در هرمزگان
  • جدیدترین پیش‌بینی هواشناسی و نقشه آب و هوا
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۷ فروردین
  • سامانه جدید بارشی چهارشنبه به خراسان شمالی می‌رسد
  • پیش‌بینی هواشناسی برای روزهای آینده؛ هوا تا کی بارانی می‌ماند؟
  • کاهش نسبی دمای هوا در نواحی شمالی کشور از ۸ فروردین ماه