Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان ویژه آمریکا، روسیه، چین و پاکستان در کنفرانسی اعلام کردند که روند مبادله زندانیان دولت افغانستان و طالبان باید تسریع شود. ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از «تاس»، نمایندگان آمریکا، روسیه، چین و معاون وزارت خارجه پاکستان در یک کنفرانس ویدئویی درباره افغانستان تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ضمیر کابلوف» نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان اظهار داشت که در این کنفرانس ویدئویی به تسریع مبادله زندانیان دولت افغانستان و طالبان تاکید شد.

وی افزود که روند تبادل زندانیان دولت افغانستان و طالبان ادامه دارد اما بسیار به کندی انجام می‌شود و باید از مسیر گفت‌وگو، گام‌های بعدی را برداشت.

بر اساس توافقنامه آمریکا و طالبان در قطر، دولت افغانستان باید پنج هزار زندانی طالبان را تا 10 ماه مارس آزاد می‌کرد و طالبان نیز یکهزار زندانی نیروهای امنیتی این کشور را آزاد می‌کرد تا مذاکرات بین‌الافغانی آغاز شود.

عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان نیز روزهای گذشته اظهارداشت که گفت‌وگو بین افغان‌ها تا دو هفته دیگر آغاز می‌شود.

تمدید آتش‌بس؛ شرط دولت افغانستان برای ادامه آزادی زندانیان طالبانآمریکا و تقلا برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی پیش از آزادی کامل زندانیان طالبانمشاور امنیت ملی افغانستان: آزادی زندانیان طالبان تهدیدی برای امنیت ملی است

«زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان نیز اوایل هفته جاری به خبرنگاران گفت که پیشرفت‌هایی در روند صلح بوجود آمده است است.

وی افزود که تلاش‌ها برای آغاز مذاکرات متمرکز است و گفت‌وگوها درباره محل و تاریخ آن ادامه دارد در عین حال دولت افغانستان و طالبان باید بر این مسایل توافق داشته باشند.

خلیلزاد گفت که برخی کشورها برای میزبانی از مذاکرات بین‌الافغانی ابراز آمادگی کرده‌اند اما دولت افغانستان و طالبان باید در این باره توافق داشته باشند.

با این حال، دولت افغانستان و طالبان درباره آمار زندانیان مبادله شده اختلاف نظر دارند.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان طالبان زندانیان دولت افغانستان و طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۱۷۳۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناسبات با چین از اهمیت بالایی برخوردار است

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء طالبان با مولوی بلال کریمی سفیر افغانستان در چین در قصر سپیدار دیدار کرد. 

بلال کریمی سفیر افغانستان به دستآوردهای سفارت افغانستان در چین به معاون سیاسی ریاست الوزراء طالبان معلومات داده و گفت: دیپلمات های افغانستان با حکومت و ادارات چین روابط رسمی خوبی دارند.

وی افزود مسئولین کشور چین، تلاش های طالبان در راستای سرکوب داعش، محو فساد، مبارزه با مواد مخدر و فعالیت ها در زمینه اقتصاد را مورد تقدیر قرارمی دهند.

کریمی با بیان این که تامین امنیت، شفافیت و ثبات در کشور، سبب علاقمندی سرمایه‌گذاران چینی به سرمایه‌گذاری در افغانستان شده است گفت: شمار‌ زیادی از سرمایه گذاران چینی در این خصوص با سفارت افغانستان در تماس هستند و ابراز علاقمندی برای سرمایه گذاری کرده اند.

مولوی عبدالکبیر نیز در این دیدار با اشاره به سهم چین در منطقه و جهان، مناسبات طالبان با این کشور را مهم و به نفع هر دو کشور دانست.

معاون سیاسی ریاست الوزراء طالبان بر تلاش‌های سفارت افغانستان در آن کشور به منظور بهبود تجارت میان افغانستان و چین تاکید ورزید و گفت: طالبان به تاجران هردو جانب تسهیلات مورد نیاز را فراهم کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • طالبان آب هیرمند را به شوره زار می ریزد تا به ایران نرسد
  • سفیر طالبان در پکن: مناسبات افغانستان با چین بسیار مهم است
  • مناسبات با چین از اهمیت بالایی برخوردار است