Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر در حاشیه مراسم افتتاح ۹ طرح برق رسانی در استان بوشهر که در عسلویه و با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور برگزار شد، در جمع خبرنگاران با تشکر از از وزیر نیرو و مسئولان صنعت برق، گفت: امروز شاهد افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه و طرح‌هایی در حوزه ایجاد پست‌های برق و اصلاح خطوط بودیم که استان بوشهر به شدت به آن‌ها نیازمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: اگر چه نیروگاه، برق کشور را تامین می‌کند، اما آن چه که بیشتر در توسعه استان اثر گذار است ایجاد پست برق و اصلاح خطوط و شبکه‌هاست که امروز بخشی از آن‌ها افتتاح شد و در شتاب توسعه استان موثرخواهد بود.

استاندار بوشهر با اشاره به اهمیت صرفه‌جویی در مصرف برق، ادامه داد: پارسال وزیر نیرو ابلاغ کرد که هر استانی در مصرف برق صرفه جویی کند به همان میزان صرفه جویی، می‌تواند به استان کمک شود که در استان بوشهر این اتفاق رخ داد و هم در بخش مردمی از این کمک بهره‌مند شدند و هم در حوزه ادارات.

گراوند گفت: در بخش اداری با تغییر ساعت کاری و نظارت جدی وسختگیرانه در مصرف برق داشتیم، توانستیم در مصرف انرژی صرفه‌جوی کنیم که بر همین اساس وزارت نیرو مبلغی را به عنوان صرفه جویی به ما ابلاغ کرد که در بحث توسعه انرژی در استان هزینه شد.

او با درخواست از مردم برای مدیریت مصرف برق تاکید کرد: بیشتر مصرف برق در استان بوشهر در بخش خانگی است و اگر مردم دمای بهینه برای خنک‌کننده‌ها را که وزارت نیرو اعلام کرده رعایت کنند یعنی دما را روی ۲۴ و ۲۵ درجه بگذارند بخش بزرگی از مشکلات تامین برق حل می‌شود و می‌توانیم تابستان را بدون مشکل سپری کنیم.

استاندار بوشهر گفت: همچنین در صورت صرفه‌جویی مبلغی به استان تعلق می‌گیرد که می‌توانیم با آن به توسعه شبکه و حل مشکل برق در استان کمک کنیم.

گراوند بیان کرد: طبق گزارشی که ارائه شده، اگر هر خانوار یک لامپ را خاموش کند ۱۶ مگاوات برق صرفه جویی می‌شود.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مشکلات برق الگوی مصرف صرفه جویی در مصرف برق طرح های برق رسانی استان بوشهر صرفه جویی مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۳۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه جویی بیش از ۲ هزار متر مکعبی آب در شهرستان ابرکوه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، هاشمی نژاد گفت: در راستای اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی و با تلاش گروه گشت و بازرسی این اداره و همکاری دستگاه‌های قضایی و انتظامی یک حلقه چاه غیرمجاز در یک واحد سنگ شکن در این شهرستان شناسایی و پس از طی مراحل قانونی پر شد که این امر صرفه جویی سالانه ۲ هزار و ۵۲۰ متر مکعب آب را در پی داشت. 
هاشمی نژاد، با اشاره به همکاری خوب دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی اظهار داشت: اداره منابع آب شهرستان ابرکوه با هرگونه تخلف در زمینه منابع آبی برخورد قانونی و جدی خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • کنتورهای هوشمند موجب صرفه جویی برق شدند
  • جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی
  • صرفه جویی ۱۲۰۰ مترمکعبی مصرف آب در دانشگاه بیرجند
  • اسلامی: ارزش سوخت فسیلی صرفه‌جویی شده در نیروگاه بوشهر ۸ میلیارد دلار است
  • صرفه جویی ارزی ۳۷ میلیون دلاری با بومی سازی کود سیاه
  • صرفه‌جویی ۲۵۰ مگاواتی برق در شیراز با نصب کنتور‌های هوشمند
  • ۲ هزار مترمکعب آب در ابرکوه صرفه‌جویی شد
  • صرفه جویی بیش از ۲ هزار متر مکعب آب در شهرستان ابرکوه
  • صرفه جویی بیش از ۲ هزار متر مکعبی آب در شهرستان ابرکوه
  • صرفه جویی در بورس انرژی قیمت پیدا می‌کند