Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم لارستان در مجلس، گفت: قراردادهای مختلفی در زمینه تولید نفت و گاز وجود دارد که نسبت به آنها انتقاداتی هست که باید ترمیم، چکش‌کاری و نقاط ضعفشان برطرف شود، تلاش میکنیم در مجلس یازدهم این اقدامات را انجام دهیم. ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

حسین حسین‌زاده نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه برای جلوگیری از خام‌فروشی نفت باید تصمیمات و اقداماتی انجام شود، گفت: ابتدا باید نقشه راه کامل جامع انرژی کشور با مکان یابی‌های واقعی و نه سیاسی تهیه شود، سپس با توسعه صنایع پایین‌دست پتروشیمی و تکمیل زنجیره، ارزش این نقشه راه را عملیاتی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته آینده تشکیل کمیسیون‌های تخصصی مجلس/بررسی اولویت‌های کشور در کمیسیون‌های پارلمان

وی افزود: در حال حاضر در حدود 57 مجتمع پتروشیمی بزرگ در کشور وجود دارد که 66 میلیون تن محصول تولید می‌کنند. در صنایع بالا دستی به ازای هر 610 تن در پتروشیمی، یک شغل ایجاد می‌شود اما در صنایع پایین‌دستی به ازای هر 57 دهم تن یک شغل ایجاد می‌شود که این نشان‌دهنده این است که توسعه صنایع پایین دست،  بسیار اقتصادی است زیرا  دارای ارزش افزوده و اشتغالزایی بالایی است.

نماینده مردم لارستان در مجلس ادامه داد: اقدام دیگری که باید برای توسعه صنایع نفت و گاز انجام دهیم این است که توسعه بازار پلیمرها و تولید مواد اولیه، توسعه تولید گاز و همچنین تبدیل گاز ترش به شیرین و غیره را در دستور کار قرار دهیم.

حسین‌زاده بیان داشت: یکی دیگر از اقداماتی که میتوانیم در این زمینه انجام دهیم، فرهنگسازی است. در حال حاضر مصرف گاز در کشور ما 5 برابر اروپا و 1.5 برابر مصرف کشور چین است . با فرهنگسازی می توانیم در این زمینه صرفه‌جویی کنیم  و از این طریق گاز را به کشورهای دیگر نیز صادر کنیم.

وی اضافه کرد: باید در زمینه انرژی‌های نو و توسعه مزرعه‌های انرژی خورشیدی ورود کنیم. با توجه به اینکه در زمینه توسعه انرژیهای تجدیدپذیر قانون داریم باید نظارت کنیم  که قانون به درستی اجرا شود.

نماینده مردم لارستان در مجلس یازدهم اظهار کرد: قراردادهای مختلفی در زمینه تولید نفت و گاز وجود دارد که نسبت به آنها انتقاداتی وجود دارد و باید آنها را ترمیم، چکشکاری کنیم و نقاط ضعفشان برطرف شود. تلاش میکنیم در مجلس یازدهم این اقدامات را انجام دهیم.

انتهای پیام/

R1385/P/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط مجلس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس نماینده مردم لارستان در مجلس مجلس یازدهم انجام دهیم نفت و گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۳۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع چالش مالیاتی قراردادهای پژوهشی

رضا صابری در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: اتفاقات خوبی درقانون بودجه هزار و چهارصد و سه نسبت برخی از موضوعاتی که حوزه علم و فناوری مهم بود، روی داد و ما از دولت و مجلس تشکر می کنیم که نسبت‌به افزایش یک فوق‌العاده خاص برای کل کارکنان کشور اقدام کردند و این موضوع جای تقدیر دارد با توجه به مشکلات اقتصادی که وجود دارد.

وی ادمه داد: از منظر دیگر از دولت و مجلس تشکر می‌کنیم که نسبت‌به تعیین تکلیف وضعیت مالیات اعضاء هیأت‌علمی تصمیم مطلوبی گرفته‌اند و آن‌ها را مشمول ماده هشتاد و پنج قانون مالیات‌های مستقیم کردند این اقدام بسیار خوبی است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم افزود: یک مقدار وضعیت حقوق هیات علمی بهتر خواهد کرد، همین‌طور یکی از مشکلات ما این بود که قراردادهای پژوهشی هیات علمی به چالش مالیاتی برخورده بود که خوشبختانه مجلس برای بودجه سال هزار و چهارصد و سه به‌صراحت اعلام کرد که قراردادهای پژوهشی مشمول مالیات پنج درصد می شوند و این مشکل تا اندازه ای رفع شد.

کد خبر 6075396

دیگر خبرها

  • باهنر: مجلس یازدهم از رهبر انقلاب ۵ اخطار علنی گرفت
  • توجه ویژه به سند آمایش سرزمین در برنامه هفتم توسعه
  • نظارت اهرم بسیار قدرتمند مجلس است/ مجلس یازدهم ۵ اخطار علنی از رهبری گرفت
  • نباید به اندازه تورم حقوق‌ها افزایش یابد/ مجلس یازدهم ۵ اخطار علنی از رهبری گرفت
  • مجلس یازدهم ۵ اخطار علنی از رهبری گرفت/ ۹۰ درصد از منتخبان جدید مجلس از اختیارات نمایندگی چندان اطلاعی دارند/ ۳ ناترازی عمده داریم که رفع آنها هم شجاعت هم خرد می‌خواهد
  • باهنر: مجلس یازدهم از رهبر انقلاب پنج اخطار علنی گرفت؛ نباید به اندازه تورم، حقوق‌ها را افزایش داد
  • باهنر: مجلس یازدهم از رهبر انقلاب پنج اخطار علنی گرفت
  • ثبت نام متقاضیان ترمیم نمره از اول اردیبهشت ماه
  • باهنر: ۳ میلیون تومان پول خرید پراید در دهه ۸۰، امروز تبدیل به پول خرید دو وعده غذایی شده /مجلس یازدهم از رهبر انقلاب ۵ اخطار علنی گرفت
  • رفع چالش مالیاتی قراردادهای پژوهشی