Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@09:14:58 GMT

قیمت نفت به زیر ۴۰ دلار کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۱۷۳۸۸۴

قیمت نفت به زیر ۴۰ دلار کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، قیمت شاخص نفت خام برنت ساعت ۸ و ۲۹ دقیقه امروز (پنجشنبه، ۱۵ خردادماه) به ۳۹ دلار و ۲۱ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا به ۳۶ دلار و ۵۵ سنت رسید.

قیمت نهایی شاخص نفت خام برنت روز چهارشنبه (۱۴ خردادماه) ۳۹ دلار و ۷۹ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا ۳۷ دلار و ۲۹ سنت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت نفت امروز بر خلاف روند افزایشی دیروز به دلیل نگرانی از کسب موافقت تولیدکنندگان عمده نفت خام برای ادامه روند کاهش تولید بی‌سابقه کنونی ائتلاف اوپک پلاس کاهش یافته است، افزایش ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی ایالات متحده هم سبب تشدید این نگرانی شده است.

لاچلان شاو، رئیس تحقیقات کالای بانک ملی استرالیا در این باره گفت: بازار به تحولات اوپک توجه کرده است و معتقد است دستیابی به توافق پیچیده‌تر از آنچه انتظار می‌رفت خواهد بود.

کد خبر 4941333

منبع: مهر

کلیدواژه: نفت قیمت نفت تولید نفت ویروس کرونا سهام عدالت آزادسازی سهام عدالت وزارت صنعت معدن و تجارت بانک مرکزی ایران قیمت دلار قیمت نفت وزارت جهاد کشاورزی تولید نفت بورس حسین مدرس خیابانی ایالات متحده آمریکا نفت خام بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۳۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه روند متوازن نداشت

به گزارش صدای ایران، قیمت طلا و سکه روز چهارشنبه متاثر از کاهش قیمت دلار در روند نزولی قرار گرفت. در روز‌های اخیر کاهش قابل توجه اونس جهانی طلا با افت قیمت دلار تراز شد و قیمت طلا و سکه در بازار داخلی را با خود همراه کرد.

تحلیلگران بازار‌های مالی کاهش قیمت سکه و طلای آب‌شده را بیشتر از دلار می‌دانند و معتقدند این دو بازار به مرز‌های حمایتی میان‌مدتی رسیده‌اند و در نقطه حساسی قرار دارند. در هفته‌ای که گذشت اخبار سیاسی حاکی از آرامش بود و توانست به روند کاهشی بازار‌های مالی به‌ویژه طلا و سکه منجر شود.

گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش اونس جهانی طلا با رقم ۲۳۲۱ دلاری در حال معامله است.


سکه امامی نیم میلیون تومان ریخت
قیمت سکه امامی روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت با کاهش ۵۰۹ هزار تومانی با رقم ۴۱ میلیون و ۸۹۸ هزار تومان معامله شد. سکه بهار افت ۲۲۰ هزار تومانی داشت و روی قیمت ۳۹ میلیون و ۲۹۵ هزار تومانی ایستاد.

شایان ذکر است در پنجمین روز معاملاتی هفته قیمت نیم سکه با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی با رقم ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی معامله شد. قیمت ربع سکه افت ۱۰۰ هزار تومانی پیدا کرد و روی رقم ۱۵ میلیون تومانی ایستاد. قیمت سکه گرمی با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی به کانال ۶ میلیون تومانی برگشت و با رقم ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد.


حباب سکه روند متوازن نداشت
قیمت طلا روز چهارشنبه کاهشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۹‍‍‍۱ هزار تومان کاهش داشت و در کانال ۱۵ میلیونی عقب‌نشینی کرد. این مقدار طلا با قیمت ۱۵ میلیون و ۳۳۲ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش ۲۵ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۵۳۸ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۴۹۱ هزار تومان بسته شد.

حباب سکه در پنجمین روز معاملاتی هفته روند متوازنی نداشت. حباب سکه امامی ۶۹ هزار تومان و سکه گرمی ۴۶ هزار تومان کاهش پیدا کرد. حباب سکه بهار ۲۴۴ هزار تومان، نیم‌سکه ۲۲ هزار تومان و ربع‌سکه ۱۱ هزار تومان رشد کرد.

دیگر خبرها

  •  پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه فردا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه روند متوازن نداشت
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / دلار در روند اصلاحی افتاد
  • ورود دلار آزاد به کانال ۶۳ هزارتومانی/ خریدار نیست
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • ادامه روند نزولی قیمت طلا
  • قیمت نفت افزایش یافت
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • ردپای آرامش در بازار‌ها
  • همراهی نفت و طلا در روند نزولی