Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@09:20:44 GMT

پرداخت بیمه بیکاری کمتر از یک سوم بیکاران کرونا

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۳۶۰۲

پرداخت بیمه بیکاری کمتر از یک سوم بیکاران کرونا

واریز مقرری بیمه بیکاری به حساب مشمولان و متقاضیان به دنبال اطلاعیه وزارت کار انجام شد که در آن از تمام مقرری ‌بگیرانی که در اسفند سال ۱۳۹۸ به دلیل شیوع کرونا شغل خود را از دست داده و بیکار شده اند خواسته بود پس از دریافت پیامک ارسال شماره ‌حساب برای واریز بیمه بیکاری نسبت به درج شماره حساب بانکی خود در یکی از بانکهای تعیین شده در سامانه بیمه بیکاری وزارت کار اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این «مسعود بابایی» مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار در گفت و گو با ایرنا درباره آخرین آمار ثبت نامی در سامانه بیمه بیکاری، گفته بود: در مجموع ۸۳۵ هزار و ۱۴۹ نفر در این سامانه ثبت نام کردند که ۶۹۸ هزار و ۷۹۳ نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری تایید شدند.
وی درباره مشمولان بیمه بیکاری به تفکیک ماه گفت: در اسفند ماه ۳۷۳ هزار نفر، فروردین ۲۹۳ هزار و ۹۸۵ نفر، اردیبهشت ۱۵ هزار و ۱۲۵ نفر و تا ۱۰ خردادماه ۶ هزار و ۲۴۶ نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری توسط وزارت کار تایید شدند.
براساس اعلام سازمان برنامه و بودجه، از میان ۳۷۳ هزار نفر مشمول بیمه بیکاری اسفند سال گذشته ۱۰۳ هزار نفر مقرری را دریافت کردند. 
البته سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که این اقدامات مربوط به تعدادی از ثبت نام کنندگان اسفند ۱۳۹۸ بوده و به تدریج با تأیید و اعلام اطلاعات حساب‌های مابقی مشمولین توسط سازمان تأمین اجتماعی این مقرری برای ماه‌های بعدی نیز پرداخت خواهد شد.
براساس اعلام این سازمان فهرست و شماره حساب بخش دوم مشمولان طرح پرداخت بیمه بیکاری به مشاغل آسیب دیده از کرونا در روزهای آتی توسط سازمان ‎تأمین اجتماعی تأیید و پس از ارسال با فوریت پرداخت خواهد شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا بیکاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بیکاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ویروس کرونا بیکاری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بیمه بیکاری وزارت کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۳۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سود سهام عدالت بیش از ۴۳ میلیون سهامدار واریز شد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمد باغستانی با بیان اینکه فرایند مرحله دوم واریز سود سهام عدالت به اتمام رسیده است، گفت: در این مرحله به حساب ۴۳ میلیون و ۸۲۵ هزار و ۲۱۰ سهامدار سود واریز شد.

بیشتر بخوانید: زمان واریز بخش دوم سود سهام عدالت مشخص شد

وی اظهار داشت: شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضا)، ارزی و بلندمدت مهم‌ترین دلایلی است که تاکنون سود به حساب این گروه از سهامداران سهام عدالت واریز نشده است.

باغستانی با بیان اینکه سهامداران نگران دریافت سود سهام عدالت خود نباشند، تصریح کرد: افرادی که سود خود را دریافت نکرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) به آدرس Sejam.ir، اطلاعات خود را بروز رسانی کنند تا شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در مرحله بعدی سود این افراد را به حسابشان واریز کند.

مدیرعامل سمات درباره واریز سود به وراث متوفیان سهام عدالت گفت: در صورتی که وراث با مراجعه به شعب شرکت‌های کارگزاری یا بانک های منتخب، مدارک خود را در سامانه میراث ثبت کنند، می‌توانند سود سنوات گذشته را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه وراث متوفیان سهام عدالت تاکنون ۳۶۰ هزار پرونده در سامانه میراث تشکیل داده‌اند، افزود: تعدادی از وراث هنوز در سامانه سجام ثبت نام نکرده‌اند و باید هر چه سریعتر در این سامانه ثبت‌نام کنند تا شرایط برای واریز سود این افراد مهیا شود.

باغستانی در خصوص زمان واریز مرحله بعدی سود سهام عدالت افزود: سازمان بورس و شرکت سپرده گذاری مرکزی مکاتبات و مذاکرات لازم را برای دریافت کل سود از شرکت های سرمایه پذیر را انجام خواهند داد که امیدوارم بتوانیم در نخستین فرصت سود این گروه از سهامداران را دریافت و به حساب آنها واریز کنیم.

کد خبر: 1224705 برچسب‌ها سهام عدالت

دیگر خبرها

  • خرید سوابق سال‌های گذشته بیمه تامین اجتماعی برای این افراد
  • (ویدئو) حداقل حقوق کارگر یعنی کسی نمی‌تواند کمتر از این رقم پرداخت کند
  • خرید سوابق سال‌های گذشته بیمه تامین اجتماعی برای این افراد / خبر مهم برای کسانیکه بیمه تامین اجتماعی هستند
  • برقراری بیمه بیکاری ۹۷۷ نفر در خراسان جنوبی
  • کاهش آمار دریافت‌کنندگان بیمه بیکاری در استان کرمان
  • بیمه رایگان ۵ دهک اول جامعه / ۲ میلیون بیمار نشان‌دار در صندوق بیماری‌های صعب‌العلاج
  • هزار روز اول تولد، زمان طلایی پیشگیری از بیماری هاست
  • بیمه رایگان ۵ دهک اول جامعه/۲ میلیون بیمار نشان‌دار در صندوق بیماری‌های صعب‌العلاج 
  • سود سهام عدالت بیش از ۴۳ میلیون سهامدار واریز شد
  • پرداخت سود سهام عدالت به حساب بیش از ۴۳ میلیون سهامدار