Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@20:45:55 GMT

برداشت گل گلایول در کازرون آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۳۳۶۰

برداشت گل گلایول در کازرون آغاز شد

به گزارش دریافتی ایرنا، مسئول ترویج مدیریت جهاد کشاورزی کازرون گفت: با توجه به حاصل خیز بودن اراضی کشاورزی و شرائط آب و هوایی مناسب در شهرستان کازرون کشت گل گلایول در فضای باز با استقبال خوب کشاوزران روبروشده است.

وحید نیاکان افزود: در شهرستان کازرون ۱۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی به کشت گل نرگس گل رز و گلایول اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: امسال برای اولین بار ۳ هکتار از اراضی شهرستان کازرون به کشت گل گلایول در فضای باز اختصاص یافت که پیش بینی می شود ۶۰۰  شاخه گل برداشت شود.

نیاکان یکی از ویژگی های کشت گل در فضای باز را کاهش هزینه مصرف آب، سوخت و پلاستیک نسبت به کشت گل خانه ای ذکر کرد.

مسئول ترویج مدیریت جهاد کشاورزی کازرون افزود: کاشت و برداشت گل گلایول در شهرستان کازرون در دو نوبت انجام می شود؛نوبت اول در مرداد کشت می شود و در آبان برداشت می شود و نوبت دوم بهمن کشت و در اردیبهشت و خرداد برداشت می شود.

مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی کازرون هم گفت: کشاورزان با هدف پایین آوردن هزینه های اضافی واردات گل اقدام به فرآوری پیاز گل گلایول می کنند.

محمد نقابت افزود: کشاورزان پس از اتمام برداشت مرحله اول گل گلایول می توانند حدود ۲۰۰ هزار  پیاز گل را در مکان دیگر فرآوری و برای استفاده مجدد در کشت دوم استفاده کنند و با این روش  از هزینه های واردات مجدد گل جلو گیری می شود.

اسماعیل توکلی کشاورز گل کار در منطقه با اظهار رضایت از اینکه با استفاده از فضای باز برای کاشت گل استفاده می کند گفت: صرفه جویی در برخی از مواد مورد نیاز در کشت گلخانه ای بویژه آب و سوخت نسبت به کشت گلخانه ای مشکلاتی هم داشت.

این کشاورز گل کاربا اشاره به ایجاد اشتغال برای بیش از ۳۰۰ نفر روز برای اهالی منطقه افزود: هزینه کاشت هر پیاز تا زمان برداشت حدود ۲ هزار تومان است که از هزینه اجاره زمین، آب، دستمزد کارگر و خرید گود گرفته تا بی رویه وارد شدن پیاز گل از کشور هلند و با توجه به مشکلات کرونا هرشاخه گل بین ۳۰۰تومان تا نهایت ۶۰۰ تومان از ما خریداری می کنند البته همین هم خریدار ندارد.

این گل کاربا اشاره به اینکه پیاز گل از هلند وارد می شود اضافه کرد: گل ها بسته بندی و به بازار گل تهران فرستاده می شود.

کازرون از شهرستان های غربی استان فارس است که فاصله مرکز این شهرستان تا شیراز حدود ۱۲۰ کیلومتر است.

برچسب‌ها اراضی کشاورزی کازرون فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراضی کشاورزی کازرون فارس اراضی کشاورزی کازرون فارس شهرستان کازرون کشاورزی کازرون گل گلایول کشت گل فضای باز پیاز گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۳۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت بیش از ۹۰ هزار تن گندم در میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مهاباد، امسال بیش از ۱۸ هزار و ۶۱۹ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت این محصول رفته است و پیش بینی می شود بیش از ۹۳ هزار تن محصول از این اراضی برداشت شود.

رضا مقدم افزود: با هدف افزایش عملکرد محصول، ۴۰ تن بذر مادری و ۱۰ تن بذر پرورشی گندم جهت کشت در بین کشاورزان پیشرو میاندوآب توزیع شده است.

او ادامه داد: با نظارت کارشناسان جهاد کشاورزی ۱۷۴ هکتار از مزارع گندم به کشت بذر مادری و ۲۶ هکتار نیز به کشت بذر پرورشی اختصاص یافته و ۹۴۲ تن بذر گواهی شده گندم در بین کشاورزان شهرستان توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب اظهار داشت: تاکنون در ۱۵ هزار و ۳۶۰ هکتار از مزارع گندم با علفهای هرز پهن برگ و کشیده برگ و در چهار هزار و ۵۵۱ هکتار از مزارع گندم با آفت سن غلات در مرحله مادری مبازره انجام گرفته است.

 

دیگر خبرها

  • پیش بینی برداشت پنج هزار تن دانه روغنی کلزا در شوشتر
  • پیش بینی برداشت پنج هزارتن دانه روغنی کلزا در شوشتر
  • پیش بینی برداشت بیش از ۹۰ هزار تن گندم در میاندوآب
  • برداشت خاکشیر از قطب تولید این محصول در خراسان آغاز شد
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۷۰ هزار تن محصول از مزارع «گیلانغرب»
  • آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان
  • آغاز برداشت ازگیل از باغ‌های خفر
  • سطح کشت محصول سیر در طارم ۷۰ درصد کاهش یافت
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا در استخرهای دو منظوره شهرستان یزد
  • قیمت تضمینی ۱۲ محصول کشاورزی اعلام شد