Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، رح سالم‌سازی دریا که از سال ۹۱ باهدف کاهش تلفات ناشی از غرق شدن هنگام شنا در آب‌های ساحلی دریای در استان مازندران شروع شد، سال‌های قبل از اول خرداد اجرایی می‌شد. این طرح در میان مردم به طرح دریا و طرح ساماندهی دریا هم شهر است دارد.

سخنگوی ستاد ساماندهی دریای خزر در مازندران به خبرنگار ایرنا گفت که طرح دریا در ۹۱ نقطه از سواحل دریای خزر در حوزه استحفاظی مازندران با الزام رعایت پروتکل‌های بهداشتی شروع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی رجبی وندچالی افزود که با آغاز اجرای طرح حدود یک هزار و ۲۰۰ ناجی غریق در مناطق اجرای طرح و نقاط حادثه‌خیز دریای خزر مستقرشده‌اند.

وی گفت که حدود ۹۰۰ نفر از نجات گران برای حفظ سلامت مجاوران و مسافران در حدود ۳۷۰ نقطه حادثه‌خیز ساحل مازندرانی خزر و بقیه در داخل طرح‌های ساماندهی فعالیت دارند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مازندران فعالیت طرح‌های ساماندهی دریا در استان را مشروط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی دانست و اظهار کرد: تمام طرح‌های ساماندهی در استان از سوی فرمانداری‌ها و استانداری به‌عنوان ناظران عالیه به‌طور دقیق نظارت می‌شود و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی منجر به تعطیلی طرح‌ها خواهد شد.

رجبی وندچالی از عادی‌سازی رفتاری مردم استان و حتی مسافران نسبت به ویروس کرونا پس از پایان ماه مبارک رمضان گله کرد و افزود: عادی‌سازی رفتاری نسبت به ویروس کرونا از سوی مردم استان و مسافرانی که از اقصی نقاط به این خطه شمال کشور سفر کردند تا حدودی نگرانی کادر درمانی استان را هم موجب شده، ولی با نظارت بیشتر و فرهنگ‌سازی به دنبال تغییر رفتار هستیم.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی ناشی از ویروس کرونا بر پیکره اقتصاد گردشگری استان مازندران، اظهار کرد: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی مردم استان و مسافران می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند، این در حالی است که با رعایت این پروتکل‌های سلامت‌محور می‌توان هم بر ویروس کرونا غلبه و هم از فشار بیشتر بر اقتصاد گردشگری استان جلوگیری کرد.

طرح ساماندهی دریای خزر به دنبال افزایش آمار مرگ ناشی از غرق شدن در آب‌های ساحلی دریای خزر در حوزه استحفاظی مازندران از سال ۹۱ به‌صورت آزمایشی شروع شد و از سال ۹۲ با حضور ناجیان غریق و مدیریت جمعیت هلال‌احمر استان و نظارت استانداری و دستگاه‌های چون نیروی انتظامی، تربیت‌بدنی و اورژانس ۱۱۵ وضعیت رسمی به خود گرفت.

اجرای این طرح باعث کاهش غریق شد به‌طوری‌که بر اساس آمار رسمی در سال گذشته حدود ۳۰ نفر در طرح‌های ساماندهی غرق شدند، درحالی‌که در سال ۹۱ تعداد غرق‌شدگان بیش از ۲۰۰ نفر بود.

کد خبر 517967 برچسب‌ها استان مازندران دریای خزر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان مازندران دریای خزر رعایت پروتکل های بهداشتی طرح های ساماندهی ساماندهی دریا ویروس کرونا دریای خزر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۳۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رسمی اردوی تیم ملی در هتل المپیک (عکس)

به گزارش "ورزش‌سه"، شب گذشته و پس از پایان آخرین هفته از رقابت‌های لیگ برتر در سال 1402 بود که امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی جدیدترین فهرست تیم ملی را منتشر کرد؛ فهرستی با نکات ویژه‌ که با حذف برخی بازیکنان باتجربه تیم و اضافه شدن برخی نفرات جوان لیگ برتر همراه بود.

طبق برنامه اعلام شده از سوی فدراسیون فوتبال، بازیکنان دعوت شده باید امروز خودشان را در هتل المپیک به کادر فنی تیم ملی معرفی می‌کردند و همین اتفاق هم رخ داد. با این وصف به صورت رسمی اردوی تیم ملی برای دو بازی برابر ترکمنستان آغاز شد و بازیکنان از ساعت 17 امروز در مرکز ملی فوتبال تمرینات خود را برگزار خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • ثبت حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر شب اقامت در مازندران
  • رسمی: آغاز واگذاری استقلال در آخرین روز سال!
  • ساخت بزرگترین پایگاه نظامی ناتو در نزدیکی روسیه
  • هوشمند سازی مرزها اولویت مرزبانی فراجا
  • آغاز رسمی اردوی تیم ملی در هتل المپیک (عکس)
  • بهره مندی ۹۵ روستای مازندران از آب آشامیدنی سالم
  • ۲.۲ میلیون نفر - شب در مازندران اقامت کردند
  • آغاز مرمت و ساماندهی میدان سید اسماعیل در بازار
  • بهره مندی ۹۵ روستای مازندران از آب شرب سالم و پایدار
  • پیروزی دریا در بازی ۶ امتیازی