Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری سلامت: نماینده مردم تهران در مجلس گفت: با توجه به تجاربی که درنظام سلامت و قدرت اجماع سازی قسمت‌های مختلف مرتبط با بهداشت و درمان و نظام سلامت دارم، بهتر می‌توانم در مسوولیت ریاست کمیسیون بهداشت فعالیت کنم.

دکتر عبدالحسین روح‌الامینی افزود: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یکی از تخصصی‌ترین کمیسیون‌ها است و قاعدتا اصحاب بهداشت و درمان و سلامت اکثریت آن را تشکیل می‌دهند و هیچ زمانی منعی نبوده که صاحبنظران اقتصاد، مدیریت، صنایع و رشته‌های مرتبط وارد آن شوند، اما هسته اصلی آن را کسانی باید تشکل دهند که در امور بهداشت و درمان تجربه یا تخصص دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طبیعی است و کسانی که در این حوزه تخصصی ندارند نمی‌توانند در تصمیمات آن هم تاثیرگذار باشند یا منافع مردم را در نظر بگیرند.

وی ادامه داد: منتهی نباید این موضوع باعث ایجاد فاصله بین متخصصان اقتصاد سلامت، سیاستگذاری و حکمرانی در حوزه سلامت شود که قاعدتا این موضوعی چند ساحتی بین رشته‌ای است.

روح‌الامینی اضافه کرد: تدبیری که اندیشیده‌ایم این است که من به عنوان فراکسیون دارو، غذا و اقتصاد سلامت از همکاران متخصص، برجسته و با سابقه مجلس در حوزه‌های بودجه، اقتصاد و صنعت و تمام صاحبنظران پزشکی چه نماینده‌های سابق و چه اعضای کمیسیون بهداشت که تعدادشان هم کم نیست، دعوت کرده‌ام تا در این فراکسیون به ما کمک کنند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به نظرم کنار هم نشستن ما در فراکسیون یا دعوت آزاد از آن‌هایی که صاحبنظر در اقتصاد کلان، بودجه و صنعت هستند، می‌تواند به کار کمیسیون کمک کند.

وی با بیان اینکه قطعا کاندیدای ریاست بر کمیسیون بهداشت و درمان است، درباره انتخابات ریاست کمیسیون بهداشت و درمان هم توضیح داد: با توجه به اینکه من در دوران وزارت دکتر مرندی و دوران وزارت دکتر لنکرانی معاون وزیر بودم و در شورای معاونان تجاربی دارم، در انستیتو پاستور مسوولیت داشتم، بیش از ۲۰ سال حضور تعیین کننده در کمیته تبیین سیاست‌های کلی سلامت، علم و فناوری مجمع تشخیص مصلحت نظام داشتم، بیش از ۳۰ سال در شورای عالی انقلاب فرهنگی کار کرده‌ام و مشاور دبیر مجمع تشخیص مصلحت و شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده‌ام و سال‌ها به تربیت نیرو در دانشگاه علوم پزشکی تهران مشغول هستم و آشنایی‌ای که با صنایع، اقتصاد دانش بنیان، حوزه‌های فناوری نوین، زیست فناوری و واکسن دارم و آخرین تجربه‌ام تاسیس و مدیریت پژوهشکده سیاست گذاری علم، فناوری و صنعت دانشگاه شریف بوده که یکی از شاخه‌های وارد شده به آن، حوزه سلامت است، می‌توانم مفید باشم و حالت اجماع و اقناع بین جوانب مختلف مرتبط با بهداشت و درمان ایجاد کنم تا به سمت تحول برویم.

روح الامینی: قطعا کاندیدای ریاست کمیسیون بهداشت و درمان هستم

وی تاکید کرد: به نظرم با توجه به این تجارب، قدرت اجماع سازی با قسمت‌های مختلف مرتبط با بهداشت و درمان و نظام سلامت و ضمن احترامی که برای سایر همکارانم قائل هستم، بهتر می‌توانم این کار را انجام دهم.

روح‌الامینی اظهار کرد: از طرفی دوستان ما در حوزه اقتصاد سلامت، سیاست گذاری و حکمرانی سلامت در اندیشکده‌ها و پژوهشکده‌های مختلف برای کمک رسانی به ما اعلام آمادگی کرده‌اند. به نظرم این نقطه تفاوت بنده با دیگران است و آن‌ها را رقیب خودم نمی‌دانم بلکه رفیق و همکار خوب من هستند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آنطور که شنیده می‌شود دکتر سید مسعود خاتمی و دکتر حسینعلی شهریاری از کاندیدا‌های ریاست بر کمیسیون بهداشت و درمان هستند، گفت: از وجود آن‌ها و دیگران نظیر دکتر پزشکیان و سایر آن‌هایی که قبلا سابقه نمایندگی داشتند یا تازه وارد مجلس شده‌اند، به نحوه احسن بهره خواهیم برد و با استفاده از همه این ظرفیت‌ها گام‌هایی را برای رسیدن به اجماع حداکثری به نفع مردم و تحول نظام سلامت خواهیم برداشت.

روح‌الامینی درباره اهداف کمیسیون بهداشت و درمان در دوره یازدهم مجلس افزود: طبق گزارش‌هایی که وجود دارد از حدود ۲۰ طرح مطرح شده در کمیسیون بهداشت دوره دهم، تنها ۳ طرح به نتیجه رسیده است. تنقیح قوانین، تحول نظام سلامت و نظارت جدی در حوزه‌های بهداشت و درمان، بیمه، بهزیستی و هلال احمر از این موضوعات مطرح شده هستند.

وی معتقد است: به نظرم تکیه عمده اقدامات کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم روی اجرای مصوبات قبلی، تنقیح قوانین و قوانین جامعی است که باید در فرصت دوره یازدهم به آن رسیدگی شود.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از همه مهمتر برنامه هفتم است که سیاست‌های کلی سلامت که بسیاری از آن در برنامه پنجم و ششم ترسیم شده، اما درصد تحقق آن کم بوده و باید تعیین تکلیف شود. برنامه هفتم باید دست بالا، قوی و مطابق با سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری اجرا شود و از آنجایی که من در تدوین این سیاست‌ها از قبل حضور داشتم، باید رد پا و تاثیر قوانین، در مصوبات مجلس و نظارت، پررنگ‌تر شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: روح الامینی کمیسیون بهداشت و درمان نظام سلامت کمیسیون بهداشت و درمان ریاست کمیسیون بهداشت تهران در مجلس روح الامینی نظام سلامت سیاست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۳۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی به تعهدات خود در حوزه دارو عمل کرد

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز در پاسخ به تذکر حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر درباره گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در خصوص کمبود دارو گفت: علاوه بر جلسات صحن علنی مجلس برای بررسی علل کمبود دارو بنده نیز جلسات جداگانه‌ای با بانک مرکزی و وزارت بهداشت و درمان داشتم.

وی ادامه داد: بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت و درمان درباره دارو مسئولیت دارند. بانک مرکزی برای اختصاص ارز دارو در اواخر بهار و ابتدای تابستان اشکالاتی داشت که باعث ایجاد مشکلاتی در توزیع دارو شد منتها در پایان سال گذشته توانست به تعهدات خود عمل کند.

حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با استناد به ماده ۲۳۴ در تذکری بیان کرد: مجلس شورای اسلامی چهار جلسه نظارتی درباره دارو برگزار کرد، اما هنوز مشکل گرانی و کمبود دارو حل نشده است. آخرین جلسه در ۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۲ بود که فرصت دو ماهه‌ای به وزارت بهداشت و درمان، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه داده شد.

وی اضافه کرد: بنا بود ۷۰ درصد هزینه دارو را بیمه‌ها و ۳۰ درصد را بیمار بپردازد که این اتفاق رخ نداده و تقریبا پرداختی از جیب بیمه و بیمار نصف نصف است. بیشترین اشکال هم به وزارت بهداشت و درمان، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه بر می‌گردد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی توضیح داد: بانک مرکزی منابع ارزی را برای دارو تامین نکرد. سازمان برنامه و بودجه هم ۷۰ همت طلب دارو را پرداخت نکرده، سازمان تامین اجتماعی هم طلب دانشگاه علوم پزشکی را نپرداخته است؛ علی‌رغم اقدام معقول مجلس شورای اسلامی همچنان مشکلات مردم حل نشده و باید چاره‌ای اندیشید.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • دارو باز هم داد مجلس را درآورد؛ دارویار پس از ۲ سال به کجا رسید؟
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره دلایل کمبود و گرانی دارو
  • متن کامل گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره کمبود دارو
  • مجلس با ارسال گزارش کمیسیون بهداشت به قوه قضاییه مخالفت کرد
  • مخالفت مجلس با ارسال گزارش گرانی و کمبود دارو به قوه قضائیه
  • مخالفت با ارجاع گزارش وضع بازار دارو به قوه قضاییه
  • بانک مرکزی به تعهدات خود در حوزه دارو عمل کرد
  • پیشرفت‌های سخت افزاری و نرم افزاری حوزه درمان اردبیل مطلوب است
  • پیشرفت های سخت افزاری و نرم افزاری حوزه درمان اردبیل مطلوب است