Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-23@08:59:22 GMT

واکنش اوباما به اعتراضات کنونی آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۳۷۲۵

واکنش اوباما به اعتراضات کنونی آمریکا

خبرگزاری فارس: «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا روز چهارشنبه خطاب به معترضان به قتل یک شهروند سیاه‌پوست آمریکایی گفت، باید آرامش را از صاحبان قدرت در این کشور بگیرند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «ان‌بی‌سی»، اوباما در پیامی ویدئویی گفت‌: «برای ایجاد تغییر واقعی، از یک سو باید مشکل را برجسته کنیم و از سویی باید کاری کنیم که صاحبان قدرت نتوانند احساس راحتی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما باید آن را به راه‌حل‌هایی عملی و قوانینی قابل اجرا تبدیل کنیم».

رئیس جمهور سابق آمریکا گفت معترضان برای اولین بار در تاریخ اعتراضات این چنینی، تغییر در ساختار پلیس این کشور در سطح ملی و سازمانی را خواستار هستند.

اوباما گفت: «به اندازه‌ای درباره تاریخ اطلاعات دارم که بگویم اعتراضات ضدنژادپرستی روز‌های اخیر با اعتراضات دهه ۱۹۶۰ متفاوت و غیر قابل مقایسه است».

وی اعتراضات اخیر در آمریکا را نتیجه مستقیم فعالیت‌ها و سازماندهی و مشارکت شمار بالای جوانان سرتاسر این کشور دانست که به صف شده‌اند تا تفاوت‌هایی را ایجاد کنند.

دوشنبه هفته گذشته فیلمی منتشر شد که نشان می‌داد یک افسر سفیدپوست زانویش را روی گردن یک مرد سیاه‌پوست گذاشته است. این حادثه به مرگ مظنون سیاه‌پوست که «جورج فلوید» نام داشت و همچنین به آغاز تظاهرات‌هایی علیه تبعیض نژادی منجر شد.

تجمعات اعتراضی علیه قتل فلوید از سه‌شنبه شب در شهر «مینیاپولیس» آغاز شده و تدریجاً به دیگر نقاط آمریکا و حتی دیگر کشور‌ها نظیر انگلیس و فرانسه نیز کشیده شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: باراک اوباما معترضان آمریکایی نژادپرستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۳۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کرملین به لایحه ضد‌روسی مجلس نمایندگان آمریکا

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در واکنش به تصویب لایحه‌ای در مجلس نمایندگان آمریکا که به دولت این کشور اجازه می‌دهد اموال بلوکه شده روسیه را به نفع اوکراین مصادره کند، گفت که واشنگتن در قبال هرگونه مصادره دارایی‌های مسکو پاسخگو خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی کرملین تصریح کرد: «در مورد قانون مصادره دارایی‌های روسیه، ما هنوز باید جزئیات را مشخص کنیم... اگر واقعاً این‌طور باشد، آمریکا باید پاسخگوی آن باشد و در این‌جا بعید است که محدودیت زمانی وجود داشته باشد. ما این کار را به نحوی انجام خواهیم داد که به بهترین وجه مطابق با منافع ما باشد». 

پسکوف هشدار داد که مصادره دارایی‌های روسیه توسط واشنگتن صدمات جبران‌ناپذیری به تصویر آمریکا در محافل مالی وارد می‌کند و سرمایه‌گذاران را وادار می‌کند تا سرمایه‌های خود را به جای خرج کردن، پس‌انداز کنند.

او همچنین در مورد تصویب ۶۱ میلیارد دلار کمک جدید آمریکا به اوکراین، گفت که این اقدام «اوکراین را ویران می‌کند» و منجر به مرگ بیشتر اوکراینی‌ها می‌شود.

گفتنی است، پس از اعمال تحریم‌های متعدد بر روسیه، بخش زیادی از دارایی‌های این کشور در آمریکا مسدود شد. در همین راستا، مجلس نمایندگان آمریکا ساعاتی پیش قانونی را تصویب کرد که انتقال دارایی‌های روسیه در این کشور به اوکراین را تسهیل می‌کند. مسکو پیش‌تر این اقدام را نوعی «دزدی» خوانده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • ابعاد بی‌سابقه اعتراضات در آمریکا علیه حملات صهیونیست‌ها به غزه
  • (ویدئو) اعتراضات ضد جنگ دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت
  • اعتراضات ضداسرائیلی دانشگاه‌های برجسته آمریکا را فرا گرفت
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • واکنش نخست وزیر پاپوآ گینه‌نو به کنایه «آدم‌ خواری» بایدن
  • واکنش نخست وزیر پاپوآ گینه‌نو به کنایه «آدم‌خواری» بایدن
  • تداوم تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • تیلور باخت؛ گربه سیاه حسن یزدانی در حال حذف از المپیک ۲۰۲۴ + فیلم
  • واکنش کرملین به لایحه ضد‌روسی مجلس نمایندگان آمریکا
  • گربه سیاه حسن یزدانی در حال واگذاری المپیک ۲۰۲۴ + فیلم