Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان پاوه گفت: بدلیل رعد و برق قسمتی از مراتع و جنگل‌های روستای داریان و هجیج در شهرستان پاوه طعمه حریق شده و کماکان آتش سوزی ادامه دارد.

یادگار غالبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این خصوص، اظهار داشت: بدلیل رعد و برق در حدود ساعت ۱۴ روز دوشنبه (دوازده خرداد ماه) مراتع و جنگل‌های روستای داریان آتش گرفت و این آتش سوزی با حضور به موقع مردم روستا، فعالان محیط زیست در انجمن ژیوای پاوه، نیروهای اداره منابع طبیعی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. در همان روز  مهار شد؛ اما متاسفانه از صبح دیروز دوباره آتش شعله ور شد و تا امروز ادامه دارد.

غالبی با بیان اینکه هنوز برآورد دقیقی از حجم خسارت وارده به جنگل‌ها و مراتع روستاهای داریان و هجیج پاوه بدلیل آتش سوزی صورت نگرفته است،گفت: در نقاطی هنوز آتش شعله ور است ولی احتمالا بزودی مهار می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی پاوه ادامه داد: متاسفانه آتش سوزی کوه‌های داریان و هجیج پس از دو روز تلاش مردم و مسئولان و اعضای انجمن ژیوای به دلیل وزش باد، صعب العبور بودن منطقه، شیب زیاد و پوشش گیاهی انبوه هنوز بصورت کامل و صددرصدی مهار نشده است  و کماکان نیروهای امدادی در منطقه حضور دارند.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست روستا آتش سوزی منابع طبیعی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۳۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت افروختن آتش در جنگل‌ها و مناطق تالابی گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با هشدار به خطر بروز آتش سوزی در جنگل‌ها و مناطق تالابی استان بدلیل ورزش باد گرم، گفت: افروختن آتش در مناطق پوشیده از درختان یا شاخه و برگ‌های خشک، ممنوع است.

حمزه عشوری امروز ۷ فروردین ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به هشدار سطح زرد هواشناسی مبنی وزش باد گرم، امروز و فردا در گیلان، اظهار کرد: با توجه به خشک بودن سطح زمین در مناطق جنگلی از تمام طبیعت گردان و هم استانی‌های تقاضا داریم حتما و مواکدا نسبت به رعایت مسایل ایمنی در افروختن آتش در مناطق چهارگانه، جنگلی، تالابی و مراتع توجه جدی داشته باشند.

وی افزود: با رعایت نکات ایمنی امیدواریم، شاهد بروز سوانح آتش‌سوزی در این مناطق و از بین رفتن جنگل و گونه‌های جانوری و گیاهی نباشیم.

مدیر کل حفاظت محیط گیلان با بیان اینکه متاسفانه همه ساله با وزش باد گرم و حضور مسافرین در مناطق مختلف استان گیلان شاهد بروز مشکلاتی از جمله انباشت زباله و آتش‌سوزی در مناطق جنگلی و تالابی هستیم، گفت: این بی‌توجهی خسارات بسیار سنگین و بعضا جبران ناپذیر را به بار می‌آورد.

عشوری از گردشگران و طبیعت‌گردان خواست تا حد امکان از افروختن آتش در مناطقی که پوشیده از درختان یا شاخه و برگ‌های خشک هستند، خودداری کنند و در صورت نیاز به اینکار حتما از خاموش شدن آتش قبل از ترک منطقه مطمئن شوند.

وی با تاکید بر مشارکت مردم در حفظ محیط‌زیست، خاطرنشان کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان آماده دریافت گزارشات مردمی از طریق سامانه ١۵۴٠ است و هم‌وطنان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف محیط زیستی و آتش سوزی در مناطق یاد شده با این شماره تماس حاصل کنند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • آتش در بازارچه صیقلان رشت مهار شد
  • آتش سوزی جنگل‌ها در ۱۸ ایالت مکزیک
  • آتش سوزی یک هکتار از جنگل‌های تالش
  • آتش به جان جنگل‌های مرزن آباد افتاد
  • مهار آتش سوزی یک هکتار از جنگل های تالش
  • آتش سوزی جنگل‌های مرزن آباد چالوس مهار شد
  • آتش سوزی در جنگل مرزن‌آباد چالوس
  • آتش به جان جنگل‌های مرزن آباد چالوس افتاد
  • ممنوعیت افروختن آتش در جنگل‌ها و مناطق تالابی گیلان
  • هشدار آتش سوزی در عرصه های طبیعی و جنگلی گیلان