Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ ارجمند مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: مرمت مسجد چهل ستون که پس از مطالعات تاریخی و آسیب شناسی بنا و فراهم شدن مقدمات اجرایی  عملیات آن از ۷ خرداد ماه آغاز و تا تیرماه امسال به پایان خواهد رسید.
او ادامه داد:در فصل جدید مرمتها، مرمت پایه ستون‌های ضلع شمالی و غربی مسجد، مرمت دیوار ضلع شمالی، ایزولاسیون پشت بام، مرمت‌های اضطراری طاق و تویزه‌ها و برچیدن اندود فرسوده گچی و سیمانی، مرمت موضعی آجرها، بند کشی با دوغاب گچ دربخش‌های مورد نیاز و مقاوم سازی تویز‌ها در دستور کار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان تصریح کرد: دراین کارگاه سعی گردیده با بهره مندی از مناسب‌ترین ترکیبات مصالح و شیوه‌های اجرایی سنتی، عملیات مرمتی در این مسجد با نهایت حساسیت و دقت صورت گیرد.
مسجد چهل ستون از آثار تاریخی و ارزشمند شهر زنجان به شمار می‌رود که یکی از مهمترین و معروفترین حوزه‌های علمیه ایران در دوره قاجار بوده است.. این بنا در بافت بازار (بازار بالا) در ضلع جنوب شرقی مسجد و مدرسه جامع (سید) در راسته معروف به راسته حجت الاسلام قرار دارد دومین حوزه علمیه و معتبر در شهر زنجان بعد از مسجد ومدرسه جامع محسوب می‌شود.     انتهای پیام/ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری مسجد چهل ستون اماکن تاریخی صنایع دستی زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۳۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پذیرش حوزه‌ های علمیه خواهران در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، پذیرش حوزه های علمیه خواهران در مقاطع سطح دو (کارشناسی)، سطح سه (کارشناسی ارشد) و سطح چهار (دکتری) برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ در لرستان آغاز شد.

دارا بودن مدرک دیپلم و بالاتر، داشتن حداکثر ۴۰ سال سن و موفقیت در آزمون کتبی و گزینش از شرایط پذیرش در حوزه‌های علمیه خواهران است.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این دوره از پذیرش می‌توانند به مدارس علمیه خواهران سراسر استان به صورت حضوری مراجعه کرده و یا به سایت http://paziresh.whc.ir مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • رئیسی در مسجد جامع «کالپیتی»: امروز همگان حقوق فلسطینیان را مطالبه می‌کنند
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • آغاز پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران در لرستان
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد استان زنجان
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • مشکلات بازاریان زنجانی به رئیس دادگستری چه بود؟
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی
  • فیلمی از مسجد وکیل بازمانده‌ای از دوران زندیه
  • آغاز پذیرش حوزه‌ های علمیه خواهران در لرستان